Skocz do zawartości

Wniosek do Energa przed rozpoczęciem budowy


7ukas

Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Planuje rozpocząć budowę w 1 kwartale przyszłego roku. Zastanawiam się czy już teraz mogę złożyć wniosek o wydanie warunków technicznych do Energa? Czy muszę posiadać projekt domu, który będzie naniesiony na mapę do celów projektowych? Nie chcę prądu budowlanego, zależy mi raczej na gotowym przyłączu (skrzynce), z której mógłbym korzystać przy budowie domu. Poniżej screen z wniosku.

Dziękuję za odpowiedź.

 

Screenshot_2023-08-08-11-49-36-64_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg

Napisano

Sam wniosek o przyłączenie do sieci można złożyć już teraz. Jest to nawet wskazane, bo potem może minąć kilka miesięcy, zanim zostanie wykonane. 

Druga sprawa to faktyczne cechy przyłącza oraz jego formalny status. W większości przypadków może być tak wykonane,aby po zakończeniu budowy wystarczyła już tylko zmiana umowy. Pod względem technicznym nie trzeba nic wówczas zmieniać. Jednak formalnie za prąd w trakcie budowy będziemy rozliczani wg niekorzystnej taryfy , z wysokimi opłatami stałymi. Żeby od razu korzystać z normalnej taryfy dla gospodarstw domowych na działce musiałby już być jakiś normalny budynek mieszkalny. Choćby postawiony na zgłoszenie malutki, gotowy domek letniskowy.

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Sprawa w mojej sytuacji wygląda następująco: złożyłem dzisiaj wniosek z datą rozpoczęcia prac związanych z przyłączem na 1.06.2024 a to ze względu na obowiązujące przepisy, ponieważ ZE nie zrobi nic jeśli na działce nie będzie żadnej zabudowy. Podany przeze mnie termin to tak na prawdę nadzieja, że do tego czasu będę miał zrobiony stan zero, może że ścianami. Oczywiście warunki dostanę w ciągu 21 dni, na czym na daną chwilę najbardziej mi zależało. Wraz z warunkami dostanę również propozycje umowy, której z wiadomych przyczyn nie muszę podpisać. W skrócie: uda mi się zrobić stan zero no. W marcu to mogę podpisać umowę i odesłać i machina ruszy. Jeśli nie zrobię nic do 1.06 i podczas wizyty ZE stwierdzą, że nic na mojej działce nie stoi to nie podłącza. Dwie strony nie ponoszą w takiej sytuacji odpowiedzialności. Zostaje mi ruszyć z budową tak by spiąć te terminy i czekać co dalej. Dzięki raz jeszcze za odpowiedź. Pozdrawiam 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...