Skocz do zawartości

Kąt nachylenia dachu a pokrycie dachowe


Recommended Posts

Wybierając pokrycie dachowe, w pierwszej kolejności kierujemy się naszym gustem, ale pod uwagę trzeba wziąć również nachylenie połaci dachowej. Parametr ten jest określony w projekcie domu i wpływa na możliwość zastosowania danego materiału. Im mniejszy jest spadek dachu, tym bardziej szczelne musi być jego pokrycie.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budownictwob2b.pl/dachy/baza-wiedzy/pokrycia-dachowe/54515-kat-nachylenia-dachu-a-pokrycie-dachowe

Link do komentarza
Komentarz dodany przez Blacharz-dekarz z Mazowsza:
Te informacje wprowadzają w błąd!! Gonić takiego "eksperta", który mówi, że trapez można układać od 3°, a blachę cynkową od 20°. Inwestor ma patrzeć, na czym to poszycie leży i na co producent daje gwarancję przy takim układzie warstw P.S. Arkuszowi blachy luźno leżącej nie zaszkodzi i 0° ;)
Link do komentarza
Komentarz dodany przez Andrzej Wilhelmi.:
Kilka stwierdzeń wymaga wyjaśnienia. Pod każde pokrycie należy wykonać odpowiednio wytrzymałą więźbę. Co to za stwierdzenie, że dachówka ceramiczna nie nadaje się na strome dachy bo mocowanie jest zbyt pracochłonne?! Przy każdym kącie nachylenia połaci dachówki powinny być mocowane! Co autor miał na myśli pisząc, że przy dodatkowym uszczelnieniu możliwe są większe spadki??? Najcięższym pokryciem jest strzecha a to ze względu na swoją grubość. Strzecha gwarantuje szczelność przy kącie nachylenia połaci powyżej 40* i stąd ten wymóg. Jedną z zalet ciężkich pokryć dachowych jest jest stabilizowanie więźby. Warto tu wspomnieć jeszcze o takich pokryciach jak łupek czy jego imitacja płytka włóknocementowa. Należy pamiętać, że za szczelność dachu odpowiada krycie wstępne! Poprawnie wykonane to podstawa sukcesu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...