Skocz do zawartości

płyta betonowa pod maszyny?


Recommended Posts

Napisano
Witam

mam taki problem do rozwiązania potrzebuje zbudować płytę betonową o powierzchni około 200m2 pod tartak jako plac produkcyjno-manewrowy dla paleciaka i posadowiona bedzie na nim maszyna ale tak by mogły wjeżdżać na nią ciężkie samochody .
Generalna zasada to warstwa tłucznia/ gruzu i betono zbrojony z dylatacją teraz problemy;

Warstwa Tłucznia jak gruba sugerujecie ( 30 -50cm) jakie frakcje najlepsze ( gdzie je dostać) oczywiście w miarę tanio
dla podpowiedzi po zdjęciu 20cm humusu jest piaseczek klasa ziemi VI . Jak to zagęścić i gdzie taki sprzęt dostać (chodzi mi o to by nie wyskakiwano mi z walcem drogowym bo go nie ma)
Dylatacja co ile sugerujecie i z czego guma( zużyte maty gumowe pasy transmisyjne) , drewno ?szkło?
Jakie zbrojeni dać jaka grubość betonu i jakiej klasy.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam

mam taki problem do rozwiązania potrzebuje zbudować płytę betonową o powierzchni około 200m2 pod tartak jako plac produkcyjno-manewrowy dla paleciaka i posadowiona bedzie na nim maszyna ale tak by mogły wjeżdżać na nią ciężkie samochody .
Generalna zasada to warstwa tłucznia/ gruzu i betono zbrojony z dylatacją teraz problemy;

Warstwa Tłucznia jak gruba sugerujecie ( 30 -50cm) jakie frakcje najlepsze ( gdzie je dostać) oczywiście w miarę tanio
dla podpowiedzi po zdjęciu 20cm humusu jest piaseczek klasa ziemi VI . Jak to zagęścić i gdzie taki sprzęt dostać (chodzi mi o to by nie wyskakiwano mi z walcem drogowym bo go nie ma)
Dylatacja co ile sugerujecie i z czego guma( zużyte maty gumowe pasy transmisyjne) , drewno ?szkło?
Jakie zbrojeni dać jaka grubość betonu i jakiej klasy.

Pozdrawiam


Cze.Najlepiej podpatrz jak robią drogi z kostki to koszt ok 80-100zł/m2 jak robi firma.Popatrz na strony producentów kostki ,tam są przekroje jezdni.Zamiast kostki dasz beton B25, dylatacje pola 6x3m np papa na lepiku 1-1.5cm grubości.Beton o gr 15cm lub kostka 8cm.Pozdro. PS sprzęt do ubijania warstw i wibrowania betonu wypożyczysz w wypożyczalniach np przy dużych marketach budowlanych.
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...