Skocz do zawartości

Projekt kanalizacji - prośba o ocenę


Burito

Recommended Posts

Napisano

Witam,

Jestem na etapie początkowym budowy i chciałem rozplanować kanalizacji, która będzie trochę odmienna od tego co zawarto w projekcie, w związku z czym chciałem się Was poradzić.
Zmiany które chcę wprowadzić to :
 
- w garażu zamiast spływy na środku, wyprowadzenie pod odpływ liniowy oraz odpływ kanalizy  na prawej ścianie garażu pod dodatkowy zlew, ale to jest jako opcja przy czym zakładam, że może pojawić się problem odpowietrzenia instalacji w tym miejscu)

- dodatkowy pkt w kuchni pod oknem pod zlew, zmywarkę. Na lewej ścianie pozostawiłem odpływ lub jeśli jednak padnie na decyzję, że zlew i zmywarka będą na lewej ścianie to chciałbym aby było gotowe wyprowadzenie pod to.

- dodatkowy pion pod prysznic na piętrze przy sypialnia

- obraz.png.22ad5ce2ced8e6cbc2f221308dfffae7.pngobraz.png.67b92023d6a34ac933739a6e2dd3e056.png

- i jako ostatni pkt na prawej ścianie kotłowni pod skropliny z klimatyzacji / rekuperatora

obraz.png.4b93f962e143dce7eb02370bdeafffe0.png

Tutaj też przypada najdalszy pkt instalacji - łącznie ok 11,6m.

Wysokość murów fundamentowych to 105cm.

Jeśli dobrze liczę to zakładając chudziaka 10cm, i zagłębienie rury na ok 29cm ( licząc do osi i 20cm warstwę nad rurą ) i 2% spadek to powinienem wyjść z fundamentu na ok 62-63 poniżej poziomu chudziaka.

Drugie moje pytanie to w projekcie praktycznie przy każdym pionie jest oznaczone odpowietrzenie ponad dach, jednak czytając w różnych miejscach można spotkać opinię, żeby dawać jedynie odpowietrzenie najdalszego pionu.

Chciałem poznać także waszą opinię w tym temacie. W poprzednim bliźniaku, w którym mieszkałem odpowietrzenie było zrobione nawet nie przez dach, ale kratkę na ścianie bocznej umieszczoną wysoko przy samym dachu i był to jedyny pkt odpowietrzający i kanaliza działała bez najmniejszego problemu.

Prośba o ocenę i konstruktywne uwagi. W załączeniu proponowany przeze mnie plan kanalizy.

Wszelkie opinie i sugestie mile widziane.

 

obraz.png

Rzut parteru_kanalizacja.jpg

Rzut pietra_kanaliza.jpg

Kanalizacja plan_dwg1.pdf

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...