Skocz do zawartości

budowa domu...


Recommended Posts

planuję w najbliższym czasie rozpocząć budowę domu jednorodzinnego ok 200m2 pow użytkowej.

największy problem mam z doborem technologii postawienia ścian nośnych.... czy lepiej zdecydować się na jednowarstwową ścianę z keramzytobetonu wypelnionego styropianem (np fortis sukiennika) czy jednak tradycyjnie porotherm (44cm) + 20 cm styropianu? W każdej sytuacji oczywiście 'ciepłe' spoiny.

Druga sprawa czy budowa z 'fortisa' będzie do przeprowadzenia przez 'przypadkową' ekipę budowlaną czy raczej mi to spaprają... Bo niestety ze znalezieniem dziś DOBRYCH i ODPOWIEDZIALNYCH firm budowlanych są bardzo duże problemy. Czy poza różnicąw grubości ściany (ok 40cm keramzyt - ok 70cm poroterm) różnice będą jakieś znaczące? Dom będzie ogrzewany pomą ciepła + rekuperator.
Link do komentarza
Cytat

planuję w najbliższym czasie rozpocząć budowę domu jednorodzinnego ok 200m2 pow użytkowej.

największy problem mam z doborem technologii postawienia ścian nośnych.... czy lepiej zdecydować się na jednowarstwową ścianę z keramzytobetonu wypelnionego styropianem (np fortis sukiennika) czy jednak tradycyjnie porotherm (44cm) + 20 cm styropianu? W każdej sytuacji oczywiście 'ciepłe' spoiny.

Druga sprawa czy budowa z 'fortisa' będzie do przeprowadzenia przez 'przypadkową' ekipę budowlaną czy raczej mi to spaprają... Bo niestety ze znalezieniem dziś DOBRYCH i ODPOWIEDZIALNYCH firm budowlanych są bardzo duże problemy. Czy poza różnicąw grubości ściany (ok 40cm keramzyt - ok 70cm poroterm) różnice będą jakieś znaczące? Dom będzie ogrzewany pomą ciepła + rekuperator.



Też kiedyś miałem podobne dylematy. Jeśli myślisz, że robotnicy będą robić b. dokładnie, to jesteś w błędzie. Jeśli myślisz, że będą robić zgodnie z instrukcją obsługi różnych produktów, to też jesteś w błędzie. Ja zbudowałem ścianę 2 W wychodząc z założenia, iż ściana nośna ma być mocna. Za ciepłotę odpowiada styropian/wełna. Zbudowałem z silikatów a wieńce i nadproża dawałem lane z B 25. I jest super, dałem więcej ocieplenia niż w projekcie (ściany z porothermu były). Efekt taki, że jak musiałem jakieś otwory powiększać (ostatnio bramę garażową, bo stwierdziłem, że za małą) to mogę to robić bez problemów. Polecam silikaty. Poza tym mocowanie w keramzybetonie czy porothrmie kołków(szafki, kibel, umywalka etc) jest sztuką nie lada.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Zgadzam sie z poprzednikiem motoda tradycyjna a wiec silikaty lub suporex badz ytong jest najleprzym rozwiazniem i wydaje mi sie takze ze tańszym. Wieńce betonowe i strop teriva (dobrze wykonany jest o wiele sztywniejszy niz zelbetowy). co do firm budowlanych nie zgadzam sie ... sa fachowcy kturzy wykonuja swoja prace nalezycie jednak oni kosztuja .... Wiadomo ze przypadkowa ekipa ktura bierze smieszne piniadze za postawienie domu nie zrobi tego dobrze. poniewaz nie moze poswiecic za duzo czasu na dom wiec spiesząc sie buduja zle. Ale sa firmy kture robia to dobrze jednak te jak powiedziałem kosztuja...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/a/17452-budowa-domu-na-podmoklym-terenie  
    • Warto sprawdzić czy nie idzie woda z gruntu przez scianę ,z powodu przerwanej izolacji,gdzieś na profilu mam zdjęcie z kamery termowizyjnej jak to wygląda w rzeczywistości https://www.facebook.com/photo.php?fbid=122103759224762998&set=pb.61572889962645.-2207520000&type=3  warto to sprawdzić 
    • No kamerą termowizyjną napewno nie badamy budynki w słoneczne dni,zwłaszcza kiedy budynek jest ocieplony,gdzieś w mojej galerii na profilu są zdjęcia jak odbija sie ciepło słoneczka https://www.facebook.com/profile.php?id=61572889962645&sk=photos  tak że badamy tylko o poranku,wieczorem,albo w zachmurzony dzień 
    • A nie masz kontaktu z deweloperem? Albo z ludźmi, którzy pracowali przy wykończeniach?     I z naprawą tych pęknięć to ja bym się nie spieszył. Jeszcze rok, dwa, trzeba poczekać. To wygląda na efekt osiadania budynku, pęknięć może jeszcze pojawić się więcej.    Kiedyś w blokach w pierwszym roku w ogóle nie kładło się płytek, bo i tak były później do wymiany.. Szczególnie na niskich kondygnacjach.
    • Zawsze jedna ze ścian jest "od południa", nawet w domach okrągłych i producenci farb o tym wiedzą. Dlatego na ściany zewnętrzne stosuje się farby fasadowe.  Natomiast pytanie pierwsze. Jak u Ciebie z kasą? Szukasz czegoś ekstra, czy wystarczy przyzwoite? Bo ja kupiłem farbę taką sobie, uznałem, że na starą chatę nie ma potrzeba udawania ekstrawagancji.    Tak ściany wyszły.         Na dół nie patrz, to jeszcze nie było robione, chodzi o tę siwą farbę. Strona od południa. Pod spodem też jest stara farba olejna, oczywiście podczyszczona, usunięcie tej która się nie trzyma jest obowiązkowe. Ty masz podłoże dobrze przygotowane, nie widzę tam pęcherzy.   Aha, kolor jest robiony, farbę kupowałem białą.  Zużyłem prawie trzy wiadra po 10 litrów.  Z trzeciego ze dwa litry zostało. Malowane w ubiegłym roku. na wiosnę. Chata budowana wtedy, kiedy na wschodzie rządził Stalin.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...