Skocz do zawartości

Vaillant ecotec pro vc 186/5-3 KW + sterownik pogodowy Multimatic 700/6 - dostosowanie ustawień do instalacji


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich. Mam kilka pytań co do ustawień kotła Vaillant ecotec pro vc 186/5-3 KW i sterownika pogodowego Multimatic 700/6. Urządzenia pracują w nieocieplonym domu z lat 60-tych, około 150 m2, jeden obieg CO, ogrzewanie grzejnikowe, a podłogówka w dwóch łazienkach i na korytarzu (wymiana kotła węglowego na gazowe, kocioł gazowy pracuje niecały miesiąc).

Na początku kilka moich ustawień (sterownik pogodowy Multimatic 700/6 zaistalowany w salonie na parterze):

  • Zadana temperatura dzienna: 21 st C
  • Zadana temperatura nocna 19 st C
  • CWU (powietrzna pompa ciepła), temp. 45 st C, grzana obecnie w godzinach: 17:30-22:00, ale ciepła woda jest przez całą dobę.
  • Przedziały czasowe: pn-pt: 6:00-22:00, so-nd: 07:00-23:00
  • Krzywa grzewcza: 1.2
  • Tryb auto-wyłącz: NOC
  • Korekta temp. pokoj.: KOREKTA - dla mnie bardziej optymalny, lepszy komfort cieplny, TERMOSTAT przetestowałem, ale po wychłodzeniu pomieszczeń w nocy, długo się dom nagrzewał.
  • Wybieg pompy ogrzewanie (D.001): 30 min
  • Maks. czas blokady ogrzewanie (palnika) (D.002): 40 (18,5 min przy 50 st C na zasilaniu).

 

Jeśli jakiś ustawień brakuje to dopisze, a teraz kilka pytań:

  1. Tryb KOREKTA: czy w tym trybie palnik może/powinien się wyłączać? I wtedy obowiązują ustawienia: Wybieg pompy ogrzewanie (D.001) oraz Maks. czas blokady ogrzewanie (palnika) (D.002)? Zauważyłem jedynie że codziennie o godzinie 22:00 kiedy ogrzewanie przechodzi na tryb NOC, a CWU przestaje być ogrzewana, palnik gaśnie i po czasie D.002 spowrotem się zapala, z obniżoną już temperaturą (KOREKTA). Czy to jest prawidłowe działanie? A skoro tak to w ciągu dnia gdy zostanie osiągnięta temperatura zadana 21 st to palnik również powinien zgasnąć ?
  2. Czy ustawienia D.001 i D.002 mogą takie do mojej instalacji i pozostałych ustawień? 
  3. Jeśli chodzi o temperatury zadane to w DZIEŃ ładnie trzyma 21 st C, ale w NOCY temperatura nie spada do tych 19, tylko jest jakies 20,5 st C, więc minimalna różnica pomiędzy dniem a nocą. Jakieś rady? Coś zmienić?
  4. Szukam ustawień aby jak najbardziej zaoszczędzić oczywiście na zużyciu gazu, bo póki co zużycie waha się od 11-17 m3 na dobe przy temperaturach na zewnątrz od około -5 do 5. Troche sporawo, wiem...wiem dom nie ocieplony (ocieplenie w przyszłym roku), ale może coś da się jeszcze urwać? Dlatego proszę o jakieś propozycje ustawień kotła i sterownika.

 

Pozdrawiam.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...