Skocz do zawartości

Uszczelnienie piwnicy


Recommended Posts

Czy podłogę i ściany piwnicy, do której wnika woda da się skutecznie uszczelnić od środka? Czy można np. wykorzystać jakieś wodoszczelne zaprawy? W ostateczności, czy skuteczne byłoby wykonanie od środka kilkucentymetrowej warstwy jakiegoś uszczelnionego betonu?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budownictwob2b.pl/przegrody/baza-wiedzy/hydroizolacje/21270-uszczelnienie-piwnicy

Link do komentarza
Gość Krystian.Tarnowski
niekoniecznie ścianka dociskowa od strony wewnętrznej, w temacie nie pisze nic na temat ciśnień hydrostatycznych oraz rodzaju muru z jakim przychodzi nam się zmierzyć. Mając na uwadze wiele aspektów należy wziąć pod uwagę rodzaj muru i rodzaj wody. Niekiedy nie ma ław fundamentowych, więc problem zaczyna się robić dużo bardziej poważniejszy niż zakładano. Wykonałem nie jędną izolację wodochronną od wewnątrz i nie ma w tym żadnego problemu. System uszczelnienia jest zawsze mieszany ale kompatybilny ze sobą. Tak więc nawet ściany ceglane bardzo często spotykane w starych budynkach można odizolować. Mało kto praktykuje kompleksowe podejście do tematu, gdzie usuwane są stare zaprawy murarskie poprzez dłutowanie czy frezowanie, mało kto stosuje blokadę soli w murze przed uszczelnieniem aż w końcu mało kto potrafi dobrać materiały izolacyjne do podłoża. O domieszkach chemicznych do zapraw nie wspominam, bo dla wielu wykonawców to problem z dostępem do nich. Jeśli ktoś chce porozmawiać na temat izolowania wodochronnego od wewnątrz z chęcią udzielę kilku wskazówek i porad jak się do tego zabrać i jak wykonać bez problemów oraz przy pierwszym i jedynym podejściu do problemu wody w piwnicach.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...