Skocz do zawartości

Rozdzielacz podłogówki Afriso + ustawienie pompy Grundfos UPM3 Auto


Recommended Posts

Napisano

 Witam,

 

Prosiłbym o pomoc odnośnie prawidłowego ustawienia pompy obiegowej Grundfos UPM3 Auto.

 

- zainstalowany rozdzielacz z modułem mieszającym marki Afriso z przepływem Kvs 2,5 m3/h.

- 9 obwodów, które ogrzewają ok 105 m2 powierzchni. Dodatkowy osobny rozdzielacz do grzejników (2 w łazienkach i 1 w garażu).

- kocioł to Termet Ecocondens Gold plus 25 z termostatem pokojowym (brak pogodowego) 

- strop ocieplony PUR 25 cm, ocieplenie zewnętrzne grafit 15 cm

 

Na jakim poziomie ma pracować pompa ?

image.png.a720fe19319eac9cc9d3a7c6736ef87a.png

 

Jaką charakterystykę ?

image.png.17b1e0e9cd2785f949570f6427a8c9a4.png

 

Jaka jest różnica między tymi ciśnieniami ? Które będzie dla mnie odpowiednie ?

image.png.4d9e70e08aa79889407e1c889c0b059e.png

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.  

image.png

image.png

Napisano

Po pierwsze, czy grzejniki są jedynym ogrzewaniem tych łazienek, czy tylko uzupełniają podłogówkę? Bardziej się spodziewam tej drugiej wersji. Bo jeżeli tak jest to zrobienie układu mieszającego ze względu na te 3 grzejniki jest psuciem instalacji. Niepotrzebnie ją komplikuje i podraża, a do tego zwiększy koszty ogrzewania (spadnie sprawność kotła). Lepiej go zdemontować i całą instalację zasilać wodą o temperaturze właściwej dla podłogówki (najczęściej 35-40°C). Wtedy ustawić pompę w trybie stałego przepływu.

Po drugie, czy został tu wyregulowany przepływ pomiędzy poszczególnymi częściami obiegu? Bo mamy tu zarówno pętle ogrzewania podłogowego o nieznanej długości każdej z nich jak i grzejniki. 

Napisano

Grzejniki mają osobną skrzynkę rozdzielczą i nie są powiązane z podlogówką. Pętle zostały wyregulowane, w każdym są przepływy dla poszczególnych pętli (salon, kuchnia, łazienki, pokoje). W trybie stałego przepływu czyli tą charakterystyka stała czy cisnienie stałe ? - która opcja na załączonych rysunkach ? 

Napisano

Jeżeli pętle podłogówki nie mają zaworów termostatycznych albo zaworów sterowanych siłownikami to odpowiednia będzie charakterystyka stała (ostatnia opcja z pokazanej na wklejonych wykresach). Przy tym jak najniższa charakterystyka (I - jeśli to wystarczy).

 

Co to znaczy, że grzejniki nie są powiązane z podłogówką? Jeżeli zasila je ten sam kocioł to są powiązane. Chodziło mi przede wszystkim o to, że nie ma sensu wymuszanie wyższej temperatury wody na kotle tylko na potrzeby tych 3 grzejników. To strata na sprawności kotła. Czy pomiędzy kotłem, a rozdzielaczem podłogówki oraz rozdzielaczem grzejnikowym jest sprzęgło hydrauliczne? Bo tylko ono uniezależnia przepływ wody przez kocioł od przepływu przez resztę instalacji. 

Jak hydraulicznie, pod względem przepływu wody, zrobiony jest ten układ? Jak ma się ta pompa do pompy wbudowanej w kocioł? 

Napisano

Zawór termostatyczny mieszający jest jedynie przy rozdzielaczu firmy Afriso w zakresie od 20-40 stopni temp wejścia. Czy tą 3 opcja będzie przy tym okej czy lepiej ustawić na cisnienie stale ? 

 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...