Skocz do zawartości

jak powiększyć wiatrołap


Recommended Posts

Napisano
Mam pomysł po obejrzeniu rzutu parteru: Za garażem jest pomieszczenie gospodarcze i tu można by przesunąć pralnię i kotłownie a wiatrołap powiększyć o pomieszczenie na planie będące kotłownią. Usunięcie jednej ściany zabudowanie jednych drzwi.. Problem teraz gdzie przenieść pomieszczenie gospodarcze.
Napisano
Zaraz, a po co łazienka i wc na parterze i druga łazienka na piętrze? Ten dodatkowy sedesik chyba by można sobie darować. Wymaga to pewnie kombinacji z drzwiami do garażu ale z kotłowni (w planie) można część dodać do wiatrołapu powiększając go w ten sposób a część do obecnego wc które po dodaniu reszty kotłowni może służyć za pomieszczenie gospodarcze.
Napisano
problem w tym że kibelek zamierzałem dołączyć do kotłowni jako miejsce składowania opału (eko-groszek), ale powiedzmy że zaakceptowałbym noszenie opału np. z pom.gosp. w garażu.
drugi problem to ściana nośna oddzielająca wiatrołap od kotłowni - można ją usunąć lub przesunąć?

Bardziej myślałem o wysunięciu wiatrołapu jeszcze o metr, ale nie wiem co z dachem oraz jak to będzie wyglądać
Napisano
Cytat

Bardziej myślałem o wysunięciu wiatrołapu jeszcze o metr, ale nie wiem co z dachem oraz jak to będzie wyglądać


Witam!!!
Ja bym właśnie poszedł w tym kierunku. Można rozważyć powiększenie - wysunięcie wiatrołapu jeszcze o metr. Prawdopodobnie podwyższysz pięterko o np 2 pustaki i automatycznie idzie Ci dach wyżej, więc dalej sięgnie zakrywając wiatrołap.Musisz sobie to rozrysować na przekroju i zobaczysz co wyjdzie.
Co do dodatkowego kibelka.Jeśli łazienka koło sypialni fatycznie wyjdzie logicznie - nie będzie zbytniej ciasnoty, mógłbyś zlikwidować osamotniony kibelek właśnie kosztem kotłowni (zlikwidować działówkę) a ścianę między wiatrołapem a kotłownię oraz drzwi do garażu przesunąć (w stronę komina) tak aby powiększyć wiatrołap.
Pozdrawiam icon_biggrin.gif
Napisano
czy można bezpiecznie przesunąć ścianę nośną oddzielającą kotłownie od wiatrołapu? kto to może zrobić: projektant (twórca projektu) czy adaptator (projektant z regionu)?

Dzięki waszym podpowiedziom mój pomysł na ten przedsionek to:
wysunięcie go o ok 0,5 m (po podwyższeniu ścianki kolankowej) oraz przesunięcie ściany oddzielającej wiatrołap od kotłowni o ok 0,5m. Takie zmiany pozwolą na swobodę poruszania się w przedsionku (wejścia i wyjścia, rozbierania się, przyjmowania gości itp.)
Napisano
no to inne pytanie związane z tym domkiem:

czy mogę wybudować go etapami:
I etap: budowa domu i wykończenie parteru
II etap: budowa garażu (powiększony na 2 stanowiska)
III etap: wykończenie poddasza

chodzi mi głównie o II etap: czy można dobudować garaż później, a jeśli tak to czy od razu wylać fundamenty pod garaż czy zrobić to później?
Napisano
Cytat

czy można bezpiecznie przesunąć ścianę nośną oddzielającą kotłownie od wiatrołapu? kto to może zrobić: projektant (twórca projektu) czy adaptator (projektant z regionu)?



Można - to jest tylko działówka a nie nośna.Korektę może przeprowadzić adaptator.

Cytat

no to inne pytanie związane z tym domkiem:
czy mogę wybudować go etapami:
I etap: budowa domu i wykończenie parteru
II etap: budowa garażu (powiększony na 2 stanowiska)
III etap: wykończenie poddasza
chodzi mi głównie o II etap: czy można dobudować garaż później, a jeśli tak to czy od razu wylać fundamenty pod garaż czy zrobić to później?



Zdecydowanie lepiej dla ciebie i domu nie rozbijać na I i II Etap i zrobić to jednorazowo. Garaż musi być związany z budynkiem. Tylko nasuwa mi się pewna sprawa.Czy musisz robić garaż na 2 stanowiska? Jeśli będzie 2- stanowiskowy garaż to dom przekształci się w oborę (dłuugi i wąski) trochę to żle wygląda.
III Etap zdecydowanie może być jednak miej na uwadze zakończyć na poddaszu wszystkie roboty mokre (wylewki i tynki, ocieplenie poddasza) -mniej ucierpisz jak będziesz je wykańczał.
Moje pytanie - jaki planujesz strop? W projekcie jest Teriva ale lepszy byłby monolityczny, żelbetowy. Mocniejszy no i trochę tańszy i nie martwisz się o działówki na górze.
Napisano
garaż musi być 2 stanowiskowy - nie wyobrażam sobie rano odśnieżania, skrobania itp.
bardziej interesuje mnie funkcjonalność budynku niż wygląd - byle by jakoś wyglądał

a odnośnie stropu to na razie nic nie planowałem tylko w garażu zastanawiałem się nad drewnianym gdyż nad garażem planuję pomieszczenia sportowo-rekreacyjne oraz strych
Napisano
Cytat

garaż musi być 2 stanowiskowy - nie wyobrażam sobie rano odśnieżania, skrobania itp.
bardziej interesuje mnie funkcjonalność budynku niż wygląd - byle by jakoś wyglądał



No ta, skoro jesteś VIP i masz 2 autka no to faktycznie.....nie ma wyjścia. icon_lol.gif

Cytat

a odnośnie stropu to na razie nic nie planowałem tylko w garażu zastanawiałem się nad drewnianym gdyż nad garażem planuję pomieszczenia sportowo-rekreacyjne oraz strych


Tym bardziej jak planujesz pomieszczenie sportowo-rekreacyjne, to powinien tam być strop raczej sztywny (żelbetowy), coby ci kiedyś ciężarek nie wpadł do samochodu (żart oczywiście icon_razz.gif ).A nie planowałeś tam zrobić np. dużą garderobę z pralnią a i przy tej powierzchni zmieściłoby się pomieszczenie sportowe? icon_wink.gif
Pozdrawiam i życzę powodzenia. icon_mrgreen.gif
Napisano
układ na poddaszu jest zmieniony:
łazienka idzie nad wiatrołap, nad sypialnią garderoba a pomiędzy korytarz
nad garażem sauna + sala treningowa + strych + ewentualnie miejsce do spania dla nadprogramowych gości
Napisano
Cytat

czy można dobudować garaż później, a jeśli tak to czy od razu wylać fundamenty pod garaż czy zrobić to później?



Garaż można dobudować w dowolnym czasie, gdyż powinien być on oddylatowany od budynku. Różne są bowiem obciążenia przenoszone na grunt przez garaż i dom, a więc mogą pojawić się różnice w głębokości ich osiadania, co skutkuje pojawieniem się pęknięć na styku obu części budynku.
Napisano
Cytat

Garaż można dobudować w dowolnym czasie, gdyż powinien być on oddylatowany od budynku. Różne są bowiem obciążenia przenoszone na grunt przez garaż i dom, a więc mogą pojawić się różnice w głębokości ich osiadania, co skutkuje pojawieniem się pęknięć na styku obu części budynku.


Przy domku jednorodzinnym taka sytuacja raczej nie wystepuje.Co innego przy budynku wielokondygnacyjnym.
W przypadku domu jednorodzinnego wszystkie tego typu osiadania przejmują ławy fundamentowe(które nie są przecież dylatowane).Poza tym wieńce ścian fundamentowych, jak i ścian kondygnacji wykonuje się na całości budynku - spina się cały budynek - Budynek pracuje jako całość.
Jeśli garaż ma być budowany w późniejszym terminie to również nie wykonuje się ław pod garaż.Wtedy dopiero pojawiłyby sie spękania.Wówczas faktycznie trzeba garaż oddylatować od reszty budynku.Chyba gra nie warta świeczki.Nie lepiej od razu postawić cały stan surowy z dachem? A właśnie jak później bedziesz kombinował z dachem w przypadku dobudowywania garażu???Rozbierać, przerabiać.....
Napisano
Cytat

nad garażem sauna + sala treningowa + strych + ewentualnie miejsce do spania dla nadprogramowych gości



Jeśli to wszystko zmieści się nad garażem to będzie on naprawdę duży.
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam
Też zamierzam budować dom z projektu Zgrabny z przedsionkiem i ciekawi mnie jaki jest realny koszt budowy i z jakich materiałów był budowany dom?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam
Też zamierzam budować dom z projektu Zgrabny z przedsionkiem i ciekawi mnie jaki jest realny koszt budowy i z jakich materiałów był budowany dom?
Z góry dziękuje za odpowiedź.



icon_sad.gif na razie wszystko leży bo gmina 3 rok uchwala plan zagospodarowania i uchwalić nie może.
i nie wiem co z tym można zrobić innego niż tylko czekać icon_sad.gif
Napisano
Cytat

a czemu leży?



a co można zrobić jak gmina jest w trakcie uchwalania planu, jak wystapić o pozwolenie na budowę? Wypisu z planu nie ma bo nie ma planu, a WZ się nie dostanie bo plan jest uchwalany

a może wprowadzono mnie w błąd...
Napisano
jeżeli w ciągu 12 mscy nie ma możliwości uchwalenia planu, nie mogą wstrzymać wydania WZ
o ile dobrze pamiętam (teraz skrócili nawet do 9?)

poszukaj ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
przepisy coś w oklicach 60-90 paragrafu
może i ja poszukam....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...