Skocz do zawartości

Drewniany nosny strop kasetonowy


Recommended Posts

  • 6 miesiące temu...
Cytat

Witam . jesli kogoś interesuje drewniany nośny a zarazem ozdobny strop kasetonowy to zapraszam do rozmowy.posiadam nigdzie jeszcze nie znaną koncepcję na wykonanie takiego stropu. Zapraszam do rozmowy.
Pozdrawiam




Czy możesz zamieścić jakiś rysunek. Bo strop kasetonowy to znana koncepcja.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Przedstawiam wzór do budownictwa szkieletowego. Wzór ten polega na łączeniu krótkich identycznych elementów drewnianych np.( wydłużone prostopadłościany ) za pomocą klejów, wkrętów, śrub czy blaszek. Dwa takie same elementy nakładamy osiowo na siebie na krzyż łącząc je, co jest podstawowym składnikiem konstrukcji. Zestawiając krzyże ze sobą w odpowiedni sposób tworzy się krata z gładką płaszczyzną po obu stronach. Kratę tą można powiększać w czterech kierunkach bez ograniczeń. Największą zaletą jest to, ze krata składa się z jednego wielokrotnie powtarzalnego elementu, bez żadnych nacięć więc łatwo go wyprodukować. W zależności od wymiaru tego pojedynczego elementu powstają różne wymiary oczek kraty. Metoda ta ma tą zaletę, ze możemy proste elementy drewniane produkować przemysłowo i na budowie w łatwy sposób montować. Można stosować mniej dosuszone drewno ponieważ elementy są stosunkowo krótkimi odcinkami. Wzór ten można wykorzystywać do innych celów ponieważ wymiary i przekrój prefabrykatów mogą być okrągłe lub półkoliste.
Szczególnie metoda ta nadaje się na nośne drewniane kasetonowe stropy budowlane, ponieważ działają na cztery ściany nośne tak jak zbrojenie krzyżowe w płycie żelbetowej.
W wykorzystaniu w budownictwie możemy dołączyć między krzyżaki klocek wtedy między warstwami będzie pusta przestrzeń co daje nam grubszą przegrodę do wykorzystania na ocieplenie , przewody instalacji elektrycznej czy wodnej.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. W sprawie doboru polecam skontaktować się na przykłąd z https://www.saunierduval.pl
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...