Skocz do zawartości

Historia edycji

qmacieq

qmacieq

23 godziny temu, zenek napisał:

A czy możesz okazać projekt - rzut przekrój.

 

Może masz konstrukcję żelbetową szkieletową zwypełnieniem pustakami. W takim ukladzie grubość bloczka nie jest zbyt ważna. Ale to moje przypuszczenie.

Odnośnie grubości ocieplenia - wydaje się że 20 cm grafitowego to minimum w obecnych warunkach prawnych, a i sensie.

Mam nadzieję, że fragmenty schemat fundamentu i stropu się dobrze wkleiły.

Nie nie jest to konstrukcja żelbetowa szkieletowa, więc pustaki/bloczki nie są tylko wypełnieniem.

13 godzin temu, zenek napisał:

Tylko gdzie te słupy? Konkretnie. I ile - cztery na ścianę, na każdą ścianę? 

I czy ta cegła pełni funkcję nośną,  czy raczej wypełnienia?

 

Cztery słupy łącznie. Cegła pełni funkcję nośną.

image.thumb.png.678aaa0137544d36f3d1ddd8cf01f5ab.png

 

image.thumb.png.42ae526cf742b7aa5e4f87a72f29a5dd.png

14 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

aru ja bym wybrał 20 cm o jak najniższym współczynniku Lambda. 18.8 jest oczywiście dobrym rozwiązaniem i swojego czasu Porotherm 44 zrewolucjonizował rynek budowlany, ale ....18.8 często było i stosowane na ściany osłonowe lub działowe. Obecne projekty to kompromis i moim zdaniem w złą stronę to idzie. Zwróć też uwagę na izolacyjność akustyczną takiej ściany. Poza tym Bruk-Bet proponuje bloczki Termalica (bo mowa o firmie Bruk-Bet) o grubości minimum 24 cm przy układzie dwuwarstwowym ściany.  W ofercie bloczków jest, owszem, bloczek o gr 20 cm, ale ja bym zastosował minimum 24 cm ścianę z betonu komórkowego.

parametry-techniczne-bloczki-termalica-s

OK, ale zmiana grubości to chyba nie tylko decyzja KB, ale cały proces związany z przeliczeniem konstrukcji, etc...

Poza tym, przy zastosowaniu grubszego bloczka i pozostawieniu ocieplenia 20 cm, będzie 44-45 cm ściany, zamiast 39-40 cm.

Przy współosiowym zwiększeniu grubości zmniejszy się (nieznacznie) powierzchnia użytkowa, a jednocześnie zwiększy powierzchnia zabudowy.

A powierzchnię zabudowy mam wyliczoną prawie na styk.

qmacieq

qmacieq

22 godziny temu, zenek napisał:

A czy możesz okazać projekt - rzut przekrój.

 

Może masz konstrukcję żelbetową szkieletową zwypełnieniem pustakami. W takim ukladzie grubość bloczka nie jest zbyt ważna. Ale to moje przypuszczenie.

Odnośnie grubości ocieplenia - wydaje się że 20 cm grafitowego to minimum w obecnych warunkach prawnych, a i sensie.

Mam nadzieję, że fragmenty schemat fundamentu i stropu się dobrze wkleiły.

Nie nie jest to konstrukcja żelbetowa szkieletowa, więc pustaki/bloczki nie są tylko wypełnieniem.

12 godzin temu, zenek napisał:

Tylko gdzie te słupy? Konkretnie. I ile - cztery na ścianę, na każdą ścianę? 

I czy ta cegła pełni funkcję nośną,  czy raczej wypełnienia?

 

Cztery słupy łącznie. Cegła pełni funkcję nośną.

image.thumb.png.678aaa0137544d36f3d1ddd8cf01f5ab.png

 

image.thumb.png.42ae526cf742b7aa5e4f87a72f29a5dd.png

13 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

aru ja bym wybrał 20 cm o jak najniższym współczynniku Lambda. 18.8 jest oczywiście dobrym rozwiązaniem i swojego czasu Porotherm 44 zrewolucjonizował rynek budowlany, ale ....18.8 często było i stosowane na ściany osłonowe lub działowe. Obecne projekty to kompromis i moim zdaniem w złą stronę to idzie. Zwróć też uwagę na izolacyjność akustyczną takiej ściany. Poza tym Bruk-Bet proponuje bloczki Termalica (bo mowa o firmie Bruk-Bet) o grubości minimum 24 cm przy układzie dwuwarstwowym ściany.  W ofercie bloczków jest, owszem, bloczek o gr 20 cm, ale ja bym zastosował minimum 24 cm ścianę z betonu komórkowego.

parametry-techniczne-bloczki-termalica-s

OK, ale zmiana grubości to chyba nie tylko decyzja KB, ale cały proces związany z przeliczeniem konstrukcji, etc...

Poza tym, przy zastosowaniu grubszego bloczka i pozostawieniu ocieplenia 20 cm, będzie 44-45 cm ściany, zamiast 39-40 cm.

Przy współosiowym zwiększeniu grubości zmniejszy się (nieznacznie) powierzchnia użytkowa, a jednocześnie zwiększy powierzchnia zabudowy.

A powierzchnię zabudowy mam wyliczoną prawie na styk.

11 godzin temu, aru napisał:

czytamy ze zrozumieniem, tj:

co oznacza, że nie tylko osłonowa

Potwierdzam, nie tylko osłonowa.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...