Skocz do zawartości

Czy mogę tak podłączyć odpływ pralki?


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich. Kupiłem nie dawno mieszkanie w bloku ze starej płyty i mam taki problem że nie mam doprowadzonego odpływu do pralki. Wąż muszę wkładać do wanny. Nie ukrywam że jest dla mnie to trochę uciążliwe. Nie mam możliwości podłączyć się pod odpływ wanny ponieważ nie mam dostępu. Wpadłem na pomysł aby kupić syfon do umywalki z wyjściem na odpływ od pralki, dokupić drugi wąż, połączyć złączką którą pokazałem na zdjęciu i poprowadzić pod wanną bo mam pod wanną małą szczelinę (długość wanny 160cm) i wtedy pod ten syfon. Tak jak na załączonym schemacie. Czy mogę tak wykonać podłączenie? Niestety nie mam żadnego znajomego fachowca i nie mam kogo się poradzić.

schemat.jpg

Napisano

Robiłem podobnie, choć nieco inaczej: pralka stała przy drzwiach do łazienki w oddaleniu od wanny tak, że wąż spustowy z trudem do niej sięgał. Dodam, że pralka stała od strony przeciwnej do odpływu wanny. Dołożyłem drugi wąż, ale bez złączki - to była konstrukcja przewidziana do przedłużania węża pralkowego i można było nasunąć gumową końcówkę jednego węża na gumową końcówkę drugiego węża tak, że można było założyć opaskę (z czuciem!) w miejscu, gdzie znajdowały się plastik jednego węża, guma na nim umieszczona i końcówka gumowa drugiego węża. W obudowie wanny po stronie przeciwnej do odpływu wykonałem estetyczny otwór, przez który wsunąłem wąż spustowy (ściślej rzecz ujmując była to już przedłużka) i poprowadziłem go dalej pod wanną, doprowadzając do dedykowanej złączki na przelewie syfonu wannowego.

 

Powinno działać. W każdym razie pralka nie wybuchnie;)

 

Jeśli miałbym coś radzić, to nie przesadzaj z długością zespołu węży i pilnuj jakości połączenia węży i wysokości podłączenia do syfonu (55cm wydaje się ok).

Napisano
22 godziny temu, ManfredBee napisał:

Robiłem podobnie, choć nieco inaczej: pralka stała przy drzwiach do łazienki w oddaleniu od wanny tak, że wąż spustowy z trudem do niej sięgał. Dodam, że pralka stała od strony przeciwnej do odpływu wanny. Dołożyłem drugi wąż, ale bez złączki - to była konstrukcja przewidziana do przedłużania węża pralkowego i można było nasunąć gumową końcówkę jednego węża na gumową końcówkę drugiego węża tak, że można było założyć opaskę (z czuciem!) w miejscu, gdzie znajdowały się plastik jednego węża, guma na nim umieszczona i końcówka gumowa drugiego węża. W obudowie wanny po stronie przeciwnej do odpływu wykonałem estetyczny otwór, przez który wsunąłem wąż spustowy (ściślej rzecz ujmując była to już przedłużka) i poprowadziłem go dalej pod wanną, doprowadzając do dedykowanej złączki na przelewie syfonu wannowego.

 

Powinno działać. W każdym razie pralka nie wybuchnie;)

 

Jeśli miałbym coś radzić, to nie przesadzaj z długością zespołu węży i pilnuj jakości połączenia węży i wysokości podłączenia do syfonu (55cm wydaje się ok).

 

Dziękuje bardzo za odpowiedź. Myślę że zespół węży nie będzie długi. Ten z pralki + dokupić muszę 2m więc wydaje się ok. W takim razie dziękuje za odpowiedź.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej nie będzie pan mógł tego robić bez uzgodnienia z konserwatorem. Wpis do ewidencji zabytków oznacz, że w bardzo wielu przypadkach wymagane będzie jednak uzyskanie pozwolenia  w starostwie powiatowym i w ramach tej procedury uzgodnienie prac z konserwatorem. Dotyczy to choćby ocieplenia elewacji. Jak i tym bardziej prac które w "zwykłym' budynku (bez wpisu do ewidencji) wymagały przynajmniej zgłoszenia robót (dobudowa ogrodu zimowego) albo i pozwolenia na rozbudowę (taras na piętrze).  Tu wykorzystywany jest Art. 30 ust. 7 ustawy Prawo Budowlane 7. Organ administracji architektoniczno-budowlanej może nałożyć, w drodze decyzji, o której mowa w ust. 5, obowiązek uzyskania pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia, jeżeli ich realizacja może naruszać ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy lub spowodować: 1) zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia; 2) pogorszenie stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków; 3) pogorszenie warunków zdrowotno-sanitarnych; 4) wprowadzenie, utrwalenie, zwiększenie ograniczeń lub uciążliwości dla terenów sąsiednich.  Podkreślenie dodałem sam. Chodzi o to, że skoro władze lokalne podjęły decyzję o wpisaniu jakiegoś obiektu (budynku) do ewidencji zabytków, to mają pełne prawo żądać uzyskania pozwolenia (wraz ze wszystkimi uzgodnieniami) na prace, które wpływałyby na stan tego zabytku. Nie mają takiego obowiązku, ale wychodzi na to, że z takiego prawa chętnie korzystają.  Proszę porównać chociażby tu: https://www.eporady24.pl/ocieplenie-domu-wpisanego-do-gminnej-ewidencji-zabytkow,pytania,8,112,28398.html https://www.prawo-budowlane.info/termomodernizacja-budynku-zabytkowego,396,material_prawo_budowlane.html
    • W pierwotnej księdze (całego domu) jest zapis w rubryce 2.3 wlaściciel wyodrebnionego lokalu udział jest określone w pkt 3 Wielkośc udziału w nieruchomości wspólnej którą stanowi grunt oraz cześć budynku i urządzenia nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali - wielkość udziałów 43/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania   i drugi 57/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania.
    • Jeżeli rzeczywiście ułożono taką wełnę to ona w ogóle nie powinna być ułożona w podłodze. Ona nie osiadła pod ciężarem wylewki? Ta czarna warstwa (welon szklany) nie pełni zaś roli izolacji przeciwwilgociowej. Krótko mówiąc w żaden sposób jej nie zastępuje.  W takim miejscu należało położyć przynajmniej dwie warstwy grubej, atestowanej folii podłogowej z polietylenu (PE). Najlepiej bez połączeń. Jak nie da się ich uniknąć to z szerokimi zakładami (przynajmniej 30 cm) i sklejonymi. Na to twardy styropian o obniżonej nasiąkliwości albo XPS.  Wełna w takim miejscu, przy dużej ilości wilgoci, to proszenie się o kłopoty.   Ponawiam pytanie o izolację poziomą fundamentu i jej połączenie z izolacją podłogi.
    • Wychodzi więc na to, że proste prace niewymagające decyzji formalnych, mogę sobie dowolnie realizować Bardzo dziękuję za pomoc  
    • tekst napisany w języku ukraińskim o pielęgnacji kwiatów w domu, które stanowią ozdobę wystroju wnętrza. Сансевієрія — витривалий сукулент, який пробачає дрібні помилки та стабільно росте в міській квартирі. Вибір субстрату залежить від культури: сукулентам потрібен легкий добре дренований, фіалкам підійде пухкий і зволожений, орхідеям працюють повітряні суміші без звичного ґрунту, тому, які б сансевієрія види ви не вирощували, ставте на дренаж і помірний полив. Такий підхід дає кореням кисень, зменшує ризик гнилей і підтримує компактну розетку.   Чому сансевієрія ідеальна для квартири   Ця рослина зберігає декоративність за мінімального догляду, витримує перепади у графіку поливу і не вимагає високої вологості. Оптимальне місце — яскраве розсіяне світло біля східних або західних вікон, проте півтінь вона переносить без стресу. Ріст активніший у теплі місяці при 18–28 °C, взимку темп сповільнюється, що дозволяє рідше поливати без шкоди. Для квартир із зайнятим ритмом це надійний зелений акцент, який не потребує щоденних процедур.   Базовий догляд крок за кроком   Щоб рослина довго зберігала виразний візерунок і пружність листя, дотримуйтеся простих правил. Вони допомагають контролювати вологу, живлення та освітлення без складних схем. 1. Поливайте після повного просихання земляного кому. Влітку це зазвичай 7–10 днів, узимку 2–4 тижні. 2. Використовуйте горщик із дренажними отворами та шаром керамзиту на дні. 3. Обирайте легкий субстрат для сукулентів або суміш із мінеральними розпушувачами на кшталт перліту чи грубого піску. 4. Забезпечте яскраве розсіяне світло. У півтіні зменшуйте полив і не чекайте активного приросту. 5. Підживлюйте раз на місяць у теплий сезон слабким добривом для сукулентів. Узимку не підживлюйте. 6. Пересаджуйте кожні 2–3 роки або коли коріння щільно заповнило горщик. 7. Слідкуйте за чистотою листя. Протирайте вологою серветкою без поліролів, щоб не забивати пори.   Розмноження і пересадка без ризиків   Найпростіший шлях — поділ куща під час планової пересадки. Відокремлюйте секції з власними точками росту, підсушуйте зрізи добу та висаджуйте у свіжий дренований субстрат. Поділ зберігає усі ознаки конкретного культивару і швидко дає самостійні розетки. Перший полив робіть мінімальним, щоб не перевантажити травмовані корені. Живцювання листком підходить, коли потрібно отримати кілька екземплярів. Нарізайте сегменти 5–10 сантиметрів, позначайте верхній край, підсушуйте і ставте у воду або легку суміш так, щоб нижній зріз не торкався дна. Тримайте тепло і світло без прямого полуденного сонця. Корені з’являються протягом кількох тижнів, після чого розсаджуйте у невеликі горщики. Помірний полив у цей період критичний, адже саме надлишкова вода найчастіше спричиняє втрати.   Безпека і типові помилки   Сансевієрія містить сапоніни, тому її краще тримати поза доступом дітей і тварин. Найчастіший збій у догляді — перезволоження та відсутність дренажу, що швидко веде до гнилей. Працюйте чистим інструментом, обирайте щільний за розміром горщик і не поспішайте з поливом після пересадки. • Перезволоження. Листя м’якне, з’являється запах від субстрату. Дайте ґрунту повністю висохнути, замініть суміш на легку дреновану, скоротіть полив. • Без дренажу. Вода застоюється, корені задихаються. Додавайте керамзит, перевіряйте отвори в горщику. • Нестача світла. Ріст повільний, візерунок блякне. Перемістіть у зону яскравого розсіяного світла. • Холодні протяги. На листі з’являються плями, ріст зупиняється. Тримайте 18–28 °C без різких перепадів. • Завеликий горщик. Волога тримається довше, ризик гнилей зростає. Добирайте ліпший об’єм і пересаджуйте раз на два чи три роки. • Неправильний полив. Часті невеликі порції зверху не просочують ком рівномірно. Поливайте після просихання, інколи корисний нижній полив.   Дотримання цих орієнтирів знімає рутину і зберігає декоративність без зайвих зусиль. Тримайте акцент на сухому інтервалі між поливами, дренажі та стабільному освітленні. Сансевієрія віддячує щільною розеткою, чітким візерунком і охайним силуетом, а ви отримуєте надійну рослину, яка органічно вписується у щоденний ритм дому.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...