Skocz do zawartości

NIAGARA z Blachy Pruszyński


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

W zależności od rodzaju konstrukcji dachu rynny poliuretanowe NIAGARA Blachy Pruszyński można zamontować przy użyciu dwóch rodzajów haków:

hak długi i Longer - mocowanie bezpośrednio do krokwi lub deski okapowej

 

montaz_na_hakach.jpg.b349a786e0ef6e703d6de5553e94a0d3.jpg
hak Combi i Combi Plus - mocowany do deski doczołowej

montaz_do_deski.jpg.3d261bb8d618efa16092c78bf5b6090a.jpg


Montując rynny należy uwzględnić jej spadek, dzięki któremu woda może swobodnie spływać. Przyjmuje się, że powinien on być nie mniejszy niż 2,5 mm / 1mb. W przypadku połaci dłuższych niż 10 m, należy zastosować spadek dwukierunkowy.
Stosując haki długie lub Longery musimy je dogiąć do kąta dachu. Do tego celu najlepiej posłuży giętarka lub specjalny przyrząd do doginania haków. W celu zaznaczenia miejsc gięcia można posłużyć się metodą jak na rysunku. Numerując haki od 1-10 zaznaczamy dwie linie - kąt pomiędzy nimi powinien wynieść około 6°, a odległość pomiędzy liniami na ostatnim haku (nr 10) ok. 25 mm.
Hak nr 1 będzie najwyżej położony - pozostałe montujemy zgodnie z numeracją w odstępie co 600 mm.
Musimy zwrócić uwagę, aby przednia część haka była niżej od jego tylnej części o około 10 mm.
Stosując haki Combi lub Combi Plus spadek wyznaczamy za pomocą rozciągniętego sznurka pomiędzy hakiem tuż przy sztucerze, a hakiem skrajnym. Spadek przyjmujemy jak wyżej czyli 2,5 mm na 1 mb rynny.

 

wyznaczanie_rozstawu_hakow.jpg.16569288e8d052aa5699a3ba5e3cfaf9.jpg

  • 1 rok temu...
Napisano

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, choć trochę bardziej pracochłonnym w montażu, jest montaż rynny na haku nakrokwiowym.

W przypadku montażu na haku doczołowym, w przypadku dużych opadów śniegu, gdy rynna jest nim zasypana, może też zostać zablokowana szczelina wentylacyjna, która umożliwia prawidłową wentylację połaci.

W przypadku montażu na hakach nakrokwiowych, szczelina wentylacyjna jest pod rynną i nie ma takiego problemu z ewentualnym zablokowaniem wentylacji.

_____________________________

System rynnowy NIAGARA - Blachy Pruszyński


NIAGARA.thumb.jpg.7d883c006affd89df3a5724d51f2c46c.jpg
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...