Skocz do zawartości

Dcieranie gładzi żyrafą - pytania początkującego


pawel1615

Recommended Posts

Witam. Za jakiś czas czeka mnie kładzenie i docieranie gładzi w dwóch pomieszczeniach. Ogólnie nie jest to mój pierwszy kontakt z gładzią, ale zawsze docierałem ją ręcznie. Teraz zamówiłem PARKSIDE PWDS 920 A1, 710 W. Wiem, że może nie jest to profesjonalny sprzęt, ale będzie on używany do celów prywatnych i tylko sporadycznie. Jako, że będzie to mój pierwszy kontakt z żyrafą mam do Was kilka pytań:
- jaka granulacja papieru będzie najlepsza? Na jakiś stronach budowlanych przeczytałem, że od 100 do 180. Tu na forum natomiast że wystarczy 100-140. Proszę o potwierdzenie
- Jaka jest "żywotność" tego papieru? czy na te dwa pomieszczenia wystarczy jeśli kupię np. 20 krążków?
- Na forum czytałem, że do żyrafy powinna być twarda gładź. Prosiłbym o kilka propozycji, które nie będą drogie i najlepiej do samodzielnego rozrabiania. Zakupy będę robił w jakiejś Mrówce, więc dobrze gdyby dana gładź byłą ogólnodostępna.
- Czy jeśli nie będę podpinał odkurzacza, to lepiej kupić tarcze bez otworów?
- Czy docierając żyrafą zalecane jest kładzenie grubszej warstwy gładzi? Bo podejrzewam, że ściera ona dosyć mocno.

Link do komentarza
12 godzin temu, pawel1615 napisał:

Czy jeśli nie będę podpinał odkurzacza, to lepiej kupić tarcze bez otworów?

Po pierwszych dwóch minutach polecisz po odkurzacz .

Papier 150 , jeżeli będzie miękka gładź - a takie w większości są gotowe z wiadra ( Śmig , FransPol ) to papier 180 i niepełne obroty na tarczy . Shethrock jest chyba jedną z twardszych gładzi gotowych . Jeżeli chcesz mieszać to może być Stabil z worka .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 godziny temu, joks napisał:

Po pierwszych dwóch minutach polecisz po odkurzacz

Tylko nie po ten swój, domowy... Odkurzacz przemysłowy, przystosowany do zbierania pyłu z docierania gładzi można wypożyczyć. Nie każdy Karcher ma system filtracji tak drobnego pyłu i dość szybko można go zniszczyć, a taki do żyrafy trochę kosztuje, dużo więcej niż ta żyrafa, zatem chyba nie warto go kupować...

do sporadycznego użycia...

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...