Skocz do zawartości

Wejście/schody do domu... jak się do tego zabrać?


Recommended Posts

Napisano

Gdzie szukać "instrukcji" jak wejście z poniższej wizualizacji wykonać w realu? Jak się do tego zabrać?

Myślę wykonać to z kostki. Widziałem coś takiego przy prawie identycznym domu (bo od tego samego projektanta) ale z drogi jak przejeżdżam tam samochodem :)

 

Pytam o to już żeby mieć czas na psychiczne przygotowanie się do tego. Na wizualizacji są

3 schodki ale u mnie 3 nie da rady.... trzeba będzie zrobić tylko dwa...

 

a94f0d4a52466a1b.jpg

 

637b020a2c85d34f.jpg

 

7add518f1cad35d6.jpg

 

9fe2027115a8792e.jpg

 

Napisano

Tym lepiej, cenowo wyjdzie o wiele taniej Sam mam stopni prawie 7 i niestety ale kosztowało mnie to kupę kasy. Najlepiej po prostu skontaktowac się z jakąś firmą która zajmuje sie kładzeniem kostki. 

Napisano
16 godzin temu, usiek napisał:

Myślę wykonać to z kostki.

Kostka to dobry wybór. I wizualnie, i użytkowo. No i zawsze można przełożyć, jak gdzieś opadnie - albo się znudzi :14_relaxed:

Trzeba pamiętać o odpowiednich spadkach i odprowadzeniu wody opadowej.

Napisano
4 minuty temu, Knapik45 napisał:

Sam mam stopni prawie 7

Czy mógłbyś wrzucić fotkę tych schodów? Ciekawy jestem jak są wykonane i jak wyglądają... 7 stopni na kostkę to dość wysoko...

 

16 godzin temu, usiek napisał:

Myślę wykonać to z kostki.

Ale te dwa, czy trzy stopnie z kostki, to najlepszy wybór, tak jak pisze zenek, no, chyba, że kasa Cię nie ogranicza i zrobisz stopnie z kamienia... np. płyt granitowych...

 

11 minut temu, Knapik45 napisał:

Najlepiej po prostu skontaktowac się z jakąś firmą która zajmuje sie kładzeniem kostki. 

 

Napisano

Kasa mnie własnie ogranicza dlatego zrobię to sam :)

Już ze szwagrem w zeszłym roku chodnik zrobiliśmy u teściowej.... w sumie on zrobił i nieźle mu to wyszło.

 

Tam trzeba będzie ileś wykopać, podsypać czymś odpowiednim, obsadzić na zaprawie obrzeża (palisady)... itd :)

 

O nawet fotkę znalazłem w necie:

FI252967.JPG

Napisano
58 minut temu, usiek napisał:

ze szwagrem w zeszłym roku chodnik zrobiliśmy

tak mi się przypomniało sprzed lat:

 

1431820707_sm9kla_600.jpg.6125c6751bd2be4a4c437f899120a197.jpg

 

Napisano
17 godzin temu, usiek napisał:

Gdzie szukać "instrukcji" jak wejście z poniższej wizualizacji wykonać w realu? Jak się do tego zabrać?

tu masz artykuł nt:'

 

Napisano (edytowany)
12 godzin temu, mhtyl napisał:

Wkleiłeś nie link do artykułu tylko link do tematu z forum.

Rzecz :zalamka: ywiście...

Ale - w nagłówku jest tam też link do artykułu - więc nie jest tak źle :14_relaxed:

Usiek pewnie znalazł, o dał punkta, więc OK

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...