Skocz do zawartości

Historia edycji

pecet0

pecet0

28 minut temu, mhtyl napisał:

wystarczy tylko jak pisałem wyżej odwrócić ułożenie belek.

w tym układzie raczej ciężko byłoby to zrobić "na odwrót"  z dwóch powodów na w/w załącoznym zdjęciu jak się powiekszy to widać 20 kólek  w układzie 4x5  to są słupy na których będzie się kratownica spierała

- pierwszy powód to jest taki że pasuje grubsze belki dać wzdłuż (8mb) tarasu dać, a mniejsze gęściej nad nimi w poprzek

- drugi powód przy drzwiach tarasowych planowałem podejść deską tarasową pod same drzwi a tam mam zagłębione 20cm (taka jest grubość elewacji zewnętrznej) do której będzie przylegał taras przy ścianie.  To potrzebuję legarami wjechać pod same drzwi tarasowe aby w poprzek na nich oprzeć deski tarasowe

 

6 minut temu, MrTomo napisał:

A poza tarasem co będzie?

Planujesz jakiś odpływ dla wody?

nie planowalem robić żadnego odpływu dla wody,  a to co jest dookoła tarasu zaznaczone to kwietniki, robiące m.in za "barierki" a one byłyby podniesione żeby nie leżały na trawie, np na płytach ażurowych (jumba)

pecet0

pecet0

22 minuty temu, mhtyl napisał:

wystarczy tylko jak pisałem wyżej odwrócić ułożenie belek.

w tym układzie raczej ciężko byłoby to zrobić "na odwrót"  z dwóch powodów na w/w załącoznym zdjęciu jak się powiekszy to widać 20 kólek  w układzie 4x5  to są słupy na których będzie się kratownica spierała

- pierwszy powód to jest taki że pasuje grubsze belki dać wzdłuż (8mb) tarasu dać, a mniejsze gęściej nad nimi w poprzek

- drugi powód przy drzwiach tarasowych planowałem podejść deską tarasową pod same drzwi a tam mam zagłębione 20cm (taka jest grubość elewacji zewnętrznej) do której będzie przylegał taras przy ścianie.  To potrzebuję legarami wjechać pod same drzwi tarasowe aby w poprzek na nich oprzeć deski tarasowe

 

5 minut temu, MrTomo napisał:

A poza tarasem co będzie?

Planujesz jakiś odpływ dla wody?

nie planowalem robić żadnego odpływu dla wody,  a to co jest dookoła tarasu zaznaczone to kwietniki, a one byłyby podniesione żeby nie leżały na trawie, np na płytach ażurowych (jumba)

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...