Skocz do zawartości

Plamy na kominie, plamy pod sufitem


Recommended Posts

Witam. Zacząłem ostatnio remont w 40 letnim domu. Skulem trochę tynku z komina bo były na nim plamy. Oto co zobaczyłem - zdjęcie 1. 

Ojciec 2 lata temu wymienił piec na Eko groszek, komin zostawił bez zmian. Nie ma w nim zadnego wkładu. Podobno pojawiło się to po tym jak otynkowal komin w środku. Nie wiem jak to zrobili ale tak usłyszałem. Co pomoże? Czy jeśli zrzuce stary tynk, dam nowy i umieszczę wkłady w kominie to problem zniknie? Plamy były tam gdzie cegły maja inny kolor. 

 

Kolejny problem to grzyb? Pod sufitem nad oknami. Ojciec lubi mieć ciepło i czasami temperatura przekracza tam 24,25 stopni w zimie. Dom jest ocieplony, na dachu chasi. Nie wiem czy ściany nie przemarzaja i czy nie kupić specjalnego tynku. Zaznaczam że w pokoju obok balkonu, taki dodatkowy gdzie jest zazwyczaj zimno jest ok, nic się nie pojawiło. 

 

Przy okazji kolejny problem. Na 40m były poukładane stare deski, parkiet. 

Jak można wyrównać podłoże jest jest praktycznie 15cm różnicy na poziomach.? A powierzchnia jest strasz nie nierówna. 

 

Dziekuje bardzo wszystkim z góry za odpowiedź 

IMG_20190722_172847.jpg

IMG_20190703_172615.jpg

IMG_20190703_172712.jpg

Edytowano przez Awek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, Awek napisał:

Witam. Zacząłem ostatnio remont w 40 letnim domu. Skulem trochę tynku z komina bo były na nim plamy. Oto co zobaczyłem - zdjęcie 1. 

Ojciec 2 lata temu wymienił piec na Eko groszek, komin zostawił bez zmian. Nie ma w nim zadnego wkładu. Podobno pojawiło się to po tym jak otynkowal komin w środku. Nie wiem jak to zrobili ale tak usłyszałem. Co pomoże? Czy jeśli zrzuce stary tynk, dam nowy i umieszczę wkłady w kominie to problem zniknie? Plamy były tam gdzie cegły maja inny kolor. 

Po wymianie tynku plamy mogą ponownie wystąpić, wszystko zależy od tego jak mocno jest nasiąknięty ten komin. 

Link do komentarza

Miałem podobny problem i okleiłem tę ścianę szczelnie styropianem i po sprawie.

U mnie piec pracował 11 lat a teraz jest piec gazowy, w kominie wkład do gazu.

U Ciebie widzę bardzo minimalne wykwity, bo też piec działa dopiero 2 lata, więc raczej mocno nie zdążył nasiąknąć tym kondensatem.

Myślę że jednak wystarczy wymiana samego tynku tylko w miejscach gdzie wyszły plamy. To jest trochę wróżenie z fusów, ale warunek podstawowy to likwidacja przyczyny tych plam, czyli trzeba dać wkład. Jak to nie pomoże nakleisz np styropian.

Jaki wkład masz zamiar zastosować w kominie ?.

 

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
4 godziny temu, Awek napisał:

Ojciec 2 lata temu wymienił piec na Eko groszek, komin zostawił bez zmian.

Normalne zjawisko przy kominie murowanym z cegły i piecu niskotemperaturowym, po prostu wylazł kondensat.

Możesz próbować to załatać ale najpewniejsze będzie włożenie wkładu.

4 godziny temu, Awek napisał:

Kolejny problem to grzyb? Pod sufitem nad oknami. Ojciec lubi mieć ciepło i czasami temperatura przekracza tam 24,25 stopni w zimie. Dom jest ocieplony, na dachu chasi. Nie wiem czy ściany nie przemarzaja i czy nie kupić specjalnego tynku. Zaznaczam że w pokoju obok balkonu, taki dodatkowy gdzie jest zazwyczaj zimno jest ok, nic się nie pojawiło. 

Brak odpowiedniej wentylacji jest przyczyna pojawiania sie grzyba. Możesz go sie pozbyć spryskując środkiem na pleśń/grzyby na bazie chloru.

 

4 godziny temu, Awek napisał:

Przy okazji kolejny problem. Na 40m były poukładane stare deski, parkiet. 

Jak można wyrównać podłoże jest jest praktycznie 15cm różnicy na poziomach.? A powierzchnia jest strasz nie nierówna. 

Ułożyć styropian gr 10 cm i wylać wylewkę 5 cm, możesz dać mniejsza grubość styropianu wtedy będziesz miał grubszą i mocniejszą wylewkę np 8 cm styropianu i 7 cm wylewki.

Link do komentarza

Ale co z tymi mokrymi cegłami? Nie wyjdzie to znów nawet jeśli będzie ten wkład? 

 

Spryskac ok, a nie wyjdzie znów? Może jakieś wywietrzniki do okien zamontować? 

 

Co do styropianu to spoko, tylko że on popeka bo podloze nie jest równe, raz wyżej raz niżej.. 

Link do komentarza

Po włożeniu wkładu, doszczelnieniu tego, co ma być szczelne, te mokre cegły za jakiś czas doschną i wtedy zatynkować i pomalować.

 

Co do grzyba, pleśni - spowodować sprawne działanie wentylacji (przestudiować zasady działania wentylacji grawitacyjnej!!!), poprzez udrożnienie komina i kratek wentylacyjnych, założenie wywieyrzników, rozszczelnianie okien, montaż kratek w drzwiach pomieszczeń "mokrych", itd. Oprócz wytrucia grzyba, tak jak pisał mhtyl, trzeba stworzyć takie warunki, aby nie miał możliwości wzrostu i rozwoju.

Link do komentarza
25 minut temu, Awek napisał:

Ale co z tymi mokrymi cegłami? Nie wyjdzie to znów nawet jeśli będzie ten wkład? 

Chyba nie ma sensu ich ruszać bo w innych miejscach też pewnie są już nasiąknięte, tylko nie wylazły jeszcze plamy przez tynk. Najważniejsze to żeby ustała przyczyna, a skutki tego nasiąknięcia mogą wyłazić jeszcze wiele lat po tym jak zabudujesz wkład. 

U mnie tak było niestety i do dzisiaj, już 6 lat po przejściu na gaz, widzę w pewnych miejscach skutki działania tego kondensatu. Może u Ciebie nie będzie tak źle bo tylko dwa lata pracował ten piec na ekogroszek.

Link do komentarza

 

Co do wyrównania poziomu podadzki - ułóż styropian raz grubiej, raz cieniej, tak, aby możliwe było wylanie  w miarę RÓWNEJ GRUBOŚCI (ok 5 do 7 cm) warstwy betonu. Jeśli zastosujesz twardy styropian do podłóg, to nic nie będzie pękać.

Link do komentarza
Gość mhtyl
4 godziny temu, Awek napisał:

Ale co z tymi mokrymi cegłami? Nie wyjdzie to znów nawet jeśli będzie ten wkład? 

Tynk stary musisz zbić i położyć nowy, ale jak zbijesz stary tynk to odczekaj trochę aby cegły wyschły choć właściwie to raczej ten kondensat to fugą przebił więc i fugę na ile będziesz mógł to wydłub i daj nowa zaprawę, nawet możesz użyć zamiast zaprawy kleju do płytek.

4 godziny temu, Awek napisał:

Spryskac ok, a nie wyjdzie znów? Może jakieś wywietrzniki do okien zamontować? 

Jak spryskasz to grzyb/pleśń zniknie ale nie zwolni Cię to od zrobienia czy udrożnienia wentylacji.

4 godziny temu, Awek napisał:

 

Co do styropianu to spoko, tylko że on popeka bo podloze nie jest równe, raz wyżej raz niżej.. 

Nic nie popęka, spoko ale jeżeli masz obawy to możesz zastosować keramzyt do wyrównania a potem na to wylewka.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...