Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam,
proszę o pomoc w przypadku przygotowania pod malowanie ścian pokrytych tynkami gipsowymi ( nowe mieszkanie w stanie deweloperskim).
Chciałbym poznać najlepszy możliwy schemat postępowania razem z produktami. Oprócz tego chciałbym się dowiedzieć czym wykonać gruntowanie tynków - gruntem głęboko-penetrującym czy uniwersalnym ? Czy konieczne jest kładzenie gładzi gipsowej ? Czy stosować produkty z jednej linii producenta np. jeżeli na ścianach będzie Beckers/Magnat to czy grunt musi być także od nich czy to jest zbędny dodatkowy wydatek ? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,

 

Tynki gipsowe nie wymagają obligatoryjnie zastosowania gładzi. Użycie gładzi zależy od Pana odczucia estetycznego – jeżeli uważa Pan, że powierzchnia tynku jest wystarczająco gładka, efekt wizualny jest Pana zdaniem zadowalający, to nie musi Pan stosować gładzi. Jeżeli jednak Pana zdaniem na tynku występują drobne niedoskonałości, które będą widoczne po malowaniu i które są według Pana nieakceptowalne, to warto wykonać szpachlowanie cienkowarstwowe, aby powierzchnia ścian i sufitów była perfekcyjnie gładka.

 

Proszę też pamiętać, że drobne niedoskonałości tynku zwykle są bardziej widoczne po pomalowaniu farbą, to zależy od rodzaju wybranej farby.

 

Do wygładzenia tynków gipsowych polecamy gotową masę szpachlową Knauf Super Finish.To gotowa fabrycznie przygotowana masa w wiaderku, którą bardzo wygodnie się nakłada i rozprowadza na powierzchni, po nałożeniu jest łatwa do szlifowania i obróbki. Uzyskana powierzchnia stanowi doskonałe podłoże do dalszych prac wykończeniowych, czyli malowania dowolnym rodzajem farby.

 

Przed nałożeniem masy Knauf Super Finish linkowanie do powierzchnię tynku należy zagruntować środkiem gruntującym  Knauf Universalgrund

 

Odnośnie gruntowania przed malowaniem – najlepiej zastosować się do wskazówek zawartych na opakowaniu wybranej farby. Producenci wskazują, czy konieczne jest gruntowanie, a jeżeli tak, to jakim środkiem.

 

Gdyby Pan miał więcej pytań, to zapraszamy do kontaktu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właśnie tych mostków trochę się boje. Teoretycznie mniejszy kątownik to mniejsze mostki punktowe, ale tez trochę słabsze mocowanie.    Z drugiej strony systemowe rozwiązania są zarówno wielkości tych mniejszych jak i większych kątowników. 
    • To w takim razie chyba lepszy będzie ten szeroki 172x105x90 niby grubość 3mm ale myśle ze wystarczy  Jakieś systemowe kątowniki kosztują szt. Ok 16 zł a wcale nie są lepiej zrobione nawet wydają się bardziej chwiejne. Te wychodzą 6zł więc ponad 1000 w kieszeni na jednej ścianie.   
    • Gość pablo
      Nie bunkier tylko drogę. Każdy kto raz choćby zetknął się z przyzwoitą technologią podjazdów czy dróg betonowych wie, że beton towarowy min. C30 i tyle...
    • Była inspekcja kominiarska. i komniarzy tylko stwierdził że sąsiad z dołu ma wentylator ale wyłączony. I koniec tematu, wentylacja przy otwartym oknie działa dobre (co jest prawdą, ale tylko wówczas) więc wszystko jest ok. i koniec tematu.
    • Zaskoczyłeś mnie trochę. Takie parametry chyba trzeba wziąś pod uwagę: 1. Grubość izolacji (+szczelina wentylacyjna 3 cm) - i grubość łat(drewniane, alu, blaszane?) (z rezerwą na pionowanie i dystansowanie od ściany (wełny) +- 1.5 cm (chyba że masz bardziej nierówną ścianę (ale zawsze możesz użyć dodatkowy dłuższy, lub dociąć, kątownik. 2. Mocowanie co 0.5 - 0.6 mb chyba (bo drzewo sie odkształca) -  chyba ze łaty będą stalowe. lub aluminiowe, to wtedy rzadziej. Musisz popatrzyć na systemy ociepleń w necie. Zawsze, im szerszy i grubszy ocynkowany kątownik (w rozsądnych granicach) - tym lepszy, bo lepiej będzie niosł obciążenie i nie odksztalci się. Z tych podanych przykładów jednak wydaje mi się , że są za słaby i za mocny. Coś po środku - jeśli mocowanie co 0.5 m 3. Ciężar desek (grubość rodzaj drewna) Do tego też dobieramy łaty i ich rozstaw i silę kątowników. 4. Rozstaw łat - też popatrz w systemach - chyba w granicach co 50 - 60 cm.     Rozumiem, że wejdziesz na kilka stron producentow takich systemów - i tam sie doszkolisz  Możesz wpisać "ocieplenie wełną mineralną budynku ze szczeliną wentylacyjną", albo "fasady wentylowane z wełny mineralnej" , albo "system ocieplenia murow(ścian) welna mineralną" - co tam jeszcze wymyślisz....   Ale weź pod uwagę ważną rzecz -im więcej kątowników, im grubszych i szerszych - tym więcej mostkow zimna.   Dlatego też wolę styro + tynk lub okładzina .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...