Skocz do zawartości

Obniżenie sufitow


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Mam w planie zrobić porzadek z sufitami w pokojach i przedpokoju. Obecnie sa na nich wstretne kasetony styropianowe. Aktualna wysokość pomieszczeń to ok 245cm. Jedyna opcja jaka mi przychodzi na mysl to obnizenie plytami gk. Ogladalem kilka filmow na YT i wydaje mi sie ze jakiejs wiekszej filozofii nie ma. Chyba ze sie myle. W związku z tym mam kilka pytan.

Ile minimalnie mozna obnizyc?

Jakie rozmiary profili zastosowac?

Jakich problemow sie spodziewac?

Ile punktow oswietleniowych na pomieszczenie? Tzn halogenow LED

Pokoje maja 19,5 i 16,6 mkw, p.pokoj 2,2mkw.

 

Chyba ze ma ktos inny pomysl na nowy, ladny sufit.

 

 

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Wiele możliwości. 

 

Knauf, rigips itp. Konstrukcja na wieszakach i profilach stalowych cd, ud. Płyta gips-karton. 

 

M-system. Mocowanie na regulowanych wspornikach. Płyta gips-karton. 

 

Sufity napinane. 

 

Itd... 

Napisano

Zerwij te wstrętne kasetony styropianowe, zdrap klej, którym były przeklejane, zagruntuj, połóż gładź i pomaluj!

Wysokość tych pomieszczeń i tak jest niewielka, płytami obniżysz ją jeszcze o 7 do 10 cm, szkoda przestrzeni...

Napisano
Zerwij te wstrętne kasetony styropianowe, zdrap klej, którym były przeklejane, zagruntuj, połóż gładź i pomaluj!
Wysokość tych pomieszczeń i tak jest niewielka, płytami obniżysz ją jeszcze o 7 do 10 cm, szkoda przestrzeni...
Wlasnie przeraza mnie opcja ze bedzie jeszcze nizej niz jest

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Napisano

No więc nie kombinuj z płytami i zacznij od zerwania tych kasetonów!

Co to za budynek, w którym masz mieszkanie?

 

Napisano

 

Poczytaj o sufitach napinanych - chociaż też utracisz  ze 4 cm... zostanie 240 cm :zalamka:

 

Mam mieszkanie o wysokości 249 cm i uważam, że jest niskie, mieszkałem kiedyś w takim o wysokości 275 cm - tam czuło się przestrzeń!

 

 

Napisano

Czyli jakkolwiek by nie patrzec zawsze trace przy i tak juz malej wysokosci. Chyba pomysle o tej gladzi na sufit. Trudne to? Dam rade? Czy lepiej firme brac?

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Nie święci garnki lepią, ale dla początkującego nie jest to proste... Jeśli tego nigdy nie robiłeś, to lepiej szukaj firmy...

Sufit to wyeksponowane miejsce i powinien dobrze wyglądać - to nie miejsce na naukę!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...