Skocz do zawartości

Tynki agregatem czy tradycyjne


jarecki_lm

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Stoje przed dylematem w jaki sposób wykonać tynki zewnętrzne na ścianie trójwarstwowej, nie wymaga juz docieplania styropianem. Biorę pod uwagę tynki gotowe np. knauf położone agregatem lub metodą tradycyjną cement + wapno + piasek. Druga metoda wychodzi nieco taniej ale:
- który tynk jest bardziej wytrzymały?
- na ten tynk bede kładł tynk dekoracyjny czy na tradycyjny tynk moge polożyc tynk dekoracyjny akrylowy albo silikatowy? czy tez bede musial zostac przy zwyklym, tradycyjnym i malowaniu farbami
- lepiej położyć tynk dekoraycyjny kolorowy czy malować tynk zwykly?

Może macie jakieś inne sugestie, wszelkie uwagi mile widziane
Napisano
Sposób nakładania tynku - agregatem czy tradycyjnie nie ma większego wpływu na trwałość tynku. Bardziej istotny jest skład zaprawy tynkarskiej i właściwe przygotowanie podłoża. Na każdy tynk można nałożyć dekoracyjny tynk cienkowarstwowy przy czym w przypadku tynków akrylowych lub silikatowych powinny być one barwione w masie. Można oczywiście ścianę po otynkowaniu pomalować, ale niepotrzebnie zwiększy to koszty.
Napisano
Cytat

Witam,

Stoje przed dylematem w jaki sposób wykonać tynki zewnętrzne na ścianie trójwarstwowej, nie wymaga juz docieplania styropianem. Biorę pod uwagę tynki gotowe np. knauf położone agregatem lub metodą tradycyjną cement + wapno + piasek. Druga metoda wychodzi nieco taniej ale:
- który tynk jest bardziej wytrzymały?
- na ten tynk bede kładł tynk dekoracyjny czy na tradycyjny tynk moge polożyc tynk dekoracyjny akrylowy albo silikatowy? czy tez bede musial zostac przy zwyklym, tradycyjnym i malowaniu farbami
- lepiej położyć tynk dekoraycyjny kolorowy czy malować tynk zwykly?

Może macie jakieś inne sugestie, wszelkie uwagi mile widziane


Witam.Jeśli tynk z agregatu wychodzi tylko trochę drożej to polecam taki sposób.Szybko,pewność odstępów czasowych pomiędzy warstwami i właściwy skład mieszanki tynkarskiej.Pozdrawiam
Napisano
Witam icon_smile.gif
Moge podpowiedziec ze tynk z agregata jest wykonany szybciej i sprawniej (jezeli dobra ekipa 3-4 osoby) a reczny dluzszy czas i moga wystapic niedociagniecia, a co do zaprawy nie dawac zadnych tynkow gipsowych na zewnatrz poniewarz gips sie z biegiem czasu utylizuje i bedzie odpadal.

wacek40

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...