Skocz do zawartości

Schemat instalacji CO i CWU - prosze o opinie


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich forumowiczow 

Na poczatku chcilem powiedziec ze jest to moj pierwszy post w zyciu wiec prosze o wyrozumialosc i cierpliwosc 

Zamierzam zmodernizowac instalacje Co w domu z lat 80-tych. obecnie jest tam piec zasypowy i zamierzam do wymienic na pellet 

Dom jest dwu kondyncyjny , na parterze planuje zrobic podlogowke ( 70m2 ) a na pietrze kaloryfery ( 90m2 ).

Wszystkie okna beda wymieniane i dom bedzie docieplany

Zalozenie jest takie ze planuje zamontowac na dole w salonie kominek z plaszczem wodnym i kociol na pellet.

w okresie jesienno zimowym planuje w glownej mierze wykorzystywac kominek, jak bedzie juz bardzo zimno dodatkowo kociol na pellet 

Kociol i kominek w systemie otwartym polaczone wszystko do bufora 1000l i pozniej sterowanie na podlogowke i kaloryfery 

Dodatkowo solary na dachu na lato

Prosilbym o szczera opinie i fachowe porady. dodam na rysunku jest tylko ogolny zarys i idea i nie ma na nim zaznaczonych zaworow bezpieczenstwa, zbiornikow wyrownaczych itp

 

Czekam na fochowe porady

Dziekuje

PS: przepaszam za ortografie i skladnie , nie jestem mistrzem jezyka polskiego

schemat-CO.jpg

Napisano
Dnia 14.12.2018 o 22:29, pawel.n napisał:

Zalozenie jest takie ze planuje zamontowac na dole w salonie kominek z plaszczem wodnym i kociol na pellet.

w okresie jesienno zimowym planuje w glownej mierze wykorzystywac kominek, jak bedzie juz bardzo zimno dodatkowo kociol na pellet 

Kociol i kominek w systemie otwartym polaczone wszystko do bufora 1000l i pozniej sterowanie na podlogowke i kaloryfery 

Dodatkowo solary na dachu na lato

Prosilbym o szczera opinie i fachowe porady. dodam na rysunku jest tylko ogolny zarys i idea i nie ma na nim zaznaczonych zaworow bezpieczenstwa, zbiornikow wyrownaczych itp

Po jakiego pchasz sie w palenie paliwami stałymi? zamontuj PCi i będziesz zadowolony Ty i Twoja rodzina. Po co solary? dzisiaj solary to przeżytek, lepszym rozwiązaniem jest PCi powietrze-powietrze na cwu, działa praktycznie od wiosny do wczesnej zimy i nie potrzebuje słońca aby zagrzać wodę.

Kominek możesz sobie zafundować ale to będzie bardziej mebel niż coś użytecznego, być może teraz jesteś nastawiony na kominek że będziesz go używał ale po pierwszym sezonie, no może po dwóch dasz sobie spokój z nim.

Jeżeli zamontował byś PCi do ogrzewania domu to na parterze i na poddaszu obowiązkowo podłogówka, jeżeli zdecydujesz się na piec na paliwo stale to na parterze podłogówka a poddasze bo to będzie na pewno u Ciebie strefa nocna dasz grzejniki. 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...