Skocz do zawartości

Pustaki zza zachodniej granicy...


Recommended Posts

Napisano
Witam

Ceny materiałów budowlanych nie są u nas niskie, a już za niewiele większe pieniądze można sprowadzić materiały za naszej zachodniej granicy. W projekcie jako materiał budowlany ma wybrany Porotherm, dlatego postanowiłem porównać go z produktami niemieckiego wienerbergera. Od razu rzucił mi się w oczy produkt Poroton T-9 (linki poniżej). Zastanawiam się, czy ktoś z was już z niego budował? zna jakieś opinie o nim? Patrząc na jego parametry: Wersja 30cm: lambda 0,09W/mK, U 0,28W/(m2K), wersja 36,5: lambda 0,09W/mK, U 0,23W/(m2K). Dodatkowo mam pytanie, czy stosując taki materiał trzeba robić aneksy do projektu?


http://www.wienerberger.de/servlet/Satelli...l=wb_de_home_de

http://www.wienerberger.de/servlet/util/ge...l=wb_de_home_de

Z budową mam nadzieję że wystartuję w przyszłym roku, ale już teraz się dokształcam i pewno jeszcze nie raz będę pytał o różne sprawy, bo niestety jak na razie na budownictwie znam się mało. Mam kilka zastrzeżeń do projektu i chciałbym z waszą pomocą zastąpić je lepszymi materiałami (np. jako izolacja fundamentów jest lepik).

Pozdrawiam
Robert
Napisano
Z Porotonem T8 i T9 nie bedzie chyba tak rozowo. Nie ma podobno atestow w polsce.
Kiedys przez chwile zastanawialem sie nad nim, ale cena powalila mnie. Za sprowadzenie wychodzilo ok. 18,5 PLN od cegielki T9. Wiec m2 wychodzi drozej niz np. porotherm 25 i styropian z robocizna a i parametry wtedy beda lepsze (w wersji ze styropianem).
Dla mnie to gra nie warta swieczki, no ale wybor nalezy do Ciebie.
Ja na Twoim miejscu nie podniecal bym sie za bardzo wspolczynnikiem U poniewaz wychodzi w granicach U=0,245 przy scianie 36.5 cm a dla sciany z cegiel 30cm wychodzi ok. U=0,298. Tak wiec miesci sie w nowych normach, ale ... Za taka kase powinno byc duzo lepiej icon_evil.gif
Gosc w niemczech powiedzial ze alternatywa dla tego materialu jest thermoblock ziegel-eder

Pzdr.
Napisano
Hejka

Na wstępie dzięki za jakikolwiek odzew:) Ze wstępnych ustaleń cenowych z dostawą wyszło mi 10-11zł za szt. Porotonu T-9 36,5cm. Licząc że porotherm średnio kosztuję 6-8zł za szt. to te ceny są bardzo zbliżone. Zastanowiła mnie sama budowa tego pustaka, bo niby to takie "2 w 1", a w razie czego łatwiej za parę lat je ocieplić styropianem, niż zestaw pth + styropian. Tylko pytanie, czy warto...w końcu przy wyborze pustaków nie ma potem możliwości poprawy, więc może warto dołożyć?

Czy polski atest posiadają to nie mam pojęcia, a jak nie to czym to skutkuje? bo przecież nikt mi potem nie rozbierze tej ściany i nie sprawdzi jakiego materiału użyłem?

Jakoś do silki, albo ytonga i tym podobnych wynalazków nie mam przekonania i wolę ceramikę. Miało być tak pięknie, świetny na pierwszy rzut oka materiał, a teraz pokazałeś w nim pewne dziury i trzeba myśleć dalej co lepsze i nie zrujnuje kieszeni:)

Pozdrawiam
Robert
Napisano
10-11 zl/szt to nieduzo, ale jednak wiecej i po doliczeniu izolacji np. ze styropianu 20cm wyjdzie pewnie troche drozej cenowo ale izolacja termiczna lepsza.
No coz, musisz Sam zdecydowac, ale moze T9 i np. 10 - 12cm styropianu dodatkowo? icon_confused.gif

Pzdr.
Napisano
Pewnie w skrajnych przypadkach podczas zawalenia sie domu moze miec znaczenie,np dla ubezpieczenia etc.
Nie wiem jak kierownik lub inspektor,czy dopuszcza do uzytku towar bez atestu na Polske

Pzdr.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
witam,
jesli niema pan zamiaru zadnych mebli ani karniszy do sciany przymocowywac to polecam panu t9. To jest bardzo dobra cegla poniewaz utrzymuje cieplo. T9 ma tez swoje wady: trzeba odpowiednich fachowcow ktorzy sie na tym znaja ( t9 niemozna uszkodzic- po uszkodzeniu wypada to wypelnienie ktore jest w cegle t9 i wtedy nieutrzymuje ona ciepla), po drugie jest t9 bardzo trudna w wykonaniu i nabyciu.
Lepiej jest kupic normalna cegle w ktora kazdy gwozdz wejdzie i nietrzeba sie obawiac ze mozna cegle uszkodzic. W przypadku normalnej cegly mozna tez kazdego muraza zamuwic. Normalna cegla nieutrzymuje tak dobrze ciepla jak t9 ale takze normalna cegla nieposiada chemii (t9 posiada chemiczne substancje).
Mam nadzieje ze moglem Panstwu pomoc
Napisano
Cytat

10-11 zl/szt to nieduzo, ale jednak wiecej i po doliczeniu izolacji np. ze styropianu 20cm wyjdzie pewnie troche drozej cenowo ale izolacja termiczna lepsza.
No coz, musisz Sam zdecydowac, ale moze T9 i np. 10 - 12cm styropianu dodatkowo? icon_confused.gif

Pzdr.



Do T8 i T9 nie trzeba izolacji, ona już jest w ceramice. Te bloczki stosowane sa do budowy domów pasywnych.
Ceny: 36,5cm - 4,60 €, 30cm- 3,70 €, 25cm- 3,20 €.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na czarno zaznaczyłem haki rynnowe, typ nakrokwiowy, to one będą podtrzymywać rynnę. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Zastępuje się je czasem pasami papy, ale to mniej trwałe rozwiązanie.
    • W jakich warunkach mierzone? Przecież te wartości są zmienne, zależą chociażby od warunków atmosferycznych i nawet pory dnia. W normalnych warunkach, tym bardziej za lasem, tam winien być najwyżej dochodzący pomruk, do którego organizm ludzi szybko się przyzwyczaja i po kilkunastu minutach przestaje słyszeć i reagować. 
    • Cześć Wszystkim! Znalazłem idealny dom dla mnie, ale jest problem z hałasem, jakieś 150 metrów od domu za lasem (las zaznaczony na zielono) jest droga powiatowa. W domu jest w porządku, ale na działce, szczególnie od strony lasu, gdzie jest taras, kiedy przejeżdża głośniejszy samochód np. tir, hałas dochodzi do 57dB (35 kiedy nic nie jedzie - mierzone apką w telefonie) i to jest za dużo tzn. ten dzwięk mocno zakłóca spokój i irytuje. Na załączonym rysunku widać granicę działki, na której można postawić ogrodzenie. Jak widać z zaznaczonych punktów wysokościowych teren działki jest w wyrównany do około 10m za domem, po czym zaczyna się las i spadek, tzn. granica działki od strony hałaśliwej drogi (50m od domu) jest już 3 m poniżej poziomu domu, a sama droga 7m poniżej poziomu domu.   Zastanawiam się, czy i jaka jest możliwość wyciszenia go na własną rękę. Powiedzcie proszę, czy da się (przynajmniej mniej więcej) policzyć, jak wysokie miałoby być to ogrodzenie i o ile wygłuszyłoby działkę?
    • Najlepiej zwrócić się w tej sprawie do producentów styropapy. Oni mają takie tematy rozpracowane. Ja kiedyś miałem styczność z producentem płyty warstwowej i oni nawet w folderach reklamowych wyjaśniali takie różne niuanse, jak montaż okien, drzwi, rynien i wszelkich takich detali. Dlatego myślę, że u innych będzie podobnie.
    • Zgadza się, kierownik ma to wszystko nadzorować. I bierze za to odpowiedzialność.  Pytanie, od którego zaczął się cały wątek, zrozumiałem tak, że autor pytał jakie są możliwości wykonania szalunku w takiej sytuacji. Chodziło mi o pokazanie, że nie musi to być nic przesadnie trudnego. Osobiście skłaniałbym się właśnie ku podwieszeniu deskowania do belek i podparciu go stemplami. Pod względem wykonawczym nie jest to trudne. Ale całość prac ma z założenia nadzorować fachowiec na miejscu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...