Skocz do zawartości

Obróbka drzwi wewnętrznych


Czapa

Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry

 

Mam taki problem -> W starszym domku mam krzywe ściany(nie chce ich równać - zbyt duża powierzchnia i koszty). Między opaską drzwi a ścianą mam 1cm przestrzeni w najszerszym miejscu. Doradzono mi abym wyrównał to Goldbandem, pomalował i wykończył akrylem. Niestety kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać. Zdjęcia w załączniku pokazują opisywany problem. Chciałbym zrobić to sam. Proszę o poradę.

 

Pozdrawiam

44805194_1868430409944992_8201800192756809728_n.jpg

44809518_299580790893892_8869729136986292224_n.jpg

Napisano

Zupełnie dobrze będzie, jak te szczeliny zakleisz akrylem z tuby/kartusza, wyrównasz ładnie paluszkiem i zamalujesz farbą w kolorze ściany.

W czasie przyszłego remontu, jak będziesz miał więcej kasy, wyrównasz całe ściany :icon_biggrin:

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedź. Zastanawia mnie jak ten akryl będzie się trzymał skoro w tej szparze jest pusta przestrzeń. To nie jest problemem? 

 

A jeśli miałbym użyć goldbanda to masz pomysł jak to zrobić? 

Napisano

Akryl wciśnij tak, żeby wszedł ok. 2 cm w szparę - będzie się trzymał ściany i opaski, pusta przestrzeń niech sobie będzie...
Aaaa, wcześniej oklej kant opaski taśmą malarską, żeby nie zniszczyć jej!

Żeby wyrównać goldbandem, to należałoby zdemontować opaski, wypionować ścianę i ponownie założyć opaski. Oczywiście wypionować ścianę tuż przy ościeżnicy, ale pasem 40 - 50 centymetrów szerokim. Wtedy trzeba włącznik zdemontować, obrobić puszkę i ponownie zainstalować... robi się dużo pracy, a efekt będzie podobny...

Można wypełnić i pianką, ale koniecznie niskorozprężną, a i to trzeba pilnować, żeby nie odepchnęła opaski...

Wydaje mi się, że jednak bezpieczniej jest SAMYM akrylem...

 

Napisano

Przy tak szerokiej szczelinie samego akrylu to mu pójdzie ze dwa- trzy kartusze. Podczas wciskania/wyrównywania będzie się wciągał do środka.

Pianka niskoprężna lub kawałki HDF wciśnięte w szczelinę pozwolą uniknąć tego zjawiska.

Oklejenie taśma malarską ościeżnicy/ściany obowiązkowe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...