Skocz do zawartości

termopor 25 jaka grubość styropianu, czy 15 cm ok?


jaskowiak

Recommended Posts

Grubość styropianu zależy przede wszystkim  od założeń projektowych - jaki poziom ochrony cieplnej (oszczędność energii, komfort, itp.)  chcemy osiągnąć? Jeśli budynek ma mieć miano budynku pasywnego i inne elementy (takie jak np. okna, bryła budynku, wentylacja z odzyskiem ciepła, itp.) uwzględniają te założenia, to  grubość styropianu grafitowego TERMONIUM PLUS fasada o najlepszych właściwościach izolacyjnych  może mieć 30 cm, a w niektórych przypadkach nawet więcej. Jeżeli budynek  jest projektowany według standardu energooszczędnego ( zapotrzebowanie roczne w granicach 50 kWh/m2/rok), co jest optymalnym rozwiązaniem, wówczas zastosowanie 20 cm grafitowego styropianu będzie odpowiednio wystarczające.  Co zrobić kiedy tych założeń nie ma...? Można wykonać audyt energetyczny wraz z optymalizacją rozwiązań, z którego otrzymamy szereg informacji co należy zrobić   (np.   wytyczne co do grubości i rodzaju styropianu) by osiągnąć założony standard.  Warto też pamiętać, że jeśli nie ma ograniczeń architektonicznych do zastosowania grubszej warstwy styropianu grafitowego,  należy to zrobić. Koszt ocieplania budynku zmieni się nieznacznie tylko o różnice z tytułu większej ilości styropianu, pozostałe koszty takie jak: robocizna, kleje, tynki, siatki, itp. pozostaną na tym samym poziomie. Właściwie można stwierdzić, że nieznacznie wyższe koszty zakupu styropianu grafitowego o  większej grubości  to jest najlepsza inwestycja, która w kolejnych latach użytkowania przyniesie korzyści w postaci mniejszych rachunków za ogrzewanie. Ważne by zastosować kompletny system ociepleń objęty rekomendacją Instytutu Techniki Budowlanej.  Zachęcam do zapoznania się z materiałami na www.termoorganika.pl , a szczególnie warto zobaczyć jak na przestrzeni trwającej od kilku lat kontroli Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego przedstawiają się wyniki kontroli produktów Termo Organika

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...