Skocz do zawartości

Ściana działowa- międzymieszkaniowa


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Ponieważ dzieci zamieszkały w sporym mieszkaniu ( wcześniej składającym się z trzech lokali) i mają zamiar podzielić je na 2 części tak, aby każde małżeństwo mieszkało osobno, a ja jestem laikiem w sprawach budowlanych, mam pytanie dotyczące postawienia ściany międzymieszkaniowej- działowej.
Otóż do podziału pozostało im najmniejsze z trzech mieszkań, które zostało pozbawione wszystkich ścian działowych o wymiarach 6,6 x 4,8 m.
Z jakiego elementu silikatowego lub cementu komórkowego byłoby najkorzystniej postawić ścianę działową, tak aby nie narażać się na zwiększone koszty, a jednocześnie zapewnić komfort wyciszenia i stabilność, a także w jaki sposób zakotwiczyć taką ścianę i czy potrzebne byłoby również do niej dozbrojenie lub inne zabezpieczenie, gdyż wysokość mieszkania wynosi 2,8 m. ?
Który z wymienionych materiałów byłoby najkorzystniejszym wyborem, a może są ciekawsze propozycje o których nic nie wiem.
Za ewentualną pomoc z góry dziękuję.
Napisano
W ściankach działowych długości do 5 m nie trzeba układać zbrojenia w spoinach poziomych. Jeśli jednak murowane są z elementów o grubości do 10 cm, warto umieścić 2-3 pręty zbrojeniowe o średnicy 8 mm w odstępach ok. 1 m. Dłuższe ścianki powinny być zbrojone prętami lub płaskownikiem z blachy tzw. bednarką, umieszczonymi w spoinach poziomych co 2-3 warstwę. Zbrojenie ścianek działowych musi być zakotwione w ścianach nośnych.


Polecamy także artykuł pt. Z czego ścianka działowa?

https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/882-z-czego-scianka-dzialowa
Napisano
witam
Jeżeli chcemy wyciszyć pomieszczenie to 10 cm przegroda tradycyjna tego nie załatwi. Wyciszenie wymaga ciężkiego materiału ściany gr. ok 40 cm lub ściany z membraną wewnętrzną odbijającą fale dźwiękowe - np.
ściana 12 cm z cegły silikatowej 25x12x6 za nią papa izolacyjna(od sufitu do podłogi w pionie na zakładkę) mocowana na obie strony do listwy drewnianej, listwa przymocowana do ostatniego rzędu cegieł lub do sufitu. Następnie zamykamy membranę drugą ścianą z cegły silikatowej gr. 12 w odstępie od poprzedniej ściany na grubość membrany pod sufitem - ścian między sobą nie przewiązujemy, tylko wymagane zbrojenie podłużne. Tynkujemy obustronnie tynkiem cementowo-wapiennym, malujemy. Ewentualnie między opisane ściany zamiast papy wkładamy 2 cm płyty spilśnionej miękkiej. pozdr. piotrekk
Napisano
Cytat

Witam,
Ponieważ dzieci zamieszkały w sporym mieszkaniu ( wcześniej składającym się z trzech lokali) i mają zamiar podzielić je na 2 części tak, aby każde małżeństwo mieszkało osobno, a ja jestem laikiem w sprawach budowlanych, mam pytanie dotyczące postawienia ściany międzymieszkaniowej- działowej.
Otóż do podziału pozostało im najmniejsze z trzech mieszkań, które zostało pozbawione wszystkich ścian działowych o wymiarach 6,6 x 4,8 m.
Z jakiego elementu silikatowego lub cementu komórkowego byłoby najkorzystniej postawić ścianę działową, tak aby nie narażać się na zwiększone koszty, a jednocześnie zapewnić komfort wyciszenia i stabilność, a także w jaki sposób zakotwiczyć taką ścianę i czy potrzebne byłoby również do niej dozbrojenie lub inne zabezpieczenie, gdyż wysokość mieszkania wynosi 2,8 m. ?
Który z wymienionych materiałów byłoby najkorzystniejszym wyborem, a może są ciekawsze propozycje o których nic nie wiem.
Za ewentualną pomoc z góry dziękuję.


Siemka.Sprawa dotyczy ściany działowej tak więc chodzi o lekką konstrukcję.Ściana zostaje w rodzinie

więc można się pokusić o ściankę z karton-gipsu ,wygłuszoną wełną mineralną i może jeszcze specjalną okładziną dżwiękochłonną,zrób ściankę z podwójnej płyty na słupkach 100mm.Mam tak u siebie i jest ok.Całuski:-)
Napisano
Masz rację, że najprościej jest zrobić scianę karton-gips niemniej jak zapewne wiesz też, z rodziną najlepiej wychodzi sie na zdjęciach icon_smile.gif A poważnie, to raczej chodzi mi o scianę międzymieszkaniową, tak by w razie czego każde z nich mogło sprzedać mieszkanie, a wiadomo, że ze ścianką k-g byłby problem.
  • 2 lata temu...
Napisano
Polecałbym raczej przeanalizowanie kosztów robocizny z użyciem różnych materiałów:
Wygląda na to, że zamiast konstrukcji k-g lekkie ścianki działowe lepiej postawić z bloczków Ytong Interio. Zgadzam się jednak z przedmówcami, ze nie ma jak to na swoim, nawet wynajetym mieszkaniu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...