Skocz do zawartości

Porotherm 44 +tynk czy cieńszy + wełna+tynk?


Recommended Posts

Witam serdecznie po raz 1-szy!

W lipcu zaczynam budowę i zastanawiam się nad technologią ścian.
Myślę o Porothermie 44 bez docieplenia lub cieńszym + wełna (podobno ta opcja jest bardziej odporna na wykonawców). Tylko ile tej wełny, 5 a może 10 cm?
Bardzo proszę Forumowiczów o podzielenie się własnymi doświadczeniami, tych z Was którzy budowali z samej 44 i tych którzy się docieplali.
Pozdrawiam
Przemo
Link do komentarza
Budowałem z porothermu 44 P+W bez dociepleń. Uważam, że opcja bez dociepleń jest bardziej odporna na wykonawców, bo trudno tutaj zrobić jakiś mostek cieplny.
Moim zdaniem nie ma sensu kłaść wełny do porthermu. Jeżeli chcesz ocieplać, to zrezygnuj z porothermu na rzecz zwykłej "dziurawki".
Bedzie taniej, a poza tym cienki porotherm nie jest najlepszym wyjściem, bo z racji swojej konstrukcji (pory po wypalaniu) jest dość kruchy.
Kiedyś był taki wielki artykuł w "Nie" Urbana, pisała też o tym Rzeczpospolita w dodatku budowlanym. Pustak 11 porothermu był za słaby, szybko pękał w ścianach. Zrobili badania i okazało się, że nie trzyma norm na ściskanie bodajże.
Wienerberger tłumaczył się, że to był pustak z drugiego gatunku, ale opinia poszła w Polskę.
Jeszcze o mojej ścianie - mam z porothermu tylko mury zewnętrzne, ścianki działowe mam ze zwykłej dziurawki. Na razie mam nieotynkowany z zewnątrz dom, zimą ogzrewałem tylko kominkiem z rozprowadzaniem ciepła. Nie było źle, choć przy kominku trzeba się napracować. Temperatura w domu OK.
Jeżeli będziesz miał pytania, pisz.
Link do komentarza
Uważam, że opcja bez dociepleń jest bardziej odporna na wykonawców, bo trudno tutaj zrobić jakiś mostek cieplny.

Jak to trudniej? Wyjaśnij, proszę jak laikowi.
Dawałeś ciepłą zaprawę?
Jaki tynk planujesz (Terranova docieplający)
Słyszałem że na tynku po jakimś czasie widać fakturę ściany

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Mog? np. zamiast 10 cm styropainu w?o˝yç 2 sm, bo b´dzie przeszkadza? kawa?ek betonu i tego nie zauwa˝ysz. Poza tym bardzo trudno jest dobrze obrobiç elementy przyokienne, aby nie by?o mostków. Podobnie jak wszelkie tarasy wci´te w dom (pod?oga na poddaszu i mur). Mam bardzo prosty projekt, a kilku murarzy twierdzi?o, ˝e tu, tu mo˝e byç problem i mo˝e by?my zrobili troch´ inaczej. B´dzie ?atwiej...
Pilnowaç i jeszcze raz pilnowaç.
Z jednowarstwowk? nie masz tego problemu, bo nawet jak utr?cisz kawa?´k pustaka, to zaprawa ciep?ochronna (tylko na takiej warto murowaç) to zakryje.
Sladów na tynku nie mam, mieszkam drugi sezon bez zewn´trznego tynku, a s? tylko spoiny poziome (pustaki pióro plus wpust). Te˝ si´ ba?em,ale jak widaç niepotzrbnie.

Tynk zewn´trzny b´dzie zwyk?y, cementowy, bo te docieplaj?ce niestety niedu˝o daj?, a s? do?ç drogie. Bardziej chodzi o to, aby zakryç szczeliny pionowe, którymi zimne powietrze mo˝e si´ dostawaç do ?rodka.

Wiesz, to s? moje przemy?lenia i nie wiem do ko?ca, co bym zrobi?, jakbym jeszcze raz budowa?. Styropian w ?rodku ca?ego budynku troch´ mnie odrzuca, ale ju˝ we?na. Kto wie? Tyle, ˝e to b´dzie super drogie.

Je˝eli budujesz z materia?u o grubo?ci 44 labo 36,5 (Ytong) albo nowy portherm 50 cm, to naprawd´ przypomina to dzia?anie cz?owieka, który ma za du˝o pien^´dzy i montuje sobie w domu dwa piece - na gaz i na olej.
Link do komentarza
Poroterm 44 cm. wymaga bardzo dobrej ekipy do wykonania.Na naszych budowach często jest to nie spełnione.Widziałem wiele budynków wznoszonych bez docieplenia wykonanych skandalicznie.Najgorsze są wykonywane wieńce ,nadproża okien drzwi.Wstawianie ubytków zwykłą cegła lub zaprawą wlasnej roboty.Lepiej już zroobić ściany zwykłym maxem i docieplić wełną lub styropianem .Pozdrawiam .Wiech
Link do komentarza
Ściana zewnętrzna z Porothermu 44 cm jest prostszym rozwiązaniem i przez to łatwiejszym do wykonania. Jednak trudno jest przy tym uniknąć tworzenia mostków cieplnych. Nadproża, wieńce, balkony, tarasy itp należy starannie zaprojektować i wykonać aby nie było przemarzania. Nie mam też pewności czy pustaki te mają krawędzie ( góra i dół) szlifowane przez co można je murować na klej. Murowanie na zaprawę jest nieorozumieniem dla tej technologii. Wykonanie muru dwuwarstwowego jest rozwiązaniem, w którym można staraniej docieplić budynek. Przegrodę należy zaprojektować odpowiednio do obciążeń, ilości i wielkości otworów, temperatur itd . Z tego będzie wynikać grubość warstwy izolacji. Poroterm do grubości 25 cm ma szczeliny prostopadle do krawędzi zewnętrznych , przez co jego izolacyjnośc jest dużo mniejsza. Podpowiadane zastosowanie pustaków MAX jest równorzędne i chyba tańsze. Docieplenie wełną mineralną zachowuje możliwość wymiany wilgotnościowej przez ścianę lecz należy przy tym stosować tynki mineralne dla utrzymywania tych warunków.
Link do komentarza
Murarz, który budował u mnie dom, nie znał tej technologii. Był facet od wienerbergera na budowie, kupiłem książkę o budowaniu w tym systemie dl murarza. I pilnowałem
Po budowie był facet od Wienerbergera po odbiór palety potłuczonych pustaków i strwierdził, że wymurowane jest OK.
Ostatnio dzwonił do mnie murarz z pytaniem, gdzie kupowałem pustaki porotherm, bo kolejny jego klinet zdecydował się na tę technologię. Podobno nie bez małej sugestii murarza...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...