Skocz do zawartości

Porotherm 44 +tynk czy cieńszy + wełna+tynk?


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie po raz 1-szy!

W lipcu zaczynam budowę i zastanawiam się nad technologią ścian.
Myślę o Porothermie 44 bez docieplenia lub cieńszym + wełna (podobno ta opcja jest bardziej odporna na wykonawców). Tylko ile tej wełny, 5 a może 10 cm?
Bardzo proszę Forumowiczów o podzielenie się własnymi doświadczeniami, tych z Was którzy budowali z samej 44 i tych którzy się docieplali.
Pozdrawiam
Przemo
Napisano
Budowałem z porothermu 44 P+W bez dociepleń. Uważam, że opcja bez dociepleń jest bardziej odporna na wykonawców, bo trudno tutaj zrobić jakiś mostek cieplny.
Moim zdaniem nie ma sensu kłaść wełny do porthermu. Jeżeli chcesz ocieplać, to zrezygnuj z porothermu na rzecz zwykłej "dziurawki".
Bedzie taniej, a poza tym cienki porotherm nie jest najlepszym wyjściem, bo z racji swojej konstrukcji (pory po wypalaniu) jest dość kruchy.
Kiedyś był taki wielki artykuł w "Nie" Urbana, pisała też o tym Rzeczpospolita w dodatku budowlanym. Pustak 11 porothermu był za słaby, szybko pękał w ścianach. Zrobili badania i okazało się, że nie trzyma norm na ściskanie bodajże.
Wienerberger tłumaczył się, że to był pustak z drugiego gatunku, ale opinia poszła w Polskę.
Jeszcze o mojej ścianie - mam z porothermu tylko mury zewnętrzne, ścianki działowe mam ze zwykłej dziurawki. Na razie mam nieotynkowany z zewnątrz dom, zimą ogzrewałem tylko kominkiem z rozprowadzaniem ciepła. Nie było źle, choć przy kominku trzeba się napracować. Temperatura w domu OK.
Jeżeli będziesz miał pytania, pisz.
Napisano
Uważam, że opcja bez dociepleń jest bardziej odporna na wykonawców, bo trudno tutaj zrobić jakiś mostek cieplny.

Jak to trudniej? Wyjaśnij, proszę jak laikowi.
Dawałeś ciepłą zaprawę?
Jaki tynk planujesz (Terranova docieplający)
Słyszałem że na tynku po jakimś czasie widać fakturę ściany

Pozdrawiam.
Napisano
Mog? np. zamiast 10 cm styropainu w?o˝yç 2 sm, bo b´dzie przeszkadza? kawa?ek betonu i tego nie zauwa˝ysz. Poza tym bardzo trudno jest dobrze obrobiç elementy przyokienne, aby nie by?o mostków. Podobnie jak wszelkie tarasy wci´te w dom (pod?oga na poddaszu i mur). Mam bardzo prosty projekt, a kilku murarzy twierdzi?o, ˝e tu, tu mo˝e byç problem i mo˝e by?my zrobili troch´ inaczej. B´dzie ?atwiej...
Pilnowaç i jeszcze raz pilnowaç.
Z jednowarstwowk? nie masz tego problemu, bo nawet jak utr?cisz kawa?´k pustaka, to zaprawa ciep?ochronna (tylko na takiej warto murowaç) to zakryje.
Sladów na tynku nie mam, mieszkam drugi sezon bez zewn´trznego tynku, a s? tylko spoiny poziome (pustaki pióro plus wpust). Te˝ si´ ba?em,ale jak widaç niepotzrbnie.

Tynk zewn´trzny b´dzie zwyk?y, cementowy, bo te docieplaj?ce niestety niedu˝o daj?, a s? do?ç drogie. Bardziej chodzi o to, aby zakryç szczeliny pionowe, którymi zimne powietrze mo˝e si´ dostawaç do ?rodka.

Wiesz, to s? moje przemy?lenia i nie wiem do ko?ca, co bym zrobi?, jakbym jeszcze raz budowa?. Styropian w ?rodku ca?ego budynku troch´ mnie odrzuca, ale ju˝ we?na. Kto wie? Tyle, ˝e to b´dzie super drogie.

Je˝eli budujesz z materia?u o grubo?ci 44 labo 36,5 (Ytong) albo nowy portherm 50 cm, to naprawd´ przypomina to dzia?anie cz?owieka, który ma za du˝o pien^´dzy i montuje sobie w domu dwa piece - na gaz i na olej.
Napisano
Poroterm 44 cm. wymaga bardzo dobrej ekipy do wykonania.Na naszych budowach często jest to nie spełnione.Widziałem wiele budynków wznoszonych bez docieplenia wykonanych skandalicznie.Najgorsze są wykonywane wieńce ,nadproża okien drzwi.Wstawianie ubytków zwykłą cegła lub zaprawą wlasnej roboty.Lepiej już zroobić ściany zwykłym maxem i docieplić wełną lub styropianem .Pozdrawiam .Wiech
Napisano
Ściana zewnętrzna z Porothermu 44 cm jest prostszym rozwiązaniem i przez to łatwiejszym do wykonania. Jednak trudno jest przy tym uniknąć tworzenia mostków cieplnych. Nadproża, wieńce, balkony, tarasy itp należy starannie zaprojektować i wykonać aby nie było przemarzania. Nie mam też pewności czy pustaki te mają krawędzie ( góra i dół) szlifowane przez co można je murować na klej. Murowanie na zaprawę jest nieorozumieniem dla tej technologii. Wykonanie muru dwuwarstwowego jest rozwiązaniem, w którym można staraniej docieplić budynek. Przegrodę należy zaprojektować odpowiednio do obciążeń, ilości i wielkości otworów, temperatur itd . Z tego będzie wynikać grubość warstwy izolacji. Poroterm do grubości 25 cm ma szczeliny prostopadle do krawędzi zewnętrznych , przez co jego izolacyjnośc jest dużo mniejsza. Podpowiadane zastosowanie pustaków MAX jest równorzędne i chyba tańsze. Docieplenie wełną mineralną zachowuje możliwość wymiany wilgotnościowej przez ścianę lecz należy przy tym stosować tynki mineralne dla utrzymywania tych warunków.
Napisano
Murarz, który budował u mnie dom, nie znał tej technologii. Był facet od wienerbergera na budowie, kupiłem książkę o budowaniu w tym systemie dl murarza. I pilnowałem
Po budowie był facet od Wienerbergera po odbiór palety potłuczonych pustaków i strwierdził, że wymurowane jest OK.
Ostatnio dzwonił do mnie murarz z pytaniem, gdzie kupowałem pustaki porotherm, bo kolejny jego klinet zdecydował się na tę technologię. Podobno nie bez małej sugestii murarza...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...