Skocz do zawartości

Porotherm 44 +tynk czy cieńszy + wełna+tynk?


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie po raz 1-szy!

W lipcu zaczynam budowę i zastanawiam się nad technologią ścian.
Myślę o Porothermie 44 bez docieplenia lub cieńszym + wełna (podobno ta opcja jest bardziej odporna na wykonawców). Tylko ile tej wełny, 5 a może 10 cm?
Bardzo proszę Forumowiczów o podzielenie się własnymi doświadczeniami, tych z Was którzy budowali z samej 44 i tych którzy się docieplali.
Pozdrawiam
Przemo
Napisano
Budowałem z porothermu 44 P+W bez dociepleń. Uważam, że opcja bez dociepleń jest bardziej odporna na wykonawców, bo trudno tutaj zrobić jakiś mostek cieplny.
Moim zdaniem nie ma sensu kłaść wełny do porthermu. Jeżeli chcesz ocieplać, to zrezygnuj z porothermu na rzecz zwykłej "dziurawki".
Bedzie taniej, a poza tym cienki porotherm nie jest najlepszym wyjściem, bo z racji swojej konstrukcji (pory po wypalaniu) jest dość kruchy.
Kiedyś był taki wielki artykuł w "Nie" Urbana, pisała też o tym Rzeczpospolita w dodatku budowlanym. Pustak 11 porothermu był za słaby, szybko pękał w ścianach. Zrobili badania i okazało się, że nie trzyma norm na ściskanie bodajże.
Wienerberger tłumaczył się, że to był pustak z drugiego gatunku, ale opinia poszła w Polskę.
Jeszcze o mojej ścianie - mam z porothermu tylko mury zewnętrzne, ścianki działowe mam ze zwykłej dziurawki. Na razie mam nieotynkowany z zewnątrz dom, zimą ogzrewałem tylko kominkiem z rozprowadzaniem ciepła. Nie było źle, choć przy kominku trzeba się napracować. Temperatura w domu OK.
Jeżeli będziesz miał pytania, pisz.
Napisano
Uważam, że opcja bez dociepleń jest bardziej odporna na wykonawców, bo trudno tutaj zrobić jakiś mostek cieplny.

Jak to trudniej? Wyjaśnij, proszę jak laikowi.
Dawałeś ciepłą zaprawę?
Jaki tynk planujesz (Terranova docieplający)
Słyszałem że na tynku po jakimś czasie widać fakturę ściany

Pozdrawiam.
Napisano
Mog? np. zamiast 10 cm styropainu w?o˝yç 2 sm, bo b´dzie przeszkadza? kawa?ek betonu i tego nie zauwa˝ysz. Poza tym bardzo trudno jest dobrze obrobiç elementy przyokienne, aby nie by?o mostków. Podobnie jak wszelkie tarasy wci´te w dom (pod?oga na poddaszu i mur). Mam bardzo prosty projekt, a kilku murarzy twierdzi?o, ˝e tu, tu mo˝e byç problem i mo˝e by?my zrobili troch´ inaczej. B´dzie ?atwiej...
Pilnowaç i jeszcze raz pilnowaç.
Z jednowarstwowk? nie masz tego problemu, bo nawet jak utr?cisz kawa?´k pustaka, to zaprawa ciep?ochronna (tylko na takiej warto murowaç) to zakryje.
Sladów na tynku nie mam, mieszkam drugi sezon bez zewn´trznego tynku, a s? tylko spoiny poziome (pustaki pióro plus wpust). Te˝ si´ ba?em,ale jak widaç niepotzrbnie.

Tynk zewn´trzny b´dzie zwyk?y, cementowy, bo te docieplaj?ce niestety niedu˝o daj?, a s? do?ç drogie. Bardziej chodzi o to, aby zakryç szczeliny pionowe, którymi zimne powietrze mo˝e si´ dostawaç do ?rodka.

Wiesz, to s? moje przemy?lenia i nie wiem do ko?ca, co bym zrobi?, jakbym jeszcze raz budowa?. Styropian w ?rodku ca?ego budynku troch´ mnie odrzuca, ale ju˝ we?na. Kto wie? Tyle, ˝e to b´dzie super drogie.

Je˝eli budujesz z materia?u o grubo?ci 44 labo 36,5 (Ytong) albo nowy portherm 50 cm, to naprawd´ przypomina to dzia?anie cz?owieka, który ma za du˝o pien^´dzy i montuje sobie w domu dwa piece - na gaz i na olej.
Napisano
Poroterm 44 cm. wymaga bardzo dobrej ekipy do wykonania.Na naszych budowach często jest to nie spełnione.Widziałem wiele budynków wznoszonych bez docieplenia wykonanych skandalicznie.Najgorsze są wykonywane wieńce ,nadproża okien drzwi.Wstawianie ubytków zwykłą cegła lub zaprawą wlasnej roboty.Lepiej już zroobić ściany zwykłym maxem i docieplić wełną lub styropianem .Pozdrawiam .Wiech
Napisano
Ściana zewnętrzna z Porothermu 44 cm jest prostszym rozwiązaniem i przez to łatwiejszym do wykonania. Jednak trudno jest przy tym uniknąć tworzenia mostków cieplnych. Nadproża, wieńce, balkony, tarasy itp należy starannie zaprojektować i wykonać aby nie było przemarzania. Nie mam też pewności czy pustaki te mają krawędzie ( góra i dół) szlifowane przez co można je murować na klej. Murowanie na zaprawę jest nieorozumieniem dla tej technologii. Wykonanie muru dwuwarstwowego jest rozwiązaniem, w którym można staraniej docieplić budynek. Przegrodę należy zaprojektować odpowiednio do obciążeń, ilości i wielkości otworów, temperatur itd . Z tego będzie wynikać grubość warstwy izolacji. Poroterm do grubości 25 cm ma szczeliny prostopadle do krawędzi zewnętrznych , przez co jego izolacyjnośc jest dużo mniejsza. Podpowiadane zastosowanie pustaków MAX jest równorzędne i chyba tańsze. Docieplenie wełną mineralną zachowuje możliwość wymiany wilgotnościowej przez ścianę lecz należy przy tym stosować tynki mineralne dla utrzymywania tych warunków.
Napisano
Murarz, który budował u mnie dom, nie znał tej technologii. Był facet od wienerbergera na budowie, kupiłem książkę o budowaniu w tym systemie dl murarza. I pilnowałem
Po budowie był facet od Wienerbergera po odbiór palety potłuczonych pustaków i strwierdził, że wymurowane jest OK.
Ostatnio dzwonił do mnie murarz z pytaniem, gdzie kupowałem pustaki porotherm, bo kolejny jego klinet zdecydował się na tę technologię. Podobno nie bez małej sugestii murarza...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...