Skocz do zawartości

Okna w bloku: ilość i rodzaj szyb / montaż


Recommended Posts

Witajcie. Dostawca i profil już wybrany. Jeszcze waham się czy brać 2 czy 3 szyby oraz czym uszczelniać okna.

Mieszkanie w bloku.
Salon z aneksem - powierzchnia około 30m2, okna o łącznej powierzchni około 7m2 - od południa. W tym 2 wyjścia balkonowe na jeden spory balkon.
Zadaszenie sprawia, że światło jest miękkie. Bezpośrednie słońce będzie w zimie i późną jesienią i wczesną wiosną gdy slońce jest niżej na niebie.
Choć tego słońca nawet w maju jak na lekarstwo (wczoraj 10 maj padał śnieg! )
Ścisłe centrum - około 100m do średnio ruchliwej ulicy i około 50m do ruchliwego deptaku. Okolica dość gwarna.

Do tego dwa pokoje od północy - każdy ma standardowe 2 skrzydłowe okno o powierzchni około 2,2m2.
Pokoje od strony dziedzińca - parking, zieleń, plac zabaw.

Pytanie czy warto w bloku brać okna 3 szybowe ? 
Generalnie fanie by było mieć latem odrobinę chłodniej i zimą trochę cieplej.  Zwłaszcza że będziemy mieć 35% zwrotu kosztu wymiany okien.
Strzelam, że przenikalność ściany to 0,2 ÷ 0,4 W/(m2·K)  Okna mogą mieć 1,25 lub 0,9 w zależności od wersji. Zatem i tak wyraźnie gorzej niż ściana.

Dostawca ma specjalny pakiet 3 szybowy o współczynniku g = 62% (podobny poziom co standardowe pakiety 2 szybowe). Co pozwoli zyskiwać ciepło od promieniowania w zimowe słoneczne dni.
Do wyboru takie szyby:
CLIMAPLUS        6/16/4        Ug=1.1  Lt=80%   g=63%   Rw=35dB
CLIMATOP LUX    4/18/4/18/4    Ug=0.6  Lt=73%   g=62%   Rw=b/d

Nie obawiam się kosztu, nie jest on jakoś dużo większy. Obawiam się:
 - zmniejszenia ilości światła (Lt = 73%   VS   80% dla 2 szyb) a więc o 7% mniej światła. Zmaksymalizowaliśmy ilość światła jak się tylko dało - 2 FIXy, profile o szerokości 76mm.
 - nadmiernej eksploatacji mechanizmów związane z wagą 3 szyby.

A może mix - 2 szyby od południa i 3 szyby od północy ? Czy to miało by sens? Jeden z pakietów oferuje Rw=35dB. To trochę ciszej niz typowe Rw=32÷33 dB
Czy 3 szyby ograniczają jakoś widoczność z zewnątrz ? 
Czy jest sens zabierać sobie 7% światła by polepszyć izolacyjność? Wszak to blok, wszędzie jakieś systemowe ciepło biegnie - grzeją z wszystkich stron ;)

Kolejna sprawa - jak montować okna. Generalnie z kim nie rozmawiam to chce walnąć pianę i zatynkować (bo 95% w blokach tak robi). To wydaje się bez sensu- bo ta piana złapie z czasem wilgość i będzie po izolacji.
Myślałem, by samemu przygotować ościeża - wyrównać i zagruntować. A firma niech zastosuje taśmę rozprężną zamaiast piany (taśma jest odporna na wilgoć) lub pianę i przynajmniej folię paroszczelną od wewnątrz. Da radę zastosować folię paroprzepuszalną od zewnątrz w bloku nie niszcząc elewacji ?
Jak mówię - taśma - to argumentują, że drogie i bez sensu.
A może uszczelniacz i akryl jak na tym filmie ? https://youtu.be/7CCnzmhc5vQ?t=5m55s

Jak do tego podejść ?
Jakie szybkie zaprawy i grunty polecacie by szybko oczyścić i wyrównać i zagruntować ościeża?
Jaką taśmę polecacie i jak dobrać jej szerokość ? - profil mam o głebokości 76mm.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Szanowny Panie,


Okna zawsze będą miały gorszy współczynnik przenikalności niż ściana, wobec czego w ociepleniu mieszkania stanowią "najsłabsze ogniwo". Dlatego właśnie tak ważny jest odpowiedni dobór okna. Najważniejszym parametrem, jeśli chodzi o ocieplenie, pozostaje Uw, większe Ug nie jest tak odczuwalne w codziennym użytkowaniu.

Jeśli priorytetem jest dla Pana odpowiednie doświetlenie mieszkania, lepiej wybrać okna o współczynniku Lt=80%.

Jeżeli okna są w standardowych wymiarach, nie ma się co przejmować wagą dodatkowej szyby. Ten czynnik warto brać pod uwagę przy większych oknach. W kwestii montażu okien zdecydowanie zalecamy zastosowanie tzw. "montażu ciepłego". Folie paroprzepuszczalne znacząco polepszą parametry izolacyjne. Co więcej, poprawnie przeprowadzony montaż nie naruszy elewacji zewnętrznej.

Pozdrawiam

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...