Skocz do zawartości

Historia edycji

zenek

zenek

Dnia 1.05.2017 o 21:22, deepack1992 napisał:

kratkę ktora chyba nawiewała powietrze to musiałem zakleic bo śmierdziało obiadem od sąsiada

Tu bajbaga może mieć rację - może ktoś się podpiął pod wentylację nawiewną (???) z okapem kuchennym. Jesli tą kratką nawiewało powietrze, to niwelowała ona podciśnienie w pokoju - i wtedy piec funkcjonował normalnie. 

Uwaga - wyżej piszę wentylację nawiewną (???) z pytajnikami, bo nie wiadomo, czy była to zamierzona nawiewna, czy tylko wymuszona przez podciśnienie. Może tak było że te dwie wentylacje nawzajem się "uzupełnialy" , a regulatorem był paląc się bądź nie piec i podciśnienie brakującego powietrza.

Trochę skomplikowane - ale logiczne.:14_relaxed:

A więc łącznie mamy chyba 3 "kominy" w pokoju:

1.  komin dymowy z piecem

2. ciąg  wentylacyjny z pokoju

3. ciąg wentylacyjny zatkany w pokoju, z którego śmierdziało obiadem sąsiada.

Tyle kominów (wentylacji) musi rozpatrzyć kominiarz - moim zdaniem. I założone (podłączone) na nich ewentualne urządzenia wydmuchowe. 

2 godziny temu, deepack1992 napisał:

W poniedziałek dzwonie do wspólnoty aby wysłali kominiarza na czyszczenie kominów 

Dobrze by było, by sprawdził te 3 opcje zakłócania ciągu - i naturalnie to co mówi bajbaga - ewentualnie inne zakłócenia, wyciągi - np również w czynnym kominie wentylacyjnym w pokoju. Tam też zamontowanie jakiegoś wentylatora może zwiększać wyciąganie powietrza z pokoju tworząc podciśnienie.

I oprócz kominów - niech kominiarz wyczyści piec!

 

6 minut temu, deepack1992 napisał:

Myślicie że takie zawiadomienie lepiej napisać na piśmie

Tak - na piśmie - i wziąć potwierdzenie na kopii xero i moim zdaniem sprawdzenie i czyzczenie tych 3 ciągów kominowych to na pewno obowiązek spółdzielni - czyszczenie pieca - nie wiem

zenek

zenek

Dnia 1.05.2017 o 21:22, deepack1992 napisał:

kratkę ktora chyba nawiewała powietrze to musiałem zakleic bo śmierdziało obiadem od sąsiada

Tu bajbaga może mieć rację - może ktoś się podpiął pod wentylację nawiewną (???) z okapem kuchennym. Jesli tą kratką nawiewało powietrze, to niwelowała ona podciśnienie w pokoju - i wtedy piec funkcjonował normalnie. 

Uwaga - wyżej piszę wentylację nawiewną (???) z pytajnikami, bo nie wiadomo, czy była to zamierzona nawiewna, czy tylko wymuszona przez podciśnienie. Może tak było że te dwie wentylacje nawzajem się "uzupełnialy" , a regulatorem był paląc się bądź nie piec i podciśnienie brakującego powietrza.

Trochę skomplikowane - ale logiczne.:14_relaxed:

A więc łącznie mamy chyba 3 "kominy" w pokoju:

1.  komin dymowy z piecem

2. ciąg  wentylacyjny z pokoju

3. ciąg wentylacyjny zatkany w pokoju, z którego śmierdziało obiadem sąsiada.

Tyle kominów (wentylacji) musi rozpatrzyć kominiarz - moim zdaniem. I założone (podłączone) na nich ewentualne urządzenia wydmuchowe. 

2 godziny temu, deepack1992 napisał:

W poniedziałek dzwonie do wspólnoty aby wysłali kominiarza na czyszczenie kominów 

Dobrze by było, by sprawdził te 3 opcje zakłócania ciągu - i naturalnie to co mówi bajbaga - ewentualnie inne zakłócenia, wyciągi - np również w czynnym kominie wentylacyjnym w pokoju. Tam też zamontowanie jakiegoś wentylatora może zwiększać wyciąganie powietrza z pokoju tworząc podciśnienie.

I oprócz kominów - niech kominiarz wyczyści piec!

 

5 minut temu, deepack1992 napisał:

Myślicie że takie zawiadomienie lepiej napisać na piśmie

Tak - na piśmie - i wziąć potwierdzenie na kopii xero

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...