Skocz do zawartości

Instalacja pod kocioł na pellet 90% podłogówki


jaroo92

Recommended Posts

Witam !

Posiadam piec Defro sigma ekopell 16 KW

Instalacja to :
- podłogowka parter 5 obwodów ( ok 80 m kazdy )
- podłogowka poddasze 11 obwodów ( od 80 - 50 m )
- 2 grzejniki drabinkowe
- grzejni w garazu + 80 m podlogowki z powrotu tego grzejnika

instalacja.thumb.jpg.2f0d44bd672acffdd72531fb9c9b9dd2.jpg

Tak wygląda instalacja. Prosze o podpowiedzi c zrobić

- zawor 4 drogowy ma chronic powrot ale za ni mam na parter i poddasze kolejne 3 drogowe
- obwod CWU jest obciązony ( mialo to tak wygladac ze latem na trybie letnim mozna odkrecic drabinki w lazienkach kiedy podlogowka nie chodzi i powiesic reczniki)
- co zauwazylem to jezeli ustawie na sterowniku tryb ogrzewania domu to pompa CWU sie wylacza i strasznie spada tem powrotu poniewaz idzie z samych podłogówek. Jak pompa CWU chodzi to powrot ma 45 st

Nie wiem jak to zmodernizować, mysle o
- wyrzuceniu 4 drogowego i zastosowac pompe kotlową tak abymnie musial miec 24 h zalaczonej CWU bo co bedzie latem ?
- wyrzucic grzejnik z garazu i zostawic 80 m podlogowki i podpiąc ją za zaworem i pompa do podłogówki parteru
- nie wiem co z grzejnikami lazienkowymi. Czy mają one byc podłączone bezposrednio za kotłem ( i jak chce uzywac to głowic odkrecam jak nie chce to przykrecam )

Wersja zgrzejnikami wpiętymi do zasilania, wywalony grzejnik z garazu a podłogówka garazu podłączona do parteru. Ochrona powrotu realizowana przez pompę. Sam obieg CWU
58986e19c679b_Grzejnikilazienkowedozasilaniapodlogowkawgarazudoparteru.thumb.jpg.2cc33e640e32108678c3b11908ca5e30.jpg




Wersja druga z grzejnikami wpiętymi do CWU, wywalony grzejnik z garażu a podłogówka garażu podłączona do parteru. Ochrona powrotu realizowana przez pompę

58986e295ccc4_grzejnikilazienkowedoCWUpodlogowkagarazudoparteru.thumb.jpg.e8c463fcb7bbc888bd9ca5577fba80ce.jpg

Ktos ma jakies pomysły? Prosze o porady. Porozmawiamy. Ktoś ma bardzo podobną instalacje

Link do komentarza

Masz nierealne wymagania - latem zasobnik ładowany jest okresowo i w przerwach kocioł nie pracuje. Grzejniki łazienkowe wymagają z kolei stałego zasilania i cyrkulacji wody obiegowej. Można się bawić w potraktowanie zasobnika jako źródła ciepła dla grzejników wstawiając je w obieg CWU, ale ani to higieniczne ani ekonomiczne. Swoją drogą to ten kocioł pracuje bez zabezpieczenia przed przegrzaniem w obiegu zamkniętym? Chyba że jest wmontowany w kocioł układ schładzający.

Edytowano przez Sławomir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Woda z CWU nie bedzie w grzejnikach....jezeli tak to zrozumiales. Tylko woda kotlowa ktora przeplywa przez bojler.

Jest naczynie 40 litrow na poddaszu. Na rysunku po prostu nie jest ujęte.

To jakies pomysly? A co z tym ze zawor 4 drogowy a po nim 3 drogowe....na moje to sie powiela... Jak to rozwiazac

 

Link do komentarza

Pomysł jeden - zatrudnij fachowca bo twoje propozycje modyfikacji są bez sensu. Nie rozumiesz że przez drabinki musi stale (prawie) przepływać woda, a kocioł latem pracuje 2 - 3 razy na dobę - no chyba że non-stop korzystasz z ciepłej wody. Generalnie cała instalacja nadaje się do przeprojektowania m. in. zamknięcie układu poprzez wymiennik ciepła.

Link do komentarza

Dlaczego niby wymiennik?

Dlatego mowie ze wszystkie grzejniki beda wylaczone z cwu. Cwu bedzie same sobie. 

Podchodzisz do tego tak ze zaproponowalem kilka schematow to ze sa one dobre....nie nie sa dobre a po to jest forum zeby porozmawiac. Pomoc. Bo odpowiadasz jak typowy mechanik.....GENERALNIE TO WSZYSTKO DO WYMIANY

Jak sie znasz i wiesz wiecej niz ja to podpowiedz..

Link do komentarza

Dlaczego niby wymiennik ano dlatego że rozdzielisz dwa układy pierwszy to otwarty układ wraz z ochroną kotła i dużo mniejszym naczyniem wyrównawczym . Drugi to zamknięty układ grzejnikowy i ogrzewania podłogowego. Jeśli chodzi o zawór czterodrogowy to bez niego nie uzyskasz gwarancji kotła a z tego co wiem to Defro wyraźnie tego wymaga. Po za tym zawór ten pilnując właściwej temperatury powrotu powoduje że nie wytrąca się na ściankach kotła kondensat który nie dość że jest szkodliwy zdrowotnie to jeszcze niebezpieczny z uwagi na możliwość zapłonu a także osadzając się powoduje zmniejszenie sprawności kotła a co za tym idzie zwiększenie zużycia paliwa. Jeśli zaś chodzi o zawory mieszające zamontowane przy pętlach ogrzewania podłogowego to one nie dublują gdyż temperatura zasilania podłogówki jest dużo niższa niż temperatura ochrony kotła. 

ocioł w układzie mieszanym - cechy systemu

 

W instalacji pracującej w układzie mieszanym kocioł (w układzie otwartym) współpracuje z instalacją za pośrednictwem wymiennika płytowego.

Ze względu na małą pojemność wodną instalacji po stronie układu otwartego zalecany jest montaż zaworu zabezpieczenia termicznego przed przegrzanie. Za wymiennikiem znajduje się instalacja grzewcza pracująca w systemie zamkniętym.

Zawór termostatyczny stanowi zabezpieczenie termiczne kotła instalowanego w układzie otwartym współpracującego z instalacją za pośrednictwem wymiennika płytowego. Z kolei na rurach bezpieczeństwa, wzbiorczej, przelewowej i odpowietrzającej nie wolno instalować żadnych zaworów, a rury te oraz naczynie wzbiorcze należy zabezpieczyć przed zamarznięciem w nich wody.

1 – kocioł SAS, 2 - czujnik temperatury z kapilarą, 3 – króciec spustowy, 4 – zawór kulowy odcinający, 5 – zawór zwrotny, 6 – filtr siatkowy, 7 – reduktor ciśnienia, 8 – zawór termostatyczny Danfoss typu BVTS zabezpieczający przed przegrzaniem, 9 – zawór spustowy, 10 – otwarte naczynie wzbiorcze, 11 – studzienka (naczynie) schładzająca przelewowa, 12 – zawór różnicowy, 13 - pompa obiegowa instalacji c.w.u., 14 – zasobnik c.w.u., 15 – zawór czterodrogowy, 16 – pompa obiegowa układu otwartego, 17 – płytowy wymiennik ciepła, 18 – pompa obiegowa układu zamkniętego, RW – rura wzbiorcza, RB – rura bezpieczeństwa, RO – rura odpowietrzająca, RP – rura przelewowa, RS – rura sygnalizacyjna

Nie wiem ale nie otworzył się schemat podam link do strony i tam go znajdziesz http://www.instalacjebudowlane.pl/8537-23-40-schemat-instalacji-grzewczej-w-ukladzie-zamknietym-i-otwartym.html

Po za tym w trybie letnim przy podłączeniu zasobnika cwu jak na podanym prze zemnie schemacie wystarczy że wyłączysz pompy przy wymienniku płytowym i kocioł będzie obsługiwał tylko zasobnik

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...