Skocz do zawartości

Instalacja pod kocioł na pellet 90% podłogówki


jaroo92

Recommended Posts

Witam !

Posiadam piec Defro sigma ekopell 16 KW

Instalacja to :
- podłogowka parter 5 obwodów ( ok 80 m kazdy )
- podłogowka poddasze 11 obwodów ( od 80 - 50 m )
- 2 grzejniki drabinkowe
- grzejni w garazu + 80 m podlogowki z powrotu tego grzejnika

instalacja.thumb.jpg.2f0d44bd672acffdd72531fb9c9b9dd2.jpg

Tak wygląda instalacja. Prosze o podpowiedzi c zrobić

- zawor 4 drogowy ma chronic powrot ale za ni mam na parter i poddasze kolejne 3 drogowe
- obwod CWU jest obciązony ( mialo to tak wygladac ze latem na trybie letnim mozna odkrecic drabinki w lazienkach kiedy podlogowka nie chodzi i powiesic reczniki)
- co zauwazylem to jezeli ustawie na sterowniku tryb ogrzewania domu to pompa CWU sie wylacza i strasznie spada tem powrotu poniewaz idzie z samych podłogówek. Jak pompa CWU chodzi to powrot ma 45 st

Nie wiem jak to zmodernizować, mysle o
- wyrzuceniu 4 drogowego i zastosowac pompe kotlową tak abymnie musial miec 24 h zalaczonej CWU bo co bedzie latem ?
- wyrzucic grzejnik z garazu i zostawic 80 m podlogowki i podpiąc ją za zaworem i pompa do podłogówki parteru
- nie wiem co z grzejnikami lazienkowymi. Czy mają one byc podłączone bezposrednio za kotłem ( i jak chce uzywac to głowic odkrecam jak nie chce to przykrecam )

Wersja zgrzejnikami wpiętymi do zasilania, wywalony grzejnik z garazu a podłogówka garazu podłączona do parteru. Ochrona powrotu realizowana przez pompę. Sam obieg CWU
58986e19c679b_Grzejnikilazienkowedozasilaniapodlogowkawgarazudoparteru.thumb.jpg.2cc33e640e32108678c3b11908ca5e30.jpg




Wersja druga z grzejnikami wpiętymi do CWU, wywalony grzejnik z garażu a podłogówka garażu podłączona do parteru. Ochrona powrotu realizowana przez pompę

58986e295ccc4_grzejnikilazienkowedoCWUpodlogowkagarazudoparteru.thumb.jpg.e8c463fcb7bbc888bd9ca5577fba80ce.jpg

Ktos ma jakies pomysły? Prosze o porady. Porozmawiamy. Ktoś ma bardzo podobną instalacje

Link do komentarza

Masz nierealne wymagania - latem zasobnik ładowany jest okresowo i w przerwach kocioł nie pracuje. Grzejniki łazienkowe wymagają z kolei stałego zasilania i cyrkulacji wody obiegowej. Można się bawić w potraktowanie zasobnika jako źródła ciepła dla grzejników wstawiając je w obieg CWU, ale ani to higieniczne ani ekonomiczne. Swoją drogą to ten kocioł pracuje bez zabezpieczenia przed przegrzaniem w obiegu zamkniętym? Chyba że jest wmontowany w kocioł układ schładzający.

Edytowano przez Sławomir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Woda z CWU nie bedzie w grzejnikach....jezeli tak to zrozumiales. Tylko woda kotlowa ktora przeplywa przez bojler.

Jest naczynie 40 litrow na poddaszu. Na rysunku po prostu nie jest ujęte.

To jakies pomysly? A co z tym ze zawor 4 drogowy a po nim 3 drogowe....na moje to sie powiela... Jak to rozwiazac

 

Link do komentarza

Pomysł jeden - zatrudnij fachowca bo twoje propozycje modyfikacji są bez sensu. Nie rozumiesz że przez drabinki musi stale (prawie) przepływać woda, a kocioł latem pracuje 2 - 3 razy na dobę - no chyba że non-stop korzystasz z ciepłej wody. Generalnie cała instalacja nadaje się do przeprojektowania m. in. zamknięcie układu poprzez wymiennik ciepła.

Link do komentarza

Dlaczego niby wymiennik?

Dlatego mowie ze wszystkie grzejniki beda wylaczone z cwu. Cwu bedzie same sobie. 

Podchodzisz do tego tak ze zaproponowalem kilka schematow to ze sa one dobre....nie nie sa dobre a po to jest forum zeby porozmawiac. Pomoc. Bo odpowiadasz jak typowy mechanik.....GENERALNIE TO WSZYSTKO DO WYMIANY

Jak sie znasz i wiesz wiecej niz ja to podpowiedz..

Link do komentarza

Dlaczego niby wymiennik ano dlatego że rozdzielisz dwa układy pierwszy to otwarty układ wraz z ochroną kotła i dużo mniejszym naczyniem wyrównawczym . Drugi to zamknięty układ grzejnikowy i ogrzewania podłogowego. Jeśli chodzi o zawór czterodrogowy to bez niego nie uzyskasz gwarancji kotła a z tego co wiem to Defro wyraźnie tego wymaga. Po za tym zawór ten pilnując właściwej temperatury powrotu powoduje że nie wytrąca się na ściankach kotła kondensat który nie dość że jest szkodliwy zdrowotnie to jeszcze niebezpieczny z uwagi na możliwość zapłonu a także osadzając się powoduje zmniejszenie sprawności kotła a co za tym idzie zwiększenie zużycia paliwa. Jeśli zaś chodzi o zawory mieszające zamontowane przy pętlach ogrzewania podłogowego to one nie dublują gdyż temperatura zasilania podłogówki jest dużo niższa niż temperatura ochrony kotła. 

ocioł w układzie mieszanym - cechy systemu

 

W instalacji pracującej w układzie mieszanym kocioł (w układzie otwartym) współpracuje z instalacją za pośrednictwem wymiennika płytowego.

Ze względu na małą pojemność wodną instalacji po stronie układu otwartego zalecany jest montaż zaworu zabezpieczenia termicznego przed przegrzanie. Za wymiennikiem znajduje się instalacja grzewcza pracująca w systemie zamkniętym.

Zawór termostatyczny stanowi zabezpieczenie termiczne kotła instalowanego w układzie otwartym współpracującego z instalacją za pośrednictwem wymiennika płytowego. Z kolei na rurach bezpieczeństwa, wzbiorczej, przelewowej i odpowietrzającej nie wolno instalować żadnych zaworów, a rury te oraz naczynie wzbiorcze należy zabezpieczyć przed zamarznięciem w nich wody.

1 – kocioł SAS, 2 - czujnik temperatury z kapilarą, 3 – króciec spustowy, 4 – zawór kulowy odcinający, 5 – zawór zwrotny, 6 – filtr siatkowy, 7 – reduktor ciśnienia, 8 – zawór termostatyczny Danfoss typu BVTS zabezpieczający przed przegrzaniem, 9 – zawór spustowy, 10 – otwarte naczynie wzbiorcze, 11 – studzienka (naczynie) schładzająca przelewowa, 12 – zawór różnicowy, 13 - pompa obiegowa instalacji c.w.u., 14 – zasobnik c.w.u., 15 – zawór czterodrogowy, 16 – pompa obiegowa układu otwartego, 17 – płytowy wymiennik ciepła, 18 – pompa obiegowa układu zamkniętego, RW – rura wzbiorcza, RB – rura bezpieczeństwa, RO – rura odpowietrzająca, RP – rura przelewowa, RS – rura sygnalizacyjna

Nie wiem ale nie otworzył się schemat podam link do strony i tam go znajdziesz http://www.instalacjebudowlane.pl/8537-23-40-schemat-instalacji-grzewczej-w-ukladzie-zamknietym-i-otwartym.html

Po za tym w trybie letnim przy podłączeniu zasobnika cwu jak na podanym prze zemnie schemacie wystarczy że wyłączysz pompy przy wymienniku płytowym i kocioł będzie obsługiwał tylko zasobnik

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Inna lokalizacja czyli jaka? Przecież to podstawowa informacja, inaczej każda odpowiedź będzie wróżeniem z fusów.
    • Jako użytkownik pompy ciepła od 2022r., kiedy wybierałem ją do siebie, wziąłem pod uwagę : - Pompa ciepła powietrzna czy gruntowa, - Ile mam wolnego gruntu wokół domu,    - powietrzna nie wymaga dużo miejsca, jakieś 2 - 3 m. kw.    - gruntowa - sama pompa jak wyżej ale trzeba jeszcze dodać miejsce na rury pod ziemią, skąd będzie pobierane ciepło a to już jakieś kilkadziesiąt m. kw. - Ile chcę wydać pieniędzy,    - powietrzna tańsza (mój wybór, jakieś kilkanaście tyś) ale zimą traci na wydajności, przy niskich temperaturach, chyba około -15 st. C będzie się wspomagać wbudowanymi grzałkami el.    -gruntowa droższa (sąsiad wymieniał w zeszłym roku starą na nową - ponad 50 tyś. zł.), zima czy lato wydajność taka sama bo wymiana ciepła odbywa się w stałych warunkach, - split czy monoblok,    - split to część urządzenia na zewnątrz a część wewnątrz domu, wymaga trochę miejsca, na przykład w piwnicy a w podłogówce płynie woda,    - monoblok (mój wybór) to jedynie sterownik na ścianie w pomieszczeniu techn., jakieś 20 x 15 cm. ale w podłogówce musi płynąć glikol (droższa opcja niż woda) bo wymiana ciepła odbywa się na zewnątrz a glikol zapobiega przed zamarznięciem rur.   Poza tym dobierz dobrze moc pompy do powierzchni ogrzewanej podłogi, nie kupuj zapasu mocy bo sprężarka będzie się niepotrzebni uruchamiać a to wiąże się z zużywaniem części ruchomych.  Pompa najwydajniejsza jest we współpracy z ogrzewaniem podłogowym. Do montażu znajdź "doświadczonego" montera z uprawnieniami do instalacji urządzeń konkretnych producentów (ważne). Zapobiegnie to temu, że po zamontowaniu pompy, pierwsze rachunki za prąd nie wyniosą kilka, kilkanaście tyś. zł. a tak się już zdarzało, na przykład złe ustawienia pompy przy rozruchu (ja płacę 47 zł. co drugi miesiąc). Dobry monter dobierze Ci konkretny model pompy do Twojego domu i zaproponuje inne urządzenia współpracujące jeśli będzie robił całą instalację wodno-kanalizacyjną na budowie.  Nie warto tu rozdrabniać się na kilku fachowców.   Moja pompa to Panasonic. Myślałem o Stiebel Eltron ale w mieście gdzie mieszkam nie było certyfikowanych monterów a innych nie chciałem. Mam serwis roczny na miejscu. Pompa działa już trzeci rok. Krótko mówiąc sprawdza się.
    • Witam. Mam pytanie czy majac hektar ziemi rolnej w dwóch różnych lokalizacjach ( 0,3h jedna dzialka i 0.7h druga) można postawić dom w zabudowie zagrodowej. Dom chcialabym postawić jeszcze w innej lokalizacji niż powyższe działki rolne. Bardzo proszę o podpowiedź.
    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...