Skocz do zawartości

Historia edycji

Arturek Wil

Arturek Wil

12 godzin temu, mhtyl napisał:

W życiu nie jest i nie było to prawdą a to, że ktoś tak napisał? no cóż następny który lubi podpuszczać i bałamucić ludzi.

Jeżeli chodzi o dom z użytkowym poddaszem to rozprowadzenie rur do prawie każdego pomieszczenia wraz anemostatami jest takie samo jak postawienie jednego-dwóch kominów wentylacyjnych i to jeszcze w tych latach gdzie był szał cenowy na materiały budowlane.

Porównując domek parterowy to już nie ma co porównywać bo WM wyjdzie drożej od grawitacyjnej. I mała uwaga co do cen, komin wentylacyjny murarz wymuruje w cenie domu, nie trzeba nic dopłacać, natomiast za ułożenie rur do WM już trzeba fachowcowi dodatkowo zapłacić.

 

Ale, że co nie jest prawda? 

W moim przypadku koszt WM z reku :

 

"-rekuperator ok.4000zł
-kanały termoflex fi 125mm 80mb-1000zł
-kanały termoflex fi 150mm 20mb-220zł
-2*skrzynki 125-5*125-150zł
-2*trójnik Y 3*125-40zł
-2*trójnik 45 125/100-60zł
-przepustnica GWC 150-120zł
-2*redukcja 150/125-36zł
-cybanty-80zł
-taśma-40zł
-robocizna-0zł
Suma za WM z reku=5746zł
Do tego trzeba doliczyć jeszcze 13szt anemostatów i kratkę czerpni i wyrzutni"

 

Rozkładanie kanałów, SAMEMU , zajęło mi dwie soboty.Wsadzic jedną końcówkę kanałuna końcówkę skrzynki i przykrecic ją cybantem za pomocą śrubokręta a drugą wypuścić do pomieszczenia to myślę, że każdy potrafi... 

 

DSCN4041.jpg

DSCN4038.jpg

Arturek Wil

Arturek Wil

12 godzin temu, mhtyl napisał:

W życiu nie jest i nie było to prawdą a to, że ktoś tak napisał? no cóż następny który lubi podpuszczać i bałamucić ludzi.

Jeżeli chodzi o dom z użytkowym poddaszem to rozprowadzenie rur do prawie każdego pomieszczenia wraz anemostatami jest takie samo jak postawienie jednego-dwóch kominów wentylacyjnych i to jeszcze w tych latach gdzie był szał cenowy na materiały budowlane.

Porównując domek parterowy to już nie ma co porównywać bo WM wyjdzie drożej od grawitacyjnej. I mała uwaga co do cen, komin wentylacyjny murarz wymuruje w cenie domu, nie trzeba nic dopłacać, natomiast za ułożenie rur do WM już trzeba fachowcowi dodatkowo zapłacić.

 

Ale, że co nie jest prawda? 

W moim przypadku koszt WM z reku :

 

"-rekuperator ok.4000zł
-kanały termoflex fi 125mm 80mb-1000zł
-kanały termoflex fi 150mm 20mb-220zł
-2*skrzynki 125-5*125-150zł
-2*trójnik Y 3*125-40zł
-2*trójnik 45 125/100-60zł
-przepustnica GWC 150-120zł
-2*redukcja 150/125-36zł
-cybanty-80zł
-taśma-40zł
-robocizna-0zł
Suma za WM z reku=5746zł
Do tego trzeba doliczyć jeszcze 13szt anemostatów i kratkę czerpni i wyrzutni"

 

Rozkładanie kanałów, SAMEMU , zajęło mi dwie soboty.Wsadzic kanał na końcówkę skrzynki i przykrecic ją cybantem za pomocą śrubokręta to myślę, że każdy potrafi... 

 

DSCN4041.jpg

Arturek Wil

Arturek Wil

12 godzin temu, mhtyl napisał:

W życiu nie jest i nie było to prawdą a to, że ktoś tak napisał? no cóż następny który lubi podpuszczać i bałamucić ludzi.

Jeżeli chodzi o dom z użytkowym poddaszem to rozprowadzenie rur do prawie każdego pomieszczenia wraz anemostatami jest takie samo jak postawienie jednego-dwóch kominów wentylacyjnych i to jeszcze w tych latach gdzie był szał cenowy na materiały budowlane.

Porównując domek parterowy to już nie ma co porównywać bo WM wyjdzie drożej od grawitacyjnej. I mała uwaga co do cen, komin wentylacyjny murarz wymuruje w cenie domu, nie trzeba nic dopłacać, natomiast za ułożenie rur do WM już trzeba fachowcowi dodatkowo zapłacić.

 

Ale, że co nie jest prawda? 

W moim przypadku koszt WM z reku :

 

"-rekuperator ok.4000zł
-kanały termoflex fi 125mm 80mb-1000zł
-kanały termoflex fi 150mm 20mb-220zł
-2*skrzynki 125-5*125-150zł
-2*trójnik Y 3*125-40zł
-2*trójnik 45 125/100-60zł
-przepustnica GWC 150-120zł
-2*redukcja 150/125-36zł
-cybanty-80zł
-taśma-40zł
-robocizna-0zł
Suma za WM z reku=5746zł
Do tego trzeba doliczyć jeszcze 13szt anemostatów i kratkę czerpni i wyrzutni"

 

Rozkładanie kanałów, SAMEMU , zajęło mi dwie soboty.

 

DSCN4041.jpg

Arturek Wil

Arturek Wil

12 godzin temu, mhtyl napisał:

W życiu nie jest i nie było to prawdą a to, że ktoś tak napisał? no cóż następny który lubi podpuszczać i bałamucić ludzi.

Jeżeli chodzi o dom z użytkowym poddaszem to rozprowadzenie rur do prawie każdego pomieszczenia wraz anemostatami jest takie samo jak postawienie jednego-dwóch kominów wentylacyjnych i to jeszcze w tych latach gdzie był szał cenowy na materiały budowlane.

Porównując domek parterowy to już nie ma co porównywać bo WM wyjdzie drożej od grawitacyjnej. I mała uwaga co do cen, komin wentylacyjny murarz wymuruje w cenie domu, nie trzeba nic dopłacać, natomiast za ułożenie rur do WM już trzeba fachowcowi dodatkowo zapłacić.

 

Ale, że co nie jest prawda? 

W moim przypadku koszt WM z reku :

 

"-rekuperator ok.4000zł
-kanały termoflex fi 125mm 80mb-1000zł
-kanały termoflex fi 150mm 20mb-220zł
-2*skrzynki 125-5*125-150zł
-2*trójnik Y 3*125-40zł
-2*trójnik 45 125/100-60zł
-przepustnica GWC 150-120zł
-2*redukcja 150/125-36zł
-cybanty-80zł
-taśma-40zł
-robocizna-0zł
Suma za WM z reku=5746zł
Do tego trzeba doliczyć jeszcze 13szt anemostatów i kratkę czerpni i wyrzutni"

 

Rozkładanie kanałów, SAMEMU , zajęło mi dwie soboty.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...