Skocz do zawartości

ściany z keramzytobetonu


Gość

Recommended Posts

Napisano
Czy budując sciany z keramzytobetonu zawsze trzeba stosować zbrojenie w co drugiej lub co trzeciej spoinie?
Gość Redakcja__
Napisano
Konieczność ułożenia zbrojenia w spoinach poziomych zależy nie od materiału z jakiego budowana jest ściana, ale od jej grubości i powierzchni swobodnej (ograniczonej stropem, ścianami wewnętrznymi, szerokością). W domach jednorodzinnych sciany o grubości powyżej 24 cm z reguły nie wymagają układania zbrojenia. Takiego zbrojenia mogą natomiast wymagać ściany piwnic narażone na parcie boczne gruntu.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Odpowiadając na pytanie Pana Mariusza z Chorzowa mogę napisać, że nie.
W systemie GISOTON, który na forum Budujemy Dom był już przedstawiany, nie trzeba stosować zbrojenia ścian aż do czterech kondygnacji.
Jedynie jeśli są to ściany piwnic obsypane ziemią to stosuje się dozbrojenie konstrukcyjne.
Kolejność i łatwość budowania w systemie ścian GISOTON jest bardzo prosta:
- pierwszą warstwę pustaków układa się na fundamencie na zaprawie dokładnie poziomując i dosuwając pustaki
- wszystkie następne warstwy (do wysokości jednej kondygnacji) układa się na sucho, bez żadnej zaprawy, ani zbrojenia- jak klocki LEGO
- całą kondygnację przykrywa się stropem, np.: filigran, gęstożebrowy lub wylewany
- po ułożeniu stropu i odpowiednim jego dozbrojeniu (wieniec itp.) ściany wraz ze stropem zalewa się betonem B25 z kruszywem okrągłym i plastyfikatorem.
Plastyfikator jest potrzebny w zamian za wibrowanie, które jest tu nie możliwe.
Można tylko rydlować ściany.
Beton do ścian wlewa się z pompy, ale nie bezpośrednio do pustaków tylko na strop
skąd spływa on do ścian.
TYCH ŚCIAN NIE TRZEBA DOCIEPLAĆ!
Więcej informacji pod adresem: www.gisoton.pl

Mgr inż. Ewa Duchewicz

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...