Skocz do zawartości

Kocioł elektryczny EKCO.LN2p-4kw


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam podłogówkę położoną na całym parterze czyli 80m2. Chcę założyć kocioł elektryczny EKCO.LN2p 4kw mocy który będzie obsługiwał tylko tą podłogówkę i nic więcej. Rurki ogrzewania podłogowego nie pamiętam co ile cm są od siebie oddalone ale chyba co 13 cm około. Nie wiem ile litrów wody się mięsci w podłogówce. I dlatego mam pytanie czy ten kocioł wystarczy do podgrzania podłogówki do temperatury 35 stopni ? I czy oprucz tego kotła trzeba będzie montować jakieś naczynie wzbiorcze? (sam kocioł ma w sobie naczynie wzbiorcze 6litrowe ale czy to wystarczy?). Dziękuję za odpowiedzi:)
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam. Mam podłogówkę położoną na całym parterze czyli 80m2. Chcę założyć kocioł elektryczny EKCO.LN2p 4kw mocy który będzie obsługiwał tylko tą podłogówkę i nic więcej. Rurki ogrzewania podłogowego nie pamiętam co ile cm są od siebie oddalone ale chyba co 13 cm około. Nie wiem ile litrów wody się mięsci w podłogówce. I dlatego mam pytanie czy ten kocioł wystarczy do podgrzania podłogówki do temperatury 35 stopni ? I czy oprucz tego kotła trzeba będzie montować jakieś naczynie wzbiorcze? (sam kocioł ma w sobie naczynie wzbiorcze 6litrowe ale czy to wystarczy?). Dziękuję za odpowiedzi:)


Podpinasz tego Kospela bezpośrednio pod rozdzialacz podłogówki bez żadnych dodatkowych osprzętów i cieszysz się ciepłem w domu.
W nowym domu temp.zasilania 35st.C będzie jedynie przy bardzo mocnych mrozach,raczej spodziewaj się,że 26-30st.C styknie. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Bo na jakimś filmie o tym kotle usłyszałem że jeśli tej wody do ogrzania jest więcej niż 60 litrów to trzeba dodatkowe większe naczynie wzbiorcze doinstalować a w mojej podłogówce nie wiem ile litrów może być ze 120 ? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Z drugiej strony taki kocioł będzie ciągle utrzymywał temperaturę jaką mu zadam np. 30 stopni więc nie powinien się chyba zrobić jakiś niekontrolowany wzrost ciśnienia to może dodatkowe naczynie wzbiorcze niepotrzebne jednak ? Edytowano przez belik1622 (zobacz historię edycji)
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Bo na jakimś filmie o tym kotle usłyszałem że jeśli tej wody do ogrzania jest więcej niż 60 litrów to trzeba dodatkowe większe naczynie wzbiorcze doinstalować a w mojej podłogówce nie wiem ile litrów może być ze 120 ? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Z drugiej strony taki kocioł będzie ciągle utrzymywał temperaturę jaką mu zadam np. 30 stopni więc nie powinien się chyba zrobić jakiś niekontrolowany wzrost ciśnienia to może dodatkowe naczynie wzbiorcze niepotrzebne jednak ?


Sądzę,że ten film dotyczył kwestii cwu.Nie wiem,nie widziałem go ale tenże Kospel podpiety bezpośrednio pod rozdzielacz podłogówki nie potrzebuje naczynia wzbiorczego żadnego.
  • 6 miesiące temu...
Napisano

Mam pewne wątpliwości, ponieważ hydraulik wspominał, że oddzielne układy grzewcze trzeba odpowiednio zabezpieczać i zapewnić odpowiednie ciśnienie w układzie.

Napisano

Instalator miał oczywiście rację. Każdy układ grzewczy należy zabezpieczyć przed wzrostem ciśnienia w instalacji c.o. W instalacji zamkniętej, przy ogrzewaniu grzejnikowym pojemność przeponowego naczynia wzbiorczego powinna wynosić orientacyjnie ok. 10% wody w całym układzie. Przy ogrzewaniu podłogowym orientacyjnie będzie to 5% zładu wody. Naczynie przeponowe, które znajduje się w kotłach EKCO.LN2, czy EKCO.MN2 wystarcza więc orientacyjnie do instalacji o pojemności 60 litrów przy ogrzewaniu grzejnikowym i ok. 120 litrów przy ogrzewaniu podłogowym.

Napisano (edytowany)

A jak mam sprawdzić ilość wody w poszczególnych układach, żeby mieć pewność, że naczynia przeponowe mają odpowiednią pojemność? Czy można zamontować dodatkowe naczynia przeponowe?

Edytowano przez Mati_88 (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dane dotyczące pojemności naczynia przeponowego jakie powinno znaleźć się w instalacji powinny znajdować się w projekcie instalacji. Można również obliczyć pojemność wodną instalacji. Do tego jednak potrzebne są dane. Jeżeli rozmawiamy o ogrzewaniu podłogowym i znamy długość zastosowanych rur to wystarczy sprawdzić jaka jest pojemność metra rury. Jeżeli nie znamy długości to pozostaje nam szacowanie na podstawie informacji od instalatora, który instalację wykonywał. W przypadku instalacji grzejnikowej można szacować na podstawie pojemności wodnych zastosowanych grzejników konkretnego producenta i ich ilości.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...