Skocz do zawartości

Jak mocować styropapę?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

Styropapę możemy mocować na 2 sposoby - za pomocą łączników mechanicznych lub na dedykowany klej (opcjonalnie bitumiczne masy klejowe). W strefach narażonych na podwiewanie wiatrem (np. strefy narożne), należy dodatkowo zastosować łączniki mechaniczne.
Bez względu na sposób mocowania, bardzo ważnym etapem przed przystąpieniem do układania Styropapy jest właściwe przygotowanie podłoża. Musi ono zostać bardzo dobrze oczyszczone z brudu oraz starych nierówności. Przed mocowaniem mechanicznym Styropapy należy rozprowadzić/ułożyć warstwę paroizolacyjną. Może być ona wykonana ze specjalnych membran bitumicznych lub folii polietylenowej.
Przed montażem Styropapy na klej stare pokrycie trzeba dobrze zagruntować roztworem bitumicznym a następnie odczekać do wyschnięcia naniesionej powłoki.
Więcej informacji zawartych jest w instrukcji. Zapraszam do lektury.

Namawiam też do zlecenia prac wykwalifikowanej ekipie. Edytowano przez Eksperci Arbet (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To jakiś styl azjatycki? Bo był Vietkong, Hongkong, a teraz to... Znowu jakieś Feng Shui?
    • To jedna z najwygodniejszych stron internetowych poświęconych wypoczynkowi, która idealnie działa na smartfonie. Pod linkiem gokong  ; znajdziesz wysokiej jakości usługi i szeroki wybór rozrywek na każdy gust. Podoba mi się, że wszystko jest tu proste, zrozumiałe i bez ukrytych warunków.
    • Nie wiem jak z jakością tej kamery termowizyjnej, bo pożyczona od kolegi, nieprofesjonalna - jakiś chińczyk z aliexpress. Natomiast podczas oglądania podłogi to też zależało jak trzymałem kamerę. Nie wiem czy dobrze wszystko wyłapała. Inna sprawa że płyta przy tej rurce została też przycięta, aby rura była bliżej ściany. Może przy samej ścianie jakoś tego nie wychwyciło, natomiast sprawdziłem jeszcze raz pirometrem temperatury w tym obszarze i podłoga jest cieplejsza w tym miejscu, a różnica temperatury pomiędzy rurą poprzeczną a łukiem to max 1*C.   Może trzeba było tak zrobić. Ale skoro sam Sander w swoich materiałach podaje że można położyć jeszcze suchy jastrych i jako przykład podaje Fermacella, to uznaliśmy to za lepsze wyjście w kontekście w kontekście układania różnych typów okładzin w różnych pomieszczeniach - np. kafle w łazience, kuchni, korytarzu. A gdybyśmy chcieli kiedyś zmienić kafle czy była potrzeba ich wymiany, to łatwiej będzie to zrobić z jastrychu niż bezpośrednio z płyt Sander bez uszkadzania ich. Oczywiście wtedy jastrych też jest praktycznie do wymiany, ale styropian i rurki zostają nienaruszone. Jakiś późniejszy remont bez jastrychu, to praktycznie wymiana całej podłogi z warstwą ogrzewania. Więc robiąc tą podłogę wydawało nam się to dobrym pomysłem, zwłaszcza że takie rozwiązanie funkcjonuje w materiałach promocyjnych producenta.
    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...