Skocz do zawartości

Podłoże pod płytki gresowe na zewnętrzne schody


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam, mam wylane schody na zewnątrz (beton z betoniarni). Do futryny drzwi było zostawione pod kamień 4 cm. Obecnie mają być na nich płytki gresowe w formacie 120*60. Problem tkwi czym je podrównać ponieważ 4 cm to za dużo pod płytkę, która ma 1 cm (musiało by być 3 cm kleju). Zrobić to klejem do płytek wielkoformatowych czy też 2 cm zaprawy cementowej wyrównującej i dopiero klej i płytka gresowa.
Link do komentarza
Witam,

Oba wymienione przez Pana rozwiązania są dosyć często stosowne. Wyrównywanie podłoża klejem nie jest jednak rozwiązaniem systemowym. Kleje do okładzin są jednak najczęściej zaprawami cienkowarstwowymi zalecanymi jedynie do przyklejania płytek do podłoża na warstwie o grubości od 2 do 6 mm. Wyjątkiem są zaprawy klejowe średniowarstwowe lub grubowarstwowe, które umożliwiają jednoczesne wyrównywanie podłoża i przyklejanie okładzin (np. klej ALPOL AK 517 klasy C2FES1 o zakresie stosowania 3-20 mm).

Zaletą klejów upłynnionych jest dodatkowo eliminowanie pustek powietrznych pod płytką, co zapewnia maksymalną przyczepność płytki do podłoża oraz uniemożliwia penetracje wodzie (szczególnie nie wskazaną przy przyklejaniu okładzin na zewnątrz). Jeśli jednak zdecydowałby się Pan na wcześniejsze wyrównywanie podłoża zaprawą klejową to powinno być ono wykonane odpowiednio wcześniej, aby przed przyklejeniem płytek klej dobrze związał. Nie można przy tym dopuścić do przesuszenia kleju przed jego związaniem. Do wyrównywania podłoży pod okładziny zalecane są najczęściej zaprawy wyrównujące, które posiadają znacznie szerszy zakres stosowania (np. ALPOL AZ 135 o zakresie stosowania 3-50 mm) oraz często nadają się również do profilowania spadków i wykonywania warstw dociskowych. Oczywiście podłoże w każdym przypadku powinno być przygotowane zgodnie zaleceniami producenta wyrobu, który ma być stosowany.

Absolutnie odradzam natomiast przyklejanie na schodach zewnętrznych płytek wielkoformatowych, czyli okładzin o wymiarze przekraczającym 30 x 30 cm. Zastosowanie płytek wielkoformatowych stwarza bardzo wysokie prawdopodobieństwo powstania usterek w warstwie okładzinowej w szczególności odspojeń (spowodowane jest to znacznymi różnicami temperatur, które będą występować w trakcie eksploatacji okładzin, ich dużą rozszerzalnością termiczną i naprężeniami powstającymi z tego tytułu).

Zalecane jest natomiast wykonanie dylatacji (gdy powierzchnia bez dylatacji jest większa od 6 m.kw. lub stosunek jej długości do szerokości przekracza 4:1) oraz wykonanie hydroizolacji podpłytowej i połączenie jej z wcześniej wykonaną izolacją fundamentu schodów.

Pozdrawiam

Jarosław Pacierz
Menadżer Produktu Edytowano przez Eksperci Alpol Gips (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...