Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Ja płaciłem:
- robocizna 55zł za m2 (194m2) - i tak jak się umówiłem z ekipą tak wzięli 55*194
- materiały 18000 + drewno na więźbę (ale tego już dokładnie nie pamiętam)

województwo świętokrzyskie dane z 2013r z tym, że większość fachmanów wołała wtedy od 75 do 85 za metr2

A cha, nie napisałem: dachówka betonowa
Napisano
Chcesz aby Ci tu wróżyli z fus.
Nie podałeś okolicy gdzie ten dach ma powstać, jaki ten dach ma spadek, ile kominów, ile okien dachowych, czy krokwie mają być heblowane a końcówki frezowane itd
Sam nie wiesz jaki ten dach jest a chcesz aby ktoś Ci napisał ile będzie kosztował, sorki ale bądź poważny jak chcesz aby Cię tu traktowali poważnie.
Napisano
  Cytat

Jak w temacie - znajomy pyta, jakie mogą być przybliżone koszty wykonania dachu. Ma ktoś jakieś świeże dane?

Rozwiń  

u mnie 10 tysięcy
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Dach czterospadowy 230m2,dachówka ceramiczna angobowana z rynnami 18tys.zł,robocizna 14tys.zł,więźba 8m3 ok.5tys.zł,pierdoły,gwoździe,kątowniki itp.1tys.zł+2 wyłazy dachowe jakieś 0,6tys.zł i folia paroizolacyjna ok.0,5tys.zł.
Koszt 1m2=165zł

Budowa 2013r Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
  • 8 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Dach czterospadowy 230m2,dachówka ceramiczna angobowana z rynnami 18tys.zł,robocizna 14tys.zł,więźba 8m3 ok.5tys.zł,pierdoły,gwoździe,kątowniki itp.1tys.zł+2 wyłazy dachowe jakieś 0,6tys.zł i folia paroizolacyjna ok.0,5tys.zł.
Koszt 1m2=165zł

Budowa 2013r

Rozwiń  

 


Wydaje mi się to dosyć dużo, ale może takie są ceny... zresztą nie jestem ekspertem. Zastanawiam się natomiast czy lepiej wybrać dachówkę ceramiczną czy cementową? A może lepsza byłaby blachodachówka? Pozdrawiam!

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
to różnie, zależy czego oczekujesz czy ma byc dach stromy czy płaski, dzisiaj sporo osob robi tez dachy zielone vo wg mnie jest fajnym rozwiazaniem. Bauder robi takie zielone dachy, roślinność jest blisko, mozna sobie zrobic wyjscie na dach i posiedziec na trawce
Napisano
  Cytat

!0 tysięcy? TO chyba na garażu:)

Rozwiń  

Za 0 tysięcy to nawet na garażu nie położysz.
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Jesli dach dwuspadowy  to jeszcze kwestia jaka dachówka zostanie użyta. Jeśli jakaś płaska montowana z przesunięciem, to trzeba liczyć dodatkowo dachówki połówkowe i elementy szczytowe, lub dachówki skrajne, co mocno podniesie koszt. Można też wykonać obróbki szczytów z blachy.  Następnie kwestia samego materiału.. czy wybierze się ten za 30zł za m2 czy ten za 90zł.  Pozostaje jeszcze kwestia czy dach będzie miał pełne deskowanie,  papę, czy może membranę dachową. WYkonastwo też ma widełki cenowe. Także dach może wyjść 25k zł, albo 95k zł. 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Dnia 5.05.2017 o 08:19, martor napisał:

Jesli dach dwuspadowy  to jeszcze kwestia jaka dachówka zostanie użyta. Jeśli jakaś płaska montowana z przesunięciem, to trzeba liczyć dodatkowo dachówki połówkowe i elementy szczytowe, lub dachówki skrajne, co mocno podniesie koszt. Można też wykonać obróbki szczytów z blachy.  Następnie kwestia samego materiału.. czy wybierze się ten za 30zł za m2 czy ten za 90zł.  Pozostaje jeszcze kwestia czy dach będzie miał pełne deskowanie,  papę, czy może membranę dachową. WYkonastwo też ma widełki cenowe. Także dach może wyjść 25k zł, albo 95k zł. 

Rozwiń  

Wkurzają mnie takie odpowiedzi. Oczywistym jest, że chodziło mi o przybliżony koszt wykonania dachu. Jak ktoś ma ochotę to może sobie położyć nawet złoto na chałupie, ale jednak normą to nie jest:)

Napisano

To prawda, ale nawet wybierając ten sam rodzaj pokrycia, można zapłacić zupełnie inną cenę. Bez problemu znajdziemy dachówkę ceramiczną za 30-40 zł/m kw., ale i za dwukrotnie więcej. Te ręcznie formowane kosztują nawet ponad 200 zł/m kw. Podobne różnice występują w przypadku blachy dachowej. Oczywiście pokrycie to nie jedyny element kosztorysu dachu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...