Skocz do zawartości

Ogrodzenie działki problem z pasem chodnika


Recommended Posts

Napisano
Witam

Mam taki problem. Moja działka znajduje się przy drodze gminnej (typowa wieś). W roku 2014 gmina zrobiła nowy asfalt i kostkę brukową bez obmiaru geodezyjnego. Ja w roku 2015 (kwiecień) zrobiłem odnowienie geodezyjne granic w 100% formalne. Mam zatwierdzone granice działki, tylko że stałem się właścicielem połowy (czyli 1m szer) kostki brukowej wzdłuż całej posesji (28m szer.). Chciałbym na wiosnę wygrodzić swoją działkę. Zgodnie z prawem nie muszę tego zgłaszać (siatka o wys 1.5m, słupki 2m). Tylko co powinienem zrobić z tą kostką - czy zagrodzić i tyle. Czy powinienem coś zgłosić gminie ? Jak powinienem to załatwić zgodnie z prawem.

Z góry dziękuję za wszelkie porady.

ps.
Byłem w gminie o tym raz porozmawiać to chcieli ode mnie udokumentowanie sprawy itd. Wg mnie to trochę strata czasu, bo dostali wezwanie od geodety podczas odnawiania granic więc prawnie wiem dokąd jest moja działka.

Napisano
Od drogi jeżeli chcesz się ogradzać musisz zgłosić, no chyba że coś się zmieniło i nie trzeba.
Napisano
jakaś podpowiedź jak się nazywał poprzedni temat icon_biggrin.gif (bo nie mogę wyszukać go ani namierzyć).

Co do zgłoszenia, wg przepisów z czerwca tego roku jak dobrze rozumiem poniżej 2,2m wys. ogrodzenia nie muszę nic zgłaszać.
Napisano
Cytat

Co do zgłoszenia, wg przepisów z czerwca tego roku jak dobrze rozumiem poniżej 2,2m wys. ogrodzenia nie muszę nic zgłaszać.


Nie chodzi o wysokość ogrodzenia tylko o lokalizację. Od sąsiadów nie musisz a od drogi musisz.
Napisano
Nowe przyszło icon_lol.gif - do wys.2,2m nie trzeba nawet zgłaszać, bez względu czy przy drodze (publicznej) czy też nie.

Powyżej 2,2m trzeba zgłaszać budowę każdego ogrodzenia.
Napisano
Cytat

Od drogi jeżeli chcesz się ogradzać musisz zgłosić, no chyba że coś się zmieniło i nie trzeba.




Cytat

Nowe przyszło icon_lol.gif - do wys.2,2m nie trzeba nawet zgłaszać, bez względu czy przy drodze (publicznej) czy też nie.

Powyżej 2,2m trzeba zgłaszać budowę każdego ogrodzenia.


Ale przecież zaznaczyłem, że chyba się zmieniło. Ja jeszcze żyje starym icon_biggrin.gif
Ale w starym też było, że powyżej 2,2 m trzeba było zgłaszać, czyż nie?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...