Skocz do zawartości

ocieplenie, drenaz, studnia


Recommended Posts

Napisano
jestem dumna wlascicielka starego domu, czesc prac remontowych juz zostalo wykonanych, w zwiazku z pozostalymi mam kilka pytan
1) sciany maja grubosc ok50cm, sa z cegly, czym ocieplic welna czy styropianem? jakiej min grubosci?czy od samego dolu?(podloga zaczyna sie ok 1m od gruntu, ponizej piwnica)
2) w piwnicy sa wilgotne sciany, nie ma drenazu opaskowego, w piwnicy jest studzienka w której podczas roztopów zbiera sie woda, zamontowalismy tam pompe, skad wiadomo czy mozna zrobic drenaz opaskowy?
czy drenaz to najlepsze wyjscie?
3) wode mamy ze studni, jest ona chyba dosyc plytka ok 5 kregow, jak sprawdzic czy wody z niej wystarczy dla nas, kogo wolac do pomocy icon_smile.gif

dodatkowo jezeli znacie dobrych fachowców w powyzszych tematach z okolicy gliwic, prosze podajcie namiary. z gory za wszystko dziekuje icon_biggrin.gif
Napisano
Zdecydowenie wełna w stelażu z hydroizolacją od środka. ocieplenie na zewnątrz nic nie da. ciepło do styrpianu zewnetrznego nie dotrze! Pozatym masz teraz zapewne sterowalne ogrzewanie, więc pół metra ściany do nagrzania + fundament i grunt to skuteczne zaprzeczenie w/w sterowalności.
Co do piwnicy ... radziłbym od wewnątrz "basenik " z foli kubełkowej od środka np. ISOLA.
Napisano
Ściany z cegły są z reguły wilgotne wewnątrz, zwłaszcza wtedy gdy dom był niedostatecznie ogrzewany. Ułożenie ocieplenia ze styropianu uniemożliwi ich wysychanie i wilgoć będzie wnikać do wewnątrz. Lepiej ocieplić więc je wełną o grubości 10 - 12 cm i pokryć tynkiem mineralnym.
Mokre ściany piwnicy świadczą o braku izolacji pionowej , Trzeba też sprawdzić czy woda nie jest podciągana kapilarnie wyżej (brak lub uszkodzenie izolacji poziomej) co będzie skutkowało zawilgoceniem ścian nadziemia. Miarodajne będzie pobranie próbek z wnętrza ściany i zbadanie ich wilgotności. Przy układaniu izolacji pionowej ścian piwnicy konieczne jest ich odkopanie, zatem jednocześnie można zrobić drenaż opaskowy.
Wydajność studni łatwo sprawdzić czerpiąc wodę pompą bez przerwy przez ok. 0,5 h. Jeśli lustro wody wyraźnie się nie obniży można przyjąć, zapewni ona dostateczną ilość wody na potrzeby domu
Napisano
dzikuje za wszystkie porady, w dalszym ciagu jednak mam watpliwosci co do materialu do ocieplenia, sciany w domu nie sa wilogne, ocieplenie od wewnatrz nie wchodzi w gre, dom w zimie dobrze sie nagrzewa, w artykulach przeczytalam iz generalna zasada jest taka ze sciany z cegly ociepla sie styropianem, slyszalam takze od wykonawcy ze welna sprzedawana w Polsce jest za malo ubita, prosze wiec jeszcze raz o odpowiedz: welna czy styropian icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

welna czy styropian icon_rolleyes.gif



Zależy do czego. Najczęściej stosuje się polistyren ekspandowany (styropian) lub ekstrudowany (cięższy i gęstszy) oraz wełnę mineralną (skalną lub szklaną). Styropian jest tańszy, lżejszy, nie nasiąka wodą. Ale też nie przepuszcza pary i nie jest odporny na ogień, a także zanika „w sąsiedztwie” materiałów bitumicznych. Wełna jest droższa, cięższa, odporna na ogień i „oddycha”, czyli jest paroprzepuszczalna, ale też nasiąka wodą. W praktyce dobrze sprawdza się prosta zasada – w konstrukcjach murowanych stosujemy styropian, natomiast drewno lepiej termoizolować wełną. Zatem w trójwarstwowych i dwuwarstwowych ścianach murowanych najczęściej stosuje się warstwę ocieplenia ze styropianem, natomiast w drewnianych ścianach szkieletowych (kanadyjczyk) wełnę mineralną. Są oczywiście wyjątki. Ścianę murowaną z betonu komórkowego lepiej ocieplić wełną, gdyż umożliwi to odparowanie wilgoci z tego bardzo nasiąkliwego materiału. Do ocieplenia połaci dachowych stosuje się prawie wyłącznie wełnę – w tym zastosowaniu jej cenną zaletą jest też elastyczność, czyli łatwość ścisłego wciśnięcia między krokwie. Natomiast do termoizolacji w podłogach i stropach idealnie nadaje się styropian (polistyren ekstrudowany dla dużych obciążeń).

Artykuł Jaki materiał wybrać do termoizolacji?
Napisano
"Ocieplenie od wewnątrz nie wchodzi w grę"... Innej metoty tak naprawdę to nie ma , mimo zapewnień Redakcji.
Pokolei
Stare domy z 50cm murem miały w założeniach projektantów i budowniczych, ogrzewanie z węglowej, bez automatyki kotłowni, czy z węglowych pieców, miały też zupełnie nieszczelne okna, wymurowane solidne kanały wentylacyjne w każdym pomieszczeniu, oraz instytucję strychu, by była wystarczająca różnica wysokości między wlotem powietrza oknem a wyrzutnią na dachu. Gruba ściana w takim budownictwie stanowiła elment pseudoautomatyki, przy nadprodukcji ciepła odbierała nadmiar i stabilizowała temperaturę.
Bardzo niska wilgotność, spowodowana zbyt silną wentylacja, nie sprzyjała zawilgoceniu ścian.
Ale teraz.....!!! sterowalne ogrzewanie z termozaworami i automatyką na kotle , powodują, że nadprodukcja ciepła nie występuje, jest 22st. ogrzewanie się wył. W takim układzie ściana na fundamencie , będzie zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej i przestaje być jak dotychczas akumulatorem a staje się wyłącznie notorycznym odbiornikiem!! Jeżeli teraz jeszcze dołożymy do ogrzewania sterowanie czsowe w ciągu doby... to 50 cm ściany doskonale mam to uniemożliwi.
Ale teraz....! mamy wymienione okna, a więc i większą w domu wilgotność. Wieksza wilgotność względna to już ogromne ryzyko, zawilgocenia ściany, a po dołożeniu ocieplenia na zewnątrz (takie ocieplenie obniża temperaturę tynku zewnętrznego) to pewność że ściana będzie mokra.
Redakcja co prawda pisze , że wełna umożliwi wyjście tej wilgoci, ALE ŻEBY WILGOĆ MOGŁA WYJŚĆ TO NAJPIERW MUSI WEJŚĆ, A MOKRA PRZEGRODA TERMICZNA ..... lepiej nie pisać.
Myszo i Redakcjo - wilgoć w ocieplanej ścianie kumuluje się całą zimę a wyjść może dopiero latem! A nawet 4% zawilgocenia to 50 % izolacyjności.
Przy sterowalnych systemach ogrzewania i minimum 40%wilgotności względnej musi być wełna z folią od środka (jak w dachu). "Oddychająca" przegroda to mokra przegroda, "oddychanie " zostawmy skutecznej wentylacji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...