Skocz do zawartości

ocieplenie, drenaz, studnia


Recommended Posts

Napisano
jestem dumna wlascicielka starego domu, czesc prac remontowych juz zostalo wykonanych, w zwiazku z pozostalymi mam kilka pytan
1) sciany maja grubosc ok50cm, sa z cegly, czym ocieplic welna czy styropianem? jakiej min grubosci?czy od samego dolu?(podloga zaczyna sie ok 1m od gruntu, ponizej piwnica)
2) w piwnicy sa wilgotne sciany, nie ma drenazu opaskowego, w piwnicy jest studzienka w której podczas roztopów zbiera sie woda, zamontowalismy tam pompe, skad wiadomo czy mozna zrobic drenaz opaskowy?
czy drenaz to najlepsze wyjscie?
3) wode mamy ze studni, jest ona chyba dosyc plytka ok 5 kregow, jak sprawdzic czy wody z niej wystarczy dla nas, kogo wolac do pomocy icon_smile.gif

dodatkowo jezeli znacie dobrych fachowców w powyzszych tematach z okolicy gliwic, prosze podajcie namiary. z gory za wszystko dziekuje icon_biggrin.gif
Napisano
Zdecydowenie wełna w stelażu z hydroizolacją od środka. ocieplenie na zewnątrz nic nie da. ciepło do styrpianu zewnetrznego nie dotrze! Pozatym masz teraz zapewne sterowalne ogrzewanie, więc pół metra ściany do nagrzania + fundament i grunt to skuteczne zaprzeczenie w/w sterowalności.
Co do piwnicy ... radziłbym od wewnątrz "basenik " z foli kubełkowej od środka np. ISOLA.
Napisano
Ściany z cegły są z reguły wilgotne wewnątrz, zwłaszcza wtedy gdy dom był niedostatecznie ogrzewany. Ułożenie ocieplenia ze styropianu uniemożliwi ich wysychanie i wilgoć będzie wnikać do wewnątrz. Lepiej ocieplić więc je wełną o grubości 10 - 12 cm i pokryć tynkiem mineralnym.
Mokre ściany piwnicy świadczą o braku izolacji pionowej , Trzeba też sprawdzić czy woda nie jest podciągana kapilarnie wyżej (brak lub uszkodzenie izolacji poziomej) co będzie skutkowało zawilgoceniem ścian nadziemia. Miarodajne będzie pobranie próbek z wnętrza ściany i zbadanie ich wilgotności. Przy układaniu izolacji pionowej ścian piwnicy konieczne jest ich odkopanie, zatem jednocześnie można zrobić drenaż opaskowy.
Wydajność studni łatwo sprawdzić czerpiąc wodę pompą bez przerwy przez ok. 0,5 h. Jeśli lustro wody wyraźnie się nie obniży można przyjąć, zapewni ona dostateczną ilość wody na potrzeby domu
Napisano
dzikuje za wszystkie porady, w dalszym ciagu jednak mam watpliwosci co do materialu do ocieplenia, sciany w domu nie sa wilogne, ocieplenie od wewnatrz nie wchodzi w gre, dom w zimie dobrze sie nagrzewa, w artykulach przeczytalam iz generalna zasada jest taka ze sciany z cegly ociepla sie styropianem, slyszalam takze od wykonawcy ze welna sprzedawana w Polsce jest za malo ubita, prosze wiec jeszcze raz o odpowiedz: welna czy styropian icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

welna czy styropian icon_rolleyes.gif



Zależy do czego. Najczęściej stosuje się polistyren ekspandowany (styropian) lub ekstrudowany (cięższy i gęstszy) oraz wełnę mineralną (skalną lub szklaną). Styropian jest tańszy, lżejszy, nie nasiąka wodą. Ale też nie przepuszcza pary i nie jest odporny na ogień, a także zanika „w sąsiedztwie” materiałów bitumicznych. Wełna jest droższa, cięższa, odporna na ogień i „oddycha”, czyli jest paroprzepuszczalna, ale też nasiąka wodą. W praktyce dobrze sprawdza się prosta zasada – w konstrukcjach murowanych stosujemy styropian, natomiast drewno lepiej termoizolować wełną. Zatem w trójwarstwowych i dwuwarstwowych ścianach murowanych najczęściej stosuje się warstwę ocieplenia ze styropianem, natomiast w drewnianych ścianach szkieletowych (kanadyjczyk) wełnę mineralną. Są oczywiście wyjątki. Ścianę murowaną z betonu komórkowego lepiej ocieplić wełną, gdyż umożliwi to odparowanie wilgoci z tego bardzo nasiąkliwego materiału. Do ocieplenia połaci dachowych stosuje się prawie wyłącznie wełnę – w tym zastosowaniu jej cenną zaletą jest też elastyczność, czyli łatwość ścisłego wciśnięcia między krokwie. Natomiast do termoizolacji w podłogach i stropach idealnie nadaje się styropian (polistyren ekstrudowany dla dużych obciążeń).

Artykuł Jaki materiał wybrać do termoizolacji?
Napisano
"Ocieplenie od wewnątrz nie wchodzi w grę"... Innej metoty tak naprawdę to nie ma , mimo zapewnień Redakcji.
Pokolei
Stare domy z 50cm murem miały w założeniach projektantów i budowniczych, ogrzewanie z węglowej, bez automatyki kotłowni, czy z węglowych pieców, miały też zupełnie nieszczelne okna, wymurowane solidne kanały wentylacyjne w każdym pomieszczeniu, oraz instytucję strychu, by była wystarczająca różnica wysokości między wlotem powietrza oknem a wyrzutnią na dachu. Gruba ściana w takim budownictwie stanowiła elment pseudoautomatyki, przy nadprodukcji ciepła odbierała nadmiar i stabilizowała temperaturę.
Bardzo niska wilgotność, spowodowana zbyt silną wentylacja, nie sprzyjała zawilgoceniu ścian.
Ale teraz.....!!! sterowalne ogrzewanie z termozaworami i automatyką na kotle , powodują, że nadprodukcja ciepła nie występuje, jest 22st. ogrzewanie się wył. W takim układzie ściana na fundamencie , będzie zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej i przestaje być jak dotychczas akumulatorem a staje się wyłącznie notorycznym odbiornikiem!! Jeżeli teraz jeszcze dołożymy do ogrzewania sterowanie czsowe w ciągu doby... to 50 cm ściany doskonale mam to uniemożliwi.
Ale teraz....! mamy wymienione okna, a więc i większą w domu wilgotność. Wieksza wilgotność względna to już ogromne ryzyko, zawilgocenia ściany, a po dołożeniu ocieplenia na zewnątrz (takie ocieplenie obniża temperaturę tynku zewnętrznego) to pewność że ściana będzie mokra.
Redakcja co prawda pisze , że wełna umożliwi wyjście tej wilgoci, ALE ŻEBY WILGOĆ MOGŁA WYJŚĆ TO NAJPIERW MUSI WEJŚĆ, A MOKRA PRZEGRODA TERMICZNA ..... lepiej nie pisać.
Myszo i Redakcjo - wilgoć w ocieplanej ścianie kumuluje się całą zimę a wyjść może dopiero latem! A nawet 4% zawilgocenia to 50 % izolacyjności.
Przy sterowalnych systemach ogrzewania i minimum 40%wilgotności względnej musi być wełna z folią od środka (jak w dachu). "Oddychająca" przegroda to mokra przegroda, "oddychanie " zostawmy skutecznej wentylacji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Blaty i stoły z litego drewna to inwestycja na lata – piękne, naturalne i trwałe, pod warunkiem że zadbamy o ich prawidłową ochronę i pielęgnację. Produkty Osmo oparte na naturalnych olejach i woskach od lat cieszą się uznaniem wśród stolarzy, projektantów wnętrz i użytkowników, którzy oczekują nie tylko estetyki, ale także bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu. Poniżej prezentujemy sprawdzone rozwiązania Osmo dedykowane do blatów kuchennych i stołów:   1. Top-Olej do blatów kuchennych 3028 Jedwabisty Połysk (0,5 L)    Bestseller wśród produktów Osmo Top-Olej 3028 to specjalistyczna powłoka ochronna do blatów kuchennych, stołów i innych powierzchni roboczych z drewna. Łączy w sobie zalety naturalnych olejów i wosków, tworząc odporną na wodę i plamy warstwę, która jednocześnie pozwala drewnu oddychać. wykończenie: jedwabisty połysk – podkreśla naturalny rysunek drewna, nadając mu elegancji, przeznaczenie: blaty kuchenne, stoły, deski robocze, meble, bezpieczeństwo: dopuszczony do kontaktu z żywnością, idealny do kuchni, łatwa aplikacja: nakładany pędzlem lub wałkiem, schnie równomiernie, nie tworząc plam. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą nadać swojemu blatowi nie tylko estetyczne wykończenie, ale również skuteczną ochronę przed wilgocią i zabrudzeniami.   2. Zestaw pielęgnacyjny do blatów kuchennych i roboczych 177   Bestseller i praktyczny wybór Regularna konserwacja blatów olejowanych to klucz do ich trwałości. Zestaw pielęgnacyjny Osmo 177 zawiera wszystkie niezbędne akcesoria i środki do: czyszczenia powierzchni z codziennych zabrudzeń, odświeżenia powłoki olejowej, drobnej renowacji bez konieczności całkowitego szlifowania blatu. Dzięki niemu blat pozostaje gładki, odporny na wodę i łatwy w utrzymaniu. To doskonałe rozwiązanie zarówno do bieżącej pielęgnacji, jak i okresowego odnowienia powierzchni.   3. Płyn do czyszczenia w sprayu 8026 Bezbarwny (0,5 L)   Bestseller w kategorii „Czyszczenie i pielęgnacja” Codzienna pielęgnacja blatów kuchennych nie musi być skomplikowana. Płyn Osmo 8026 w wygodnym sprayu został opracowany z myślą o bezpiecznym i skutecznym czyszczeniu powierzchni olejowanych. przeznaczenie: wszystkie powierzchnie drewniane wykończone olejem, właściwości: delikatnie czyści, nie niszcząc powłoki ochronnej, bezbarwny i neutralny – nie zmienia koloru drewna, wygodna aplikacja – wystarczy spryskać i przetrzeć miękką ściereczką. Dzięki regularnemu stosowaniu blat pozostaje higieniczny, odporny na plamy i zachowuje swój naturalny wygląd.   Produkty Osmo do blatów kuchennych i stołów drewnianych to kompleksowe rozwiązanie: Top-Olej 3028 – zapewnia ochronę i piękne wykończenie, Zestaw pielęgnacyjny 177 – ułatwia konserwację i odnawianie powierzchni, Płyn do czyszczenia 8026 – dba o codzienną higienę i świeżość blatów. Dzięki nim drewniane blaty stają się odporne na wilgoć, plamy i zabrudzenia, a jednocześnie zachowują naturalny urok drewna. To inwestycja w trwałość i estetykę na lata.  
    • Raczej nie jest, ale pewności nie ma. Wypadałoby pobrać próbki wody z rury przed zaworem antyskażeniowym, albo przed reduktorem i porównać z próbką wody pobranej z kranu. Poza tym przeglądnąć wszystkie elementy związane z podłączeniem do wodociągu - może tam się cos zatrzymało? zresztą, okresowo zawsze warto przyglądać się wszystkiemu w okolicy licznika wody, bo to miejsce bardzo narażone na awarie.
    • No i super Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...