Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Dobrą elewację można zrobić tylko wtedy, gdy właściwy rodzaj tynku dostosujemy do potrzeb konkretnego budynku. Jego właściciel nie tylko powinien brać pod uwagę aspekt ekonomiczny i wizualny, czyli wybór nie powinien polegać jedynie na wyborze koloru, faktury (np. baranek, kornik) czy wielkości uziarnienia (np. 1,5, 2 mm itd.). Tylko w głównej mierze powinien skupić się na jego właściwościach.
  • 1 rok temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowni Państwo,

dobór rozwiązań elewacyjnych do specyfiki i lokalizacji obiektu jest sprawą kluczową. I, tak jak napisali wcześniej internauci, nie chodzi to o kolor czy fakturę tynku, lecz przede wszystkim o jego właściwości. Dla przykładu w obiektach zlokalizowanych w pobliżu skupisk zieleni, zakładów przemysłowych czy ruchliwych arterii – a więc narażonych na zabrudzenia i rozwój grzybów oraz pleśni – dobrze sprawdzi się tynk silikonowy (np. Tynk Silikonowy TN 30 FOVEO TECH). Cechuje go wysoka odporność na zagrożenia biologiczne, zabrudzenia oraz bardzo wysoka trwałość powłoki i koloru. Jeśli budynek ocieplony jest z wykorzystaniem wełny mineralnej, to należy wówczas zwrócić uwagę na to, aby tynk był paro przepuszczalny.

Pozdrawiam serdecznie
E-rzecznik Foveo Tech

  • 2 tygodnie temu...
Gość Karyna
Napisano
Jaka farba stosowana na zewnątrz budynku będzie miała największą trwałość? Jak też czyścić tynk np. z zacieków po deszczach?
Gość Karyna
Napisano
Jaka farba stosowana na zewnątrz budynku będzie miała największą trwałość? Jak też czyścić tynk np. z zacieków po deszczach?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 8.05.2017 o 15:44, Gość Karyna napisał:

Jaka farba stosowana na zewnątrz budynku będzie miała największą trwałość? Jak też czyścić tynk np. z zacieków po deszczach?

Szanowna Pani,

najwyższą trwałością charakteryzują się farby silikonowe, np. Farba Fasadowa Silikonowa FN 30 FOVEO TECH. Farba ta jest odporna na naprężenia mechaniczne, nie wiąże brudu i wykazuje cechy samooczyszczania, a także w większym stopniu odbija światło, zmniejszając negatywne skutki nagrzewania się powłoki.

Tynk elewacyjny z zacieków można czyścić za pomocą myjki ciśnieniowej, dobierając ciśnienie wody tak, aby nie uszkodzić powierzchni, a jednocześnie pozbyć się zabrudzeń.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik Foveo Tech

 

  • 3 miesiące temu...
Napisano
Ja wlasnie uzylem na elewacje akrylowy cienkowarstwowy z bauhaus, akrylowy. Jestem zadowolony z wyboru.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...