Skocz do zawartości

Wycena domku, co o tym myślicie?


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie,

W czerwcu, zaraz po załatwieniu wszystkich papierków, zamierzam rozpoczać budowę domku KENDRA MAŁA

http://www.domplan.com.pl/Kendra%20Mala/Kendra%20Mala.html

Obecnie jestem na etapie szukania wykonawcy, czyli jak sami wiecie, jest to jeden z ważniejszych momentów w całej tej przygodzie. Chciałbym Was prosić o poradę, czy cena podana przez jedną z firm mieści się w sensownych granicach. Wielu z Was już przez to przechodziło i bedzie w stanie się wypowiedzieć w tym temacie

Dając projekt do wyceny, prosiłem o podanie kosztów do SSO wraz z dachem. Podam też istotne zmiany w projekcie: podniesienie ściany kolankowej o pustak, poszerzenie domku od strony salonu o 60cm, poszerzenie garażu o 120 cm, likwidacja obydwu balkonów, likwidacja komina w salonie. Na ściany Ytong, fundamenty ocieplone spolistyrenem ekstrudowanym 10 cm, folia kubełkowa, strop Teriva, 5 okien połaciowych, schody betonowe (projekt przewiduje drewniane). Powierzchnia netto po poszerzeniu ok 210 m2.

Firma ma dobrą opinię na rynku, jest z polecenia. Wyceniła mi robociznę, materiały i ciężki sprzet potrzebny na ten etap na 185 tys.zł. Robocizna i sprzęt to ok 58tys., reszta to materiał. W cenę jest wliczone wykonanie ścianek działowych, tarasu (beton), schodów wejściowych, schodów od garażu, ogrodzenie działki siatką budowlaną, nadbudowa komina z pełnej cegły. Nie są wliczone okna połaciowe. Udało mi się dowiedzieć, że w mojej okolicy taka cena za roboty z własnym sprzetem to raczej standard, ale co z materiałem? Nie uważacie że to trochę dużo?

Wiem, że zlecając budowę z materiałem zapłacę wiecej niż miałbym wszystko organizować sam, jednak nie mam możliwości pilnowania budowy w tygodniu i byłoby to dla mnie wygodniejsze. Pytanie tylko, czy nie przepłacam w ten sposób kwoty większej niż 20,30 tys ? Za wszytstkie odpowiedzi wielkie dzięki, pozdrawiam!
Napisano
Mam dwie niższe wyceny, jednak tańsze firmy nie mają takiej renomy w okolicy, na czym mi zależy. To może być dobry argument do negocjacji. Oczywiscie nie zgodze sie od razu na cene zaproponowana przez tego wykonawce, bede sie targowal. Macie jeszcze jakies wskazowki?
Napisano
Cytat

Witam serdecznie,

W czerwcu, zaraz po załatwieniu wszystkich papierków, zamierzam rozpoczać budowę domku KENDRA MAŁA

http://www.domplan.com.pl/Kendra%20Mala/Kendra%20Mala.html

.....

Wiem, że zlecając budowę z materiałem zapłacę wiecej niż miałbym wszystko organizować sam, jednak nie mam możliwości pilnowania budowy w tygodniu i byłoby to dla mnie wygodniejsze. Pytanie tylko, czy nie przepłacam w ten sposób kwoty większej niż 20,30 tys ? Za wszytstkie odpowiedzi wielkie dzięki, pozdrawiam!



Więc po kolei:
1) Nie masz kosztorysu - poproś o niego wykonawcę - albo wylicz samemu - jak potrafisz ( żużycie na m2 )
Np takie "prostackie" fundamenty: m3 betonu B25 + stal zbrojeniowa 12mm i 6mm+ wiązania+ szalowanie/deski/system + wykop+ izolacja pionowa+izolacja pozioma ( np dysperbit i folia budowlana ) + robocizna - a i tak tego idealnie nie wyliczysz mimo, że wzór jest też porstacki długość x szerokość x głębokość..
2) Ufasz wykonawcy - to proś o faktury - masz pogląd na sytuację i zapłacisz 8% podatku VAT
3) Nie ufasz wykonawcy - zapłać 23% podatku VAT i trać czas i nerwy na szukanie materiału.
pkt 2 i 3 czasami się wykluczają
4) Poczytaj o średnim koszcie budowy m2 bo SSO, SSZ
Tak subiektywnie: Moim zdaniem 120 tys kosztów materiału za ten metraż jest absolutnie do przyjęcia. Samemu nie uzyskasz takich rabatów jakie da sprzedawca wykonawcy - jedynie zadbaj o to by to były dobrej jakości materiały a nie najtańszy sort.

Budujesz dla siebie to wymagaj tego. Szczerze polecam murowanie na zaprawę cienkospoinową/klej - mało która firma to potrafi ( przynajmniej w moim rejonie )

I jeszcze jedno, żeby się wykłucać to trzeba mieć ku temu podstawy.
Jak nie masz pojęcia o budowlance i samemu nie widzisz gdzie są oszczędności - to odpuść, bo tylko się ośmieszysz a i wykonawca będzie ignorował twoje "pomysły" na późniejszym etapie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie walczę z niczym, ani z nikim. Nawet z Tobą nie walczę. Bądź spokojny.
    • Dobrze wiesz, ze miało być "A jak twój problem"? Rozumiem, dalej walczysz. Przecież ja grzecznie przeprosiłem za off'a i nie miałem zamiaru ciągnąc tematu dalej. Są widocznie takie i tacy, którym na tym zależy. Temat żyje, może pojedzie więcej osób.
    • Balkon ma zdecydowanie bardziej zadanie dekoracyjne niż funkcjonalne. Jest dosyć szeroki i na zdjęciach widać, że ma on tak jakby wnęki w jedną i drugą stronę, które są szerokości 20-30 cm. Ani tam się nie można zmieścić ani w żaden sposób wykorzystać. Odnośnie ptasich odchodów, mamy z tym ogromny problem i jestem świadomy, że to nie wygląda dobrze, ale to jest efekt ok. dwutygodniowej nieobecności w mieszkaniu. Gołębie są plaga i potrafią na tym balkonie założyć gniazdo w dwa-trzy dni jak się nie pilnuje. Teraz całą powierzchnię odkryłem kolcami ale i tak jak jest jakiś zawzięty, to potrafi na tych kolcach się zadomowic. Odnośnie balustrady, nie ma opcji żeby ją usunąć/zmienić. Budynek jest wpisany do ewidencji zabytków i jest to element niezmieniony w ramach elewacji. Jeśli chodzi o większych pracach na tym balkonie blokuje nie mam trochę wyczucia na co mogę sobie pozwolić a co musi zrobić wspólnota, która jest wyjątkowo bierna jeśli chodzi o jakiekolwiek prace remontowe, więc liczyłem, że może udałoby się coś z tym balkonem podziałać, bez większych prac. Przedwczoraj przyszedł do mnie facet, który zajmuje się oknami, wymienił uszczelkę w tych drzwiach balkonowych, bo podobno była w tragicznym stanie i je uszczelnił, bo były ponoć okropnie rozregulowane. Dodatkowo stwierdził, że ta wilgotna ściana to ewidentnie jest problem wody fizycznie przenikającej do mieszkania, najprawdopodobniej między szczeliny między oknem w ścianą, polecił żeby tam przejechać silikonem i to powinno pomóc, bo woda nie będzie się przedostawać. Wczoraj natomiast umówiłem się z jakimś specem który przyszedl sprawdzić co można z tym zrobić i stwierdził, że to najpewniej problem z hydroizolacja. Wypukal ten beton na zewnatrz przy drzwiach na dole i ściany i stwierdził, że może podkuć niewielki kawałek tego betonu, tak koło 15-20 cm i troszkę tej ściany na bokach i sprawdzić, co się tam dzieje i to zaizolować. Wycenił to na jakieś 800 zł + 700 jak chciałbym, żeby odnowił też wilgotna ścianę w środku. 
    • Nie przyłączyłem się, bo szybciutko pobiegłem do Biedronki po lody, tak jak mi zasugerowano 😛 Rozumiem, że więcej merytorycznych odpowiedzi nie będzie, więc dziękuję za pomoc! 
    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...