Skocz do zawartości

Czarny nalot zamiast szarego - pomocy


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich,

mój piec pracuje na takich ustawieniach:

czas podawania 8s
pauza 51 s
moc nadmuchu 23% (przysłona wentylatora zasłonięta w 80%)
czas podawania w podtrzymaniu 15 s
pauza w podtrzymaniu 9min
moc nadmuchu w podtrzymaniu 20%
pauza nadmuchu w podtrzymaniu 10min

i na takich parametrach płomień wydaje mi się dobry do nagrzewania pieca i ogrzewania domu ale zauwazylem ze nalot na wymienniku jest czarny a nie szary. podejrzewam ze jest to zalezne od jednego parametru tylko nie wiem ktorym parametrem wlasnie kombinowac.

prosze o rade od bardziej doswiadczonych palaczy
Napisano
Może być przyczyna nie w ustawieniach tylko w zbyt niskiej temperaturze ustawionej na piecu o której nic nie piszesz.
Napisano
Czyli powinno być dobrze, ale spróbuj jeszcze podnieść temperaturę bo nieraz tak bywa, że woda wracająca do pieca jest za chłodna i dlatego wytrąca się na wymiennika czarna sadza.
Nie wiesz jaką ma temperaturę na powrocie?
Napisano
temperatury na powrocie nie znam niestety i termometra tez nie mam tam zadnego zainstalowanego a temperatura pieca tez jest ok bo wczesniej byl szary osad tylko ze pracowal piec na innych ustawieniach bo niepotrzeba bylo tyle ciepla a teraz temperatury sie pozmienialy na zewnatrz i zeby piec w miare szybko sie nagrzewal (choc i tak nagrzewa sie srednio 15 min do zadanej temp.) to udalo mi sie ustwaic takie wlasnie ustawienia tyle tylko ze zauwazylem czarny osad a nie jak wczesniej szary.
Napisano
Widzisz, jak sam piszesz wcześniej było na zewnątrz cieplej to i woda powracająca była cieplejsza, teraz jest chłodniej i palisz w piecu dłużej to i może to jest dobry kierunek rozwiązania problemu.
A jak nie to musisz kombinować z ustawieniami. Najprościej jakbyś zadzwonił do doradcy technicznego od sterowników do firmy Defro i jemu przedstawił swój problem. Nr powinien być na piecu, czynne mają 24h/24 w świątek, w piątek i w niedzielę icon_smile.gif
Napisano
Zacznę może od tego, że budynek mam nieocieplony a wybudowany został w taki sposób: cegła 12 cm - przerwa - pustak 24 cm. Trzy kondygnacje: piwnica - piętro - poddasze. Piwnica ok. 100 m2, parter ok. 100 m2, poddasze jakies 60-80 m2. W piwnicy jedno pomieszczenie ( 20m2 ) ogrzewa kotłownia z koleii inne (35m2) ogrzewa grzejnik. Na parterze jest 7 grzejników w tym procz tego ze w kuchni i w lazience sa grzejniki to tez jest podlogowka. Dach stary, jeszcze z eternitem, nieocieplony. Na stropie na poddaszu wysypana jest trocina na polowie a na drugiej polowie wylozone siano dla ocieplenia. Grzejniki bez typowych termostatów tylko z galka odkrec - zakrec i mozna probowac przykrecac troche tylko jak za mocno to za zimno, jak za slabo to za goraco itd. Odkreconych jest 7 grzejnikow plus podlogowka w lazience i z tego co zaobserwowalem do tej pory przy temperaturach zewnetrznych ok + 10 i w nocy ok 0 stopni piec spala mi na dzien ok. 30 kg ekgroszku (retopal). Wydaje mi sie ze to troche za duzo. No ale dom jest duzy ale poddasze narazie jest calkowicie nieuzytkowe wiec do ogrzania mam powierzchnie jakies 140 m2.

Piec posiadam firmy DEFRO EKR 24 kW (zakres 7,2-24kW). Taki ze wzgledu an robione w przyszlosci poddasze i wiecej grzejnikow w piwnicy. Wiem ze piec bedzie dzialal z taka moca jaki ustawie stosunek czasu podawania paliwa do czasu przerwy. Obecnie mam 1:5 i z tabeli wynika ze dziala z moca 17kW. A czasy sa takie: czas podawania 10s, pauza 50s, nadmuch 30% z przesłoną na wentylatorze odsłonięta 1/2 (wentylator z terminatorem ciągu). I moje pytanie jest takie czy to jest prawidlowo wykorzystywana moc pieca a jesli nie to z jaka moca ten piec powinien chodzic biorac pod uwage wszystkie zaistniale warunki?

W instalacji jest tylko 1 pompa od C.O., zawór 3d zainstalowany przed pompa, nie ma żadnego czujnika temperatury spalin ani czujnika temperatury wody na powrocie do pieca, bojler 120l i temperatura zadana na piecu 65 stopni z histereza 5 stopni.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...