Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Ocieplenie dachu w domu energooszczędnym

Recommended Posts

Narzucone przepisami wymagania odnośnie termoizolacyjności dachów są ostrzejsze, niż dla ścian zewnętrznych (odpowiednio 0,20 W/(m2·K) – dach i 0,25 ściany). To uzasadnione, bo ruch ciepła ku górze jest intensywniejszy, a jego straty większe.


Pełna treść artykułu pod adresem:
http://www.budujemydom.pl/dachy-i-rynny/19212-ocieplenie-dachu-w-domu-energooszczednym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tadeusz  Dubrowski
prosze o radę kiedy najlepiej ocieplać wełną poddasze i strop przed czy po położeniu tynków i posadzek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Cytat

prosze o radę kiedy najlepiej ocieplać wełną poddasze i strop przed czy po położeniu tynków i posadzek.



Jakbyś trochę poczytał forum, wspomógł się wyszukiwarką forumową - nie musiałbyś zadawać tego pytania...

Jak ocieplisz wełną przed tynkowaniem i wylewaniem posadzek, to cała (no, może nie cała, ale duża ilość - a na pewno za duża) woda, odparowująca ze wszystkich mokrych powierzchni wejdzie w tą wełnę i płyty g/k .
Dlatego najpierw wytynkuj, zrób podłogówkę (jeśli masz zaplanowaną), po sprawdzeniu szczelności wylej posadzki i dopiero po wysezonowaniu i wyschnięciu bierz się za ocieplenie.
A teraz nie zostawisz pootwieranych okien, żeby przyśpieszyć odparowywanie, bo może ci mróz i inni złodzieje narobią bałaganu, więc czas schnięcia może być dość długi, nawet jeśli wspomagać się będziesz nagrzewnicami - olejową, czy elektryczną - i osuszaczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie,   Mam problem z wybraniem technologi wykonania ścianki i łączenia. Obecnie mam wykonane mieszkanie w stanie deweloperskim z tynkiem maszynowym na ścianach (rys 1). Chciałbym dobudować ściankę o długości ok 60 cm i szerokości 7-8 cm wysokości do sufitu 268 cm (rys 1a). Nie wiem czy lepiej postawić ją z płyt gk i stelażu aluminiowego czy z betonu komórkowego (o wymiarach 60 x 20 x 7,5). Problem polega na wykonaniu łączenia ponieważ będzie to jakby przedłużenie ściany w przedpokoju i nie chciałbym by łączenie było narażone na pękanie co polecacie wykonać w takiej sytuacji.  
    • Po pierwsze nowa lampa z dobrymi żarówkami (polecam philipsa), po drugie możesz kombinować w stronę malowania płytek to by było najlepsze tymczasowe rozwiązanie. Poczytaj sobie o tym.
    • Ilość zamków nie decyduje o klasie odporności na włamanie. Liczy się ich skuteczność: https://pl.wikipedia.org/wiki/Drzwi_antyw%C5%82amaniowe Wikęd ma jeden zamek ale zupełnie innej konstrukcji. Wcześniej w Wikędach miałeś 2 zamki. Górny i podklamkowy zintegrowany z dolnym. Teraz masz zasuwnicę hakową, która moim zdaniem pod względem zabezpieczeń jest lepsza jak 2 oddzielne zamki. 
      Poza tym z doświadczenia powiem Ci, że to jakaś Polska przypadłość z tymi 2 zamkami. Większość krajów Europy ma 1 i to im wystarcza. 

      To co przemawia za Wikędem to: -zasuwnica hakowa -ciepłe ramki w drzwiach ze szkleniem -wartości podawane są dla drzwi pełnych bez przeszkleń - sprawdź swój model jaki będzie miał Ud -czwarta przylga w skrzydle   Dodatkowo patrz na szereg parametrów, a nie tylko na samo Ud, bo swego czasu były na rynku drzwi z Ud w okolicach 0,5 ale wykonane w technologii bezprzylgowej ze śmiesznym parametrem odporności na napór wiatru. Niby Ud świetne (wynikało z badań obliczeniowych, a nie fizycznych), ale szczelność drzwi zerowa, także patrz trochę szerzej na drzwi, bo parametr Ud jest wychwalany przez marketingowców jak kiedyś 3D w telewizorach.
    • Jak najbardziej! Plama pojawiała się po ulewie i początkowo wysychała. Teraz po każdym deszczu plama powiększa się i zmienia barwy. Ewidentnie leci z zewnątrz, niestety namierzenie jest bardzo trudne. Teoria, którą aktualnie ma deweloper brzmi, że balkon nade mną ma spad w stronę budynku co powoduje, że woda spływa gdzieś... do środka. Liczyłem, że tak będzie kiedy zgłoszę się do administratora lub urzędu. O administracji szkoda pisać. Urząd aktywnie koresponduje z deweloperem i jest na piśmie data kolejnej naprawy, to duży plus. Trzeba jeszcze zmotywować dewelopera żeby mniej pisał pism, a więcej działał. Ubezpieczyciel nie zaszkodzi, im więcej nacisków tym może bardziej będą chcieli to naprawić i mieć z głowy.    Dzięki za radę!    
    • Pozostaje popytać miejscowych. I przejść się do lokalnego sklepu, tam też popytać. W takich miejscach, a także pod urzędem gminy bywają tablice z drobnymi ogłoszeniami.
  • Popularne tematy

×