Skocz do zawartości

maker na płyie karton-gipsowej


otwock

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich,

mam problem jak w temacie, ale od początku. Położyłem katron-gips i rysowałem markerem czarnym proste linie wzdłuż których miały iść wkręty do umocowania płyty. Wszystko pięknie ładnie, wkręty powkręcane, 41m2 płyty umocowanej do ścian.

Na to wszystko mam zamiar położyć tapetę i tu się zaczyna problem, kolega z wieloletnim doświadczeniem przy okazji spojrzał na moją pracę i popukał się w głowę mówiąc że mi ten cały marker w połączeniu z klejem do tapet wyjdzie na tapecie. Mówił żeby czymś próbować to zetrzeć, tyle że niczym tego nie idzie zetrzeć ponieważ marker był na tyle dobry że wszedł głęboko w płytę i gdybym chciał go zetrzeć to musiałbym zdzierać do gipsu...

Proszę o wasze rady co z tym zrobić, pomyślałem że przecież marker będzie mi wychodził tylko i wyłącznie pod warunkiem kiedy się zetknie z klejem więc może by go pokryć lakierem bezbarwnym co odizoluje mi go od gruntu i kleju, co o tym myślicie?

Tapeta jest papierowa.
Link do komentarza
Na początek zmyłbym ile się da rozpuszczalnikiem (do farb chlorokauczukowych, lub innym,zawierającym w składzie aceton, bo chyba benzyna ekstrakcyjna nie da rady icon_rolleyes.gif ), potem można próbować czymś zagruntować, z tym, że Unigrunt Atlasa nie dał rady, wychodziła farba z markera przez grunt i gładź gipsową...

Zaznaczyłem miejsca na gniazdka elektryczne i włączniki, w realizacji te sprzęty wyszły w nieco innych miejscach, zamalowanie się nie udało, walka skończyła się tym, że powycinałem "kreski" przebijające przez wszystko na jakiś centymetr, zagipsowałem gładzią Gipsar, wyszlifowałem, zamalowałem icon_rolleyes.gif

Obawiam się, że czeka Cię dużo pracy przy tych prostych liniach na tych 41 m2 płyt icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
No właśnie ja miałem w pytę ołówków, ale ten jeden marker był w skrzynce narzędziowej to odruchowo zacząłem go używać i jakoś tak mi przypasował bo wyraźnie i w ogóle..., a teraz ciemna :scratching: :P

Generalnie dzięki za zainteresowanie, jeszcze nie ruszyłem tematu bo grzebie przy samochodziku ale żeby nie zjeżdżało na inny temat ja zrobię to w ten sposób:
polakieruje pionowe kreski lakierem z 1mm marginesem, zagruntuje i za tapetuje, dam znać jak czy to zdało egzamin. Ścieranie tego wszystkiego mi się nie uśmiecha:PPP, za leniwy jestem:)
Link do komentarza
Cytat

polakieruje pionowe kreski lakierem z 1mm marginesem, zagruntuje i za tapetuje, dam znać jak czy to zdało egzamin. Ścieranie tego wszystkiego mi się nie uśmiecha:PPP, za leniwy jestem:)



Oj, icon_eek.gif obawiam się, że wylezie icon_confused.gif

W przerwie zajmowania się samochodzikiem zrób maleńką próbę gdzieś na boczku, zalakieruj, wysusz, naklej, klejem, którym będziesz kleił tapetę - kawałek białej kartki i zobacz, czy nic nie wyłazi icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

Kto robi takie rzeczy markerem? icon_smile.gif



Ten, który nie ma doświadczenia w temacie i uważa, że markerem fajnie się rysuje i zaznacza na płycie gipsowej, lub na tynku...

A jak zdobędzie takie doświadczenie lub ma znajomego z takim doświadczeniem, który go uświadomi o czyhającym niebezpieczeństwie - wyrzuca markery i kupuje dużo ołówków (oby nie kopiowych icon_mrgreen.gif - może młodzi nie wiedzą nawet, co to takiego icon_eek.gif )
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...