Skocz do zawartości

Monitoring kompleksowy


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie
nie znalazłem tematu, który odpowiadałby całkowicie na moje pytania, więc założyłem nowy.
Pokrótce - teść nie ma sporej działki, bo jest to jakieś 8 arów, ale zdarzają się chuligańskie wybryki, a czasem nawet kradzieże. Ostatnio nawet po wyjeździe spotkał wygiętą bramę wjazdową(elektrycznie zamykana/otwierana).
Moje pytanie jest następujące: chciałbym pomóc mu z kompleksowym monitoringiem, jednak nie ma to oscylować w jakichś górnolotnych kwotach. Wiem, że na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać, ale z drugiej strony - nie ma też potrzeby wydawać horrendalnie wysokich kwot pieniężnych.
Znalazłem ciekawy poradnik na http://monitoruj.pl/monitoring który po części rozwiał wątpliwości, które mnie dręczyły. Ale teraz tak:
1. Czy w przypadku domu piętrowego o powierzchni 140m warto w 4 miejscach umieszczać kamery kierunkowe, czy lepiej 2-3 kopułkowe?
2. Czy lepiej kamery IP, czy zwyczajnie po kablu?
3. O ile w nocy można zastosować czujniki na podczerwień, które uruchamiałyby nagrywanie po wykryciu ruchu - jak radzić sobie z tym w dzień? Nie będę przecież nagrywał 100gb materiału, bo akurat sąsiad za płotem mył auto przez 2 godziny.
4. Czy warto kupować specjalnie do tego celu dodatkowy komputer, monitory - czy laptop wystarczy?
5. Jak wygląda pobór prądu takich urządzeń - jeśli ktoś już stosuje coś takiego u siebie i posiada takie informacje.
6. Czy "zabezpieczenie" całej powierzchni podwórka przekroczy 10.000zł? Chcielibyśmy zmieścić się w tej kwocie.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Witam serdecznie
nie znalazłem tematu, który odpowiadałby całkowicie na moje pytania, więc założyłem nowy.
Pokrótce - teść nie ma sporej działki, bo jest to jakieś 8 arów, ale zdarzają się chuligańskie wybryki, a czasem nawet kradzieże. Ostatnio nawet po wyjeździe spotkał wygiętą bramę wjazdową(elektrycznie zamykana/otwierana).
Moje pytanie jest następujące: chciałbym pomóc mu z kompleksowym monitoringiem, jednak nie ma to oscylować w jakichś górnolotnych kwotach. Wiem, że na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać, ale z drugiej strony - nie ma też potrzeby wydawać horrendalnie wysokich kwot pieniężnych.
Znalazłem ciekawy poradnik na http://monitoruj.pl/monitoring który po części rozwiał wątpliwości, które mnie dręczyły. Ale teraz tak:
1. Czy w przypadku domu piętrowego o powierzchni 140m warto w 4 miejscach umieszczać kamery kierunkowe, czy lepiej 2-3 kopułkowe?
2. Czy lepiej kamery IP, czy zwyczajnie po kablu?
3. O ile w nocy można zastosować czujniki na podczerwień, które uruchamiałyby nagrywanie po wykryciu ruchu - jak radzić sobie z tym w dzień? Nie będę przecież nagrywał 100gb materiału, bo akurat sąsiad za płotem mył auto przez 2 godziny.
4. Czy warto kupować specjalnie do tego celu dodatkowy komputer, monitory - czy laptop wystarczy?
5. Jak wygląda pobór prądu takich urządzeń - jeśli ktoś już stosuje coś takiego u siebie i posiada takie informacje.
6. Czy "zabezpieczenie" całej powierzchni podwórka przekroczy 10.000zł? Chcielibyśmy zmieścić się w tej kwocie.





Ad1. Wnioskuje , że pisząc kamery kołkowe miałeś chyba na myśli obrotowe, ponieważ zwykłe kamery kopólkowe to tylko inna odmiana obudowy spełniają taką samą funkcję jak kamery tubowe (kierunkowe)

Ad2. Lepsza jakość jest przy zastosowaniu kamer IP, jeśli chodzi o dobra jakość obrazu
alternatywą są kamery analogowe AHD jakość HD 720p

Ad3. Każdy rejestrator posiada funkcję wykrywania ruchu, dla każdej kamery osobno.
Z wykrywaniem ruchu w nocy możesz mieć problem, bo każda zmiana w obrazie będzie potraktowana jako wykrycie ruchu, można to ograniczyć poprzez odpowiednie funkcje w kamerach np. redukcje szumów .
Żeby obraz ruch był wykrywany tylko w nocy w rejestratorze ustawisz odpowiedni harmonogram dla każdej kamery osobno.

Ad4. Lepiej kupić rejestrator do monitoringu cctv
Ad5.Pobór prądu zależy od sprzętu, jest nie wielki, kamera pobiera bez doswietlacza około 400mA z doświetlaczem 1500mA
Ad6 .Powinieneś się zmieścić w tej cenie

Instalacja monitoringu cctv wymaga najczęściej przetestowania kamer w zmiennych warunkach, tym bardziej jeśli chcesz to zrobić jak najtaniej.
Ja osobiście moim klientom umożliwiam bezpłatną prezentację kamer na obiekcie zanim za nie zapłacą, przyjeżdżam, podłączam i widzą jaki obraz generują kamery.
Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Ad1. Wnioskuje , że pisząc kamery kołkowe miałeś chyba na myśli obrotowe, ponieważ zwykłe kamery kopólkowe to tylko inna odmiana obudowy spełniają taką samą funkcję jak kamery tubowe (kierunkowe)

Ad2. Lepsza jakość jest przy zastosowaniu kamer IP, jeśli chodzi o dobra jakość obrazu
alternatywą są kamery analogowe AHD jakość HD 720p

Ad3. Każdy rejestrator posiada funkcję wykrywania ruchu, dla każdej kamery osobno.
Z wykrywaniem ruchu w nocy możesz mieć problem, bo każda zmiana w obrazie będzie potraktowana jako wykrycie ruchu, można to ograniczyć poprzez odpowiednie funkcje w kamerach np. redukcje szumów .
Żeby obraz ruch był wykrywany tylko w nocy w rejestratorze ustawisz odpowiedni harmonogram dla każdej kamery osobno.

Ad4. Lepiej kupić rejestrator do monitoringu cctv
Ad5.Pobór prądu zależy od sprzętu, jest nie wielki, kamera pobiera bez doswietlacza około 400mA z doświetlaczem 1500mA
Ad6 .Powinieneś się zmieścić w tej cenie

Instalacja monitoringu cctv wymaga najczęściej przetestowania kamer w zmiennych warunkach, tym bardziej jeśli chcesz to zrobić jak najtaniej.
Ja osobiście moim klientom umożliwiam bezpłatną prezentację kamer na obiekcie zanim za nie zapłacą, przyjeżdżam, podłączam i widzą jaki obraz generują kamery.
Pozdrawiam



Zgadzam się z przedmówcą.
Instalacja monitoringu CCTV wymaga przetestowania pracy kamer w zmiennych warunkach oświetleniowych jeśli chcemy mieć pewność, że uzyskamy za każdym razem wyraźny obraz.
Warto kupić mniej kamer, ale za to z funkcjami automatycznego dostosowania do warunków na planie obserwacyjnym.

Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...