Skocz do zawartości

Kosztorys termomodernizacji domu z lat 30.


Recommended Posts

Remontowany dom wymaga gruntownej termomodernizacji, polegającej m.in. na odkopaniu ław fundamentowych, odtworzeniu izolacji przeciwwilgociowej, ociepleniu fundamentów i podłóg oraz ścian zewnętrznych i połaci dachu. Obecne ściany zewnętrzne mają współczynnik przenikania ciepła U = 1,11 W/(m2•K), po dociepleniu ich styropianem (grubości 8 cm) uzyskają U = 0,32 W/(m2•K), a wełną mineralną (grubości 8 cm) U = 0,30 W/(m2•K).


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/15849-kosztorys-termomodernizacji-domu-z-lat-30

Link do komentarza
Gość Lenovo
niestety, stare domy to baaardzo pojemna skarbonka. ale jedno jest pewne: po solidnym remoncie uzwgledniajacym nalezycie potrzeby termoizolacji te domy sa lepsze niz nowe. przede wszystkim sa zdrowe, a poza tym ich ponadczasowa forma bije na glowe obecne architektoniczne potworki.

okna, drzwi zewnetrzne, brama garazowa, a przeciez to sa miejsca, ktoredy ciepło w znacznym stopniu ucieka.
warto na etapie remontu rozwazyc rozwiązania - liczac sie z tym, ze koszty beda ciut wyzsze (jakość kosztuje) ale tez liczac przy tym na nizsze wydatki za ogrzewanie.
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
1. przestrzeganie wymogów warunków technicznych obowiązuje także przy zgłaszaniu remontu i docieplenia
(np. http://prawo.rp.pl/artykul/1097525.html )

2. jeżeli budynek jest wpisany do rejestru zabytków, ZAWSZE przy remoncie/dociepleniu potrzebne jest uzyskanie pozwolenia na budowę (stan prawny na 03.2015); jeżeli tylko elewacja jest chroniona konserwatorsko, może być zgłoszenie robót, ale wtedy docieplenie robi się zazwyczaj od wewnątrz, np. bloczkami Multipor (w celu zachowania detali/zdobień elewacji)

3. nie używa się określenia 'Rzuty elewacji' - to są po prostu 'Elewacje' (ew. 'Widoki elewacji')
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...