Skocz do zawartości

Można to otynkować czy trzeba coś dodatkowo zrobić ?.


Recommended Posts

Witam zrobiłem ostatnio instalacje kanalizacyjną jak na załączonej fotce. Rury są ,,zapiankowane" jak widać na zdjęciu dość dokładnie na całej długości.
Moje pytanie polega na tym co teraz powinienem zrobić. Jak widać z przodu rury są gołe interesuje mnie informacja czy przed otynkowaniem tych rur powinienem coś zrobić jeszcze czy mogę kłaść tynk bezpośrednio na te rury i nie będę się musiał martwić że jak poleci nimi gorąca woda to wszystko popęka ? . Chodzi mi o rury w ścianach oczywiście

Dziękuję za informacje

Link do zdjęcia: http://www49.zippyshare.com/v/8314307/file.html
Link do komentarza
Gość mhtyl
To pomieszczenie to będzie chyba łazienka, tak? więc jakieś płytki będziesz zapewne kładł a jeśli nawet nie to spokojnie tynk bez żadnej siatki możesz kłaść. Jak głęboko są t rury schowane, znaczy się jaka grubość tynku przykryje te rury?
Link do komentarza
Gość stach
Gdzieś ten układ rur już widziałem icon_mrgreen.gif
No i gdzie wylądował ten napowietrznik icon_question.gif icon_rolleyes.gif

Po zatynkowaniu, nawet jak puścisz "gorącą" wodę na pewno nic nie popęka icon_lol.gif Nie puścisz wrzątku, bo skąd ma się on tam wziąść icon_eek.gif , ta "gorąca" woda, jaką będziesz tam dysponował, będzie miała najwyżej ok. 40 - 45 stopni i przez ograniczony czas - nic nie zdąży dogrzać się do temperatury, mogącej coś uszkodzić icon_lol.gif

Jeszcze jedna uwaga: nawet jeśli w pozostałych pomieszczeniach masz tynki gipsowe - tu, w łaience koniecznie daj zwykły, cementowo-wapienny.
Link do komentarza
Odpowietrznik wylądował w ścianie. Widać to dośc dobrze na zdjęciu gdzie idzie dokładnie :P

Tak to łazienka będzie .
Jakbym to zatynkował to warstwa tynku na łączeniach rur to byłoby ok 2mm a tak średnio to ok 5-6mm .

Tynki w całym domu są cementowo-wapienne bo to stary dom .

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?


Dokładnie, tynkować im jeszcze raz tynkować.
ja bym nawet tego nie tynkował tylko "załatał" dla równości jeżeli i tak będziesz kładł płytki.
Link do komentarza
Więc postanowione to zostanie dla równości otynkowane icon_smile.gif . Dzięki za informacje

A teraz żeby nie zakładać nowego tematu to mam jeszcze jedno pytanie
Wyburzyłem ściankę działową w miejscu gdzie stała ścianka na suficie są teraz widoczne gołe deski a cały strop to ogółnie deski potem zbrojenie z siana i drutu a potem tynk, ale w miejscu gdzie stała ścianka teraz są na stropie gołe deski i muszę to zatynkować . Jak to najłatwiej i dobrze zrobić ??? .

Link do komentarza
Gość stach
Stelaż i płyty g/k, chociaż nie lubię nawet myśleć o robotach z płytami.
To trochę obniży sufit, ale nie spowoduje ewentualnego odspajania się dalszych części tynku z sufitu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...