Skocz do zawartości

Cieknie z pod prysznica - zaciek na suficie pod łazienką


Recommended Posts

Napisano
Witam mam problem z prysznicem, a mianowicie z cieknącą wodą z pod prysznica.
Mam dom, w którym są 2 łazienki jedna pod drugą. Z tej na piętrze cieknie woda z pod prysznica i ścieka po ścianie tej na dole jak i również po suficie. Co jakiś czas gdy zostanie uszczelniony prysznic na piętrze sylikonem, jest tydzień spokoju ale potem od nowa cieknie. Nie wiem co robić?Czy są jakieś preparaty, środki do zabezpieczenia takich miejsc, czy muszę skuwać podłogę pod prysznicem i od nowa izolować, dawać nowe kafelki oraz co za tym idzie wynajmować ekipę?
Proszę o pomoc.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam mam problem z prysznicem, a mianowicie z cieknącą wodą z pod prysznica.
Mam dom, w którym są 2 łazienki jedna pod drugą. Z tej na piętrze cieknie woda z pod prysznica i ścieka po ścianie tej na dole jak i również po suficie. Co jakiś czas gdy zostanie uszczelniony prysznic na piętrze sylikonem, jest tydzień spokoju ale potem od nowa cieknie. Nie wiem co robić?Czy są jakieś preparaty, środki do zabezpieczenia takich miejsc, czy muszę skuwać podłogę pod prysznicem i od nowa izolować, dawać nowe kafelki oraz co za tym idzie wynajmować ekipę?
Proszę o pomoc.


Ale co konkretnie przecieka, spod kafelek czy rura od wody?
Napisano
Cytat

Witam mam problem z prysznicem, a mianowicie z cieknącą wodą z pod prysznica.
Mam dom, w którym są 2 łazienki jedna pod drugą. Z tej na piętrze cieknie woda z pod prysznica i ścieka po ścianie tej na dole jak i również po suficie. Co jakiś czas gdy zostanie uszczelniony prysznic na piętrze sylikonem, jest tydzień spokoju ale potem od nowa cieknie. Nie wiem co robić?Czy są jakieś preparaty, środki do zabezpieczenia takich miejsc, czy muszę skuwać podłogę pod prysznicem i od nowa izolować, dawać nowe kafelki oraz co za tym idzie wynajmować ekipę?
Proszę o pomoc.





kolego
skoro silikon pomaga na tydzień znaczy
izolację łazienki masz do Dużego D
i jeszcze pewnie nie do końca nauczyłeś się silikony kłaść.
gdyby silikon nie pomagał
to zawsze jest opcja rurki bądź syfonu
ale skoro pomaga znaczy silikonujesz na brudno i się nie klei jak powinien

aczkolwiek jest małe ale

jaką hydroizolację posiada ten prysznic
/poziom /pion/opis mile widziany
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Ale co konkretnie przecieka, spod kafelek czy rura od wody?




Cieknie z pod kafelek nie z syfonu i przecieka do łazienki na dole.
Sylikonował mój wujek, który robi w fachu 20 lat dodam, że robi pedantycznie i nigdy po jego pracy nie trzeba było nic poprawiać. Sam stwierdził, że najlepiej jest skuć i zrobić wszystko od nowa począwszy od nowego zaizolowania. Łazienke robił kto inny, niestety przeprowadził się do Warszawy i nie ma z nim kontaktu. Łazienka ma ok półtora roku i chciałem poznać opinie innych fachowców z uwagi na koszty, które towarzyszą ponownemu remontowi.
Napisano
Cytat

Cieknie z pod kafelek nie z syfonu i przecieka do łazienki na dole.
Sylikonował mój wujek, który robi w fachu 20 lat dodam, że robi pedantycznie i nigdy po jego pracy nie trzeba było nic poprawiać. Sam stwierdził, że najlepiej jest skuć i zrobić wszystko od nowa począwszy od nowego zaizolowania. Łazienke robił kto inny, niestety przeprowadził się do Warszawy i nie ma z nim kontaktu. Łazienka ma ok półtora roku i chciałem poznać opinie innych fachowców z uwagi na koszty, które towarzyszą ponownemu remontowi.


no to w zasadzie są 2 opcje
albo remontujesz 1 łazienkę na szybko
albo 2 za chwilę
3 opcji w zasadzie brak
chyba że prysznic wycofasz z użycia icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Cieknie z pod kafelek nie z syfonu i przecieka do łazienki na dole.
Sylikonował mój wujek, który robi w fachu 20 lat dodam, że robi pedantycznie i nigdy po jego pracy nie trzeba było nic poprawiać. Sam stwierdził, że najlepiej jest skuć i zrobić wszystko od nowa począwszy od nowego zaizolowania. Łazienke robił kto inny, niestety przeprowadził się do Warszawy i nie ma z nim kontaktu. Łazienka ma ok półtora roku i chciałem poznać opinie innych fachowców z uwagi na koszty, które towarzyszą ponownemu remontowi.


Czyli jak to mówią odwalił pańszczyznę i wyjechał do Wawy .
Łazienka do poprawy , ale zacząłbym od okolic syfonu bo być może tam jest potencjalne źródło przecieku.
A jak nie no to kuć i od nowa, i niech Ci lepiej ten wujek to zrobi jeżeli jest dobrym fachowcem.
Napisano
Cytat

Czyli jak to mówią odwalił pańszczyznę i wyjechał do Wawy .
Łazienka do poprawy , ale zacząłbym od okolic syfonu bo być może tam jest potencjalne źródło przecieku.
A jak nie no to kuć i od nowa, i niech Ci lepiej ten wujek to zrobi jeżeli jest dobrym fachowcem.


Dziękuje za rady, widać będą nowe wydatki :( tak jest z wieloma fachowcami w Polsce odwalić i spieprzyć.
Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Cieknie z pod kafelek nie z syfonu i przecieka do łazienki na dole.
Sylikonował mój wujek, który robi w fachu 20 lat dodam, że robi pedantycznie i nigdy po jego pracy nie trzeba było nic poprawiać. Sam stwierdził, że najlepiej jest skuć i zrobić wszystko od nowa począwszy od nowego zaizolowania. Łazienke robił kto inny, niestety przeprowadził się do Warszawy i nie ma z nim kontaktu. Łazienka ma ok półtora roku i chciałem poznać opinie innych fachowców z uwagi na koszty, które towarzyszą ponownemu remontowi.




Lipa straszna z tym prysznicem, pewnie nie obędzie się bez remontu i sprawdzenia u źródła o co tam chodzi i skąd te przecieki.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Lipa straszna z tym prysznicem, pewnie nie obędzie się bez remontu i sprawdzenia u źródła o co tam chodzi i skąd te przecieki.


No, nie , jaka bardzo pomocna rada, że nikt do tej pory na taką nie wpadł icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...