Skocz do zawartości

Jaki dom za 200.000 zl


Gość Guest_Agnieszka_*

Recommended Posts

Cytat

Czesc :-)

Chciałbym wybudować dom mały parterówke do 100 m2 najlepiej jakby miała 3 sypialnie nie duze moga byc po 8 m2 -10 m2, kuchania, salon, lazienka oraz garaz na jedno auto oprocz tego mysle tez nad podpiwniczeniem tylko nie wiem jakie są tego koszty chce brac kredyt 200.000 w tej kwocie mam zamiar jeszcze zakupic działke niewielka z 600 m2 i pytanie czy te 200.000 zl mi wystarczy ??? icon_confused.gif chodzi mi o stan "pod klucz" i jak w ogole kształtują sie koszty podpiwniczenia ???.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Agnieszka



co prawda bez garażu, troszkę mniej niż 100m2, ale za 200 tys wybudować się da -np. projekt SOSENKA III icon_wink.gif
a dokładnie za 170tys. (pod klucz) wszystkim zajmuje się firma, materiały + robocizna do tego będzie studnia i oczyszczalnia ścieków i sami musieliśmy robić drogę dojazdową... więc akurat wyjdzie jakieś 200 tys. icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

co prawda bez garażu, troszkę mniej niż 100m2, ale za 200 tys wybudować się da -np. projekt SOSENKA III icon_wink.gif
a dokładnie za 170tys. (pod klucz) wszystkim zajmuje się firma, materiały + robocizna do tego będzie studnia i oczyszczalnia ścieków i sami musieliśmy robić drogę dojazdową... więc akurat wyjdzie jakieś 200 tys. icon_wink.gif


Wybacz ,ale nie rozumiem Twojego pytania :bezradny: A czemu to wytłumaczę ,po pierwsze piszesz za 170 tys bo wszystkim zajmuje się firma - to rozumiem,że masz umowę podpisaną z owa firmą na określoną kwotę i zakres robót a po drugie to zajrzałem w Twój dziennik budowy i widzę ,że budowa domku już idzie czyli to pytanie też uważam ,że jest po fakcie. No i co do drogi to też jest ona jak zauważyłem zrobiona do dwóch domków przez Was budowanych,więc nie wiem czy koszty dzieli się na dwa czy jest to koszt doliczony tylko do jednego domu?
Ale cóż pytanie padło to trza odpowiedzieć icon_biggrin.gif , systemem gospodarczym to na pewno by się udało co do budowania przez firmę to różnie jak kupi tanie materiały to może i się uda ,ale przy lepszych materiałach to raczej nie możliwe.No i jeszcze napisz co rozumiesz "pod klucz" bo pod tym pojęciem tez kryją się duże rozbieżności.
Link do komentarza
Cytat

Wybacz ,ale nie rozumiem Twojego pytania :bezradny:



nie rozumiesz - bo go nie zadałam icon_smile.gif

chcesz podyskutować to prosze bardzo icon_smile.gif

jak przeczytasz jeszcze raz poprzedni post to zauważysz że nie ma tam pytania, a odpowiedź na zacytowany wczesniej post... czyli odpowiedź dla tych którzy zadają pytania czy za 200 tys można wybudować dom... jasno to wyjaśniłam?

a co do domu rodziców to jest już w czasie budowy...
mają podpisaną umowę z firmą, na kwotę 152 tys na chwile obecną do stanu deweloperskiego w tym jest już materiał, robocizna + solary, kocioł, ogrzewanie podłogowe itp. na koniec podpisana będzie druga umowa na wykończenie, czyli położenie paneli, kafelek i malowanie ścian. i można się wprowadzać. czyli mowa tu o stanie pod klucz - razem wyniesie 170 tys i nie jest to robione najtańszym kosztem, a materiałami które są w projekcie icon_smile.gif
dodatkowo 16 tys za drogę, 15 tys za oczyszczalnie i 5 tys za studnie.

z tym że nie każdy musi robić 140m drogi wiec owe 16 tys odpada czyż nie?
w naszym wypadku dzieli sie drogę, oczyszczalnie i studnie na 2 domy więc wychodzi jeszcze taniej icon_smile.gif

jasno to wyjaśniłam? icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

nie rozumiesz - bo go nie zadałam icon_smile.gif

chcesz podyskutować to prosze bardzo icon_smile.gif

jak przeczytasz jeszcze raz poprzedni post to zauważysz że nie ma tam pytania, a odpowiedź na zacytowany wczesniej post... czyli odpowiedź dla tych którzy zadają pytania czy za 200 tys można wybudować dom... jasno to wyjaśniłam?

a co do domu rodziców to jest już w czasie budowy...
mają podpisaną umowę z firmą, na kwotę 152 tys na chwile obecną do stanu deweloperskiego w tym jest już materiał, robocizna + solary, kocioł, ogrzewanie podłogowe itp. na koniec podpisana będzie druga umowa na wykończenie, czyli położenie paneli, kafelek i malowanie ścian. i można się wprowadzać. czyli mowa tu o stanie pod klucz - razem wyniesie 170 tys i nie jest to robione najtańszym kosztem, a materiałami które są w projekcie icon_smile.gif
dodatkowo 16 tys za drogę, 15 tys za oczyszczalnie i 5 tys za studnie.

z tym że nie każdy musi robić 140m drogi wiec owe 16 tys odpada czyż nie?
w naszym wypadku dzieli sie drogę, oczyszczalnie i studnie na 2 domy więc wychodzi jeszcze taniej icon_smile.gif

jasno to wyjaśniłam? icon_smile.gif


:ih: Sorki,ale wstyd icon_redface.gif Napisałem tak bo czytałem post Guest_Agnieszka_ na który odpowiadałaś a potem dałem odpowiedź do Twojego posta czyli odpowiedzi. No cóż fajnie to wyszło icon_lol.gif Podyskutować zawsze można icon_mrgreen.gif A tak przez pomyłkę dowiedziałem się troszkę o Waszej budowie. Domki jak i lokalizacja są super a ten widok z góry na cała okolicę jest the best,po prostu jest czego pozazdrościć tongue.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...